Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ze zijn momenteel al conform de Europese regels - het schandaal dat ze nu hebben betreft wagens in Californië, waar de emissieregels véél strenger zijn dan hier en waar de regelgeving geschreven is op maat van benzine motoren
Bijbetalen om ene te kopen dat wel volgens de regels is en dus ook minder vermogen heeft.
Of overschakelen naar een 1.6 dat nog minder vermogen heeft.
Ik geloof het niet.
Bijbetalen is iets dat ik al een tijdje overweeg. Maar dan wel om de motorsturing aan te passen en het koppel en vermogen te optimaliseren. Voor zover ik weet, kan je dat regulariseren via je autoverzekeraar (al beweren er vele dat ze aan de verzekering - en de fiscus - niet gaan vertellen dat ze voortaan met 190pk rondrijden ipv 136). Het lagere verbruik is ook mooi meegenomen.
En wat die 1.6 betreft: in ons geval gaat het over een prive voertuig dat als 2de wagen wordt gebruikt. Zo gek is dat idee dus nog niet. Maar ik ben het met je eens dat je niet zomaar uit principe of weet ik veel welke overweging je verkeerd gehomologeerde wagen gaat wegdoen met verlies om hem te vervangen.
ze zijn niet 'illegal'. En onzichtbare uitstoot is an sich niet minder schadelijk dan zichtbare. Ik sta bijv liever in een een kamer gevuld met waterdamp dan met CO.
ze zijn niet 'illegal'. En onzichtbare uitstoot is an sich niet minder schadelijk dan zichtbare. Ik sta bijv liever in een een kamer gevuld met waterdamp dan met CO.
Die linkse geraakt toch ook niet door de keuring.
Daar heb je de zichtbare + de onzichtbare uitstoot.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Bijbetalen is iets dat ik al een tijdje overweeg. Maar dan wel om de motorsturing aan te passen en het koppel en vermogen te optimaliseren. Voor zover ik weet, kan je dat regulariseren via je autoverzekeraar (al beweren er vele dat ze aan de verzekering - en de fiscus - niet gaan vertellen dat ze voortaan met 190pk rondrijden ipv 136).
Heb het zelf eens gevraagd en een voertuig kan je in België niet goedgekeurd krijgen.
Wetgeving voorziet dit niet.
Laten verzekeren lukt soms, maar niet bij elke maatschappij.
Bijbetalen is iets dat ik al een tijdje overweeg. Maar dan wel om de motorsturing aan te passen en het koppel en vermogen te optimaliseren. Voor zover ik weet, kan je dat regulariseren via je autoverzekeraar (al beweren er vele dat ze aan de verzekering - en de fiscus - niet gaan vertellen dat ze voortaan met 190pk rondrijden ipv 136). Het lagere verbruik is ook mooi meegenomen.
Als het je al lukt, denk er dan ook aan dat de ophanging, remmen en eventueel banden van je auto berekend zijn op 136pk, en niet op 190 .
Onlangs nog nagevraagd ivm aankoop van een Seat Leon: zowel remmen als ophanging van de 2.0 tdi 184pk zijn verschillend van de 150 pk. Vooral remmen: remschijven zijn groter bij de grotere motor. Vandaar ook het aanzienlijke verschil in prijs.
Die linkse geraakt toch ook niet door de keuring.
Daar heb je de zichtbare + de onzichtbare uitstoot.
Inderdaad.
maar toch, effe quoten uit het artikel dat ik hiervoor gelinkt had: Despite sailing through lab tests, the Volkswagens were pumping out dangerous levels of toxins, some 35 times higher than the legal limit.
35x is nu niet direct een lichte overschrijding van de waarden.
Anyway, die dubbele standaard vind je ook hier. Roetfilters op de diesels, maar tractorpulling kan gerust als entertainment.
Het verschil: die diesels staan elke dag uren te draaien en met tienduizenden. Die tractorpulling is enkel in het weekend en het zijn er een tiental.
Daarmee dat ik dat vergelijk van die zwarte rook uitspuwende wagen zo 'fout' vind. Zo rijden er hoop en al een paar honderd rond, want showmateriaal (of het moet bij de rednecks zijn), terwijl bij VW het over extreem veel auto's gaan die tot x35 toegelaten uitstoot hebben.
Er is veel hypocrisie in de USA, dat weet ik ook. Maar het moet wel eerlijk blijven. Eerst was het een zet van hun protectionistische markt en nu is het weer een zogezegde hypocriete houding terwijl appelen met peren vergeleken worden.
Lap, 't zat er aan te komen. Ook Seat, Audi en Skoda hebben motoren die de gewraakte software gebruiken.
Bij aankoop van en auto met uitstoot onder de 99 gram (o.a. Audi A1) kreeg je destijds een eco-premie. Blijkt nu allemaal onterecht geweest.
Lap, 't zat er aan te komen. Ook Seat, Audi en Skoda hebben motoren die de gewraakte software gebruiken.
Bij aankoop van en auto met uitstoot onder de 99 gram (o.a. Audi A1) kreeg je destijds een eco-premie. Blijkt nu allemaal onterecht geweest.
Uiteraard : technisch gebruiken al die merken dezelfde motoren. Dus waarom zou het verschillend zijn ? Een 2.0 TDI van een Audi A3 of Audi A6 is krek dezelfde als die in een VW golf, Skoda Octavia of Seat Leon.
De kans dat er nog merken nog dergelijke trucks hebben bovengehaald is trouwens redelijk groot.
Nu : het is andermaal een reden om meer naar benzine-motoren te neigen. Die stoten uit nature minder schadelijke stoffen uit (een benzine motor laten voldoen aan de euro 6 norm is niet zo moeilijk. Bij een diesel daarentegen...). En mochten ze eindelijk eens brandstoffen per kilo verkopen, dan zou het ook duidelijk zijn dat moderne benzine-motoren niet zoveel meer verbruiken als nu wordt gedacht.
Comment