Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mobiel internet voor smart phone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mobiel internet voor smart phone

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Ik heb bij proximus internet favorite. 750MB voor 19€ dacht ik.

Ik facebook, twitter, surf op diverse fora en sync 4 mailboxen waarvan 2 exchanges (push) 1 imap en 1 pop3 (pull).

Ik zit maandelijks aan een gemiddeld verbruik van 400MB max.
    Zolang je niet met een Blackberry werkt is alle mail pull. Je telefoon vraagt of er mail is, en die wordt op zijn beurt gedownload op de telefoon. Zowel voor exchange als voor imap en pop. Dus dat misverstand is al van de baan

Ik werk met een Iphone 30 abonnement (€ 30 /maand) van Mobistar op m'n HTC, waarin 200MB data inbegrepen zit. Dat is voldoende (meestal redelijk nipt) voor 1 exchange en 1 pop + regelmatig wat rondsurfen.

De dekking van mobistar is niet overval even schitterend (zeker niet in de walen), maar voldoende om er niet echt veel last van te hebben. Proximus geeft een betere dekking (gsm van het werk) uit ervaring.
    *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
    visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breugie Bekijk bericht
      Ik werk met een Iphone 30 abonnement (€ 30 /maand) van Mobistar op m'n HTC, waarin 200MB data inbegrepen zit. Dat is voldoende (meestal redelijk nipt) voor 1 exchange en 1 pop + regelmatig wat rondsurfen.
      200 MB ? Dan zal je toch vrij goed moeten opletten. Ik zit regelmatig tussen 500 en 800 MB. Nu ja, ik moet ook op niks letten en bel ook frekwent via VOIP.

Wat me wel verwondert is dat iedereen verontwaardigd is als er over downloadlimieten van "vast" internet wordt gesproken, maar dat er zeer weinig kritiek is op de ronduit belachelijke (en dure) data-limieten van alle GSM operatoren, (uitgezonderd de ene witte raaf).
      Last edited by nete; 30 mei 2011, 23:18.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        200 MB ? Dan zal je toch vrij goed moeten opletten. Ik zit regelmatig tussen 500 en 800 MB. Nu ja, ik moet ook op niks letten en bel ook frekwent via VOIP.

Wat me wel verwondert is dat iedereen verontwaardigd is als er over downloadlimieten van "vast" internet wordt gesproken, maar dat er zeer weinig kritiek is op de ronduit belachelijke (en dure) data-limieten van alle GSM operatoren, (uitgezonderd de ene witte raaf).
        Ik heb zelf (nog) geen mobiel internet, maar als ik zo lees dat vele hier 100'den MB's gebruikt, wat kun je dan doen met die 5MB die Base meegeeft?
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
          wat kun je dan doen met die 5MB die Base meegeeft?
          Nadien bijbetalen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Is wat ik zei, het is nipt (dikwijlst 196MB of net iets meer ).
            Zowel mijn pop als exchange (mail, agenda, contacten) worden elke 15 minuten gesynct. (ma-zo van 7u tot 23u).
            *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
            visit : http://www.emmab.be/

Comment

hier ook een heel tevreden Mobile Viking
              tarieven varieren van 15 € via 25 € naar 40 €. Enige verschil is de belwaarde die je krijgt.
              iedereen is maar aan het leuteren over dekking dekking dekking maar ik heb overal minimum EDGE en dat is voor mij genoeg om 3 email-accounts elke 15 minuten te controleren op mail, wat te smoelenboeken en te twitteren.

Op zich is Mobile Vikings wel prepaid maar je kan via een goedgekeurde domiciliering elke maand automatisch laten herladen dus net als je een abo hebt maar met het voordeel dat je van vandaag op morgen naar een andere operator kan gaan.

Wat ik ook heel belangrijk vind is ondersteuning. Probeer bij Mobistar & Proximus maar eens de helpdesk te bellen. Bij Mobile Vikings rinkelt de telefoon 3x en ze nemen op. in het begin paar keer moeten bellen ivm instellingen voor mijn telefoon. Je kan ze ook via twitter bereiken.

Vrouwtje sinds vorige maand Mobistar ingeruild voor Mobile Vikings.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

Vrouwtje sinds vorige maand Mobistar ingeruild voor Mobile Vikings.
                Als ze ook een smartphone heeft: OK, anders was ze misschien beter overgeschakeld naar Simyo. (o.a. 5 cent (vijf) per minuut naar vaste lijnen). Zij krijgt haar 10 euro nauwelijks op tijdens de zes maanden geldigheid.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als ze ook een smartphone heeft: OK, anders was ze misschien beter overgeschakeld naar Simyo. (o.a. 5 cent (vijf) per minuut naar vaste lijnen). Zij krijgt haar 10 euro nauwelijks op tijdens de zes maanden geldigheid.
                  ze heeft dus een smartphone belt niet zo veel maar sms't wel veel dus die 1000 sms + 1000 sms naar MV hebben hun nut en het dataverkeer is ideaal voor haar om onderweg wat te facebooken en zo.

en ik bovendien 150 vikingpunten gekregen he
                  Nieuwe site

Comment

Ik heb zojuist een simkaart aangevraagd bij mobile vikings!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
                      Me to
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

Comment

op welk netwerk zit MV dan ?
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                          op welk netwerk zit MV dan ?
                          Ze zitten bij Base
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
                            Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                            Me to
                            gaan jullie geen spijt van hebben
                            Nieuwe site

Comment

Om die reden zaten mijn dochters en vrouw ook bij Simyo een aantal jaren geleden. Tot we met één simkaart problemen kregen. Je kan ze niet bellen, je kan nergens langsgaan. En de Email werd niet beantwoord. De nummer overzetten naar Proximus ging niet want die sim zat waarschijnlijk verkeerd in de database, dus Proximus kon die niet overnemen. Bij Base kennen ze Simyo niet, dus ze willen totaal niet helpen. Je moet een Email sturen naar Simyo meneer, dat kan alleen online, wij kunnen niets doen. Maar heb uiteindelijk het nummer naar Base overgezet, ze moesten hun plan maar trekken. Het heeft even geduurd maar Base heeft het dan op die manier alsnog opgelost. Toen de belwaarde op was bij Base overgestapt op een andere promotie.

Eerste dochter onlangs op MV overgezet en inderdaad ze nemen de telefoon op zonder vervelende muziekjes of lange computer selecties. Je wordt heel vriendelijk te woord gestaan. Het enige kleine minpuntje is, dat als je maandelijks op dezelfde dag betaald dat er toch een variabele activatie van die extra belwaarde is. De ene keer is dat binnen een minuut, maar tijdens een WE kan het even duren. Dus het lijkt erop dat ze dit nog manueel moeten doen. Je kan dus even zonder gratis SMSkes zitten. Maar omdat mijn dochter toch die bewaarde niet elke maand volledig opgebruikt is dat geen echt probleem.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik zoek iets om vooral te surfen op het internet met mijn smartphone. Ik bel amper: als het 20 euro per jaar is het al veel voor mij. Ik stuur gemiddeld 30 SMS-berichten per maand, dus niet veel.
                                met MV krijg ik een enorm veel gratis sms'jes, veel belwaarde, die NOOIT ga opgebruiken binnen de 6 maanden en ik vraag me af of ik de 2 GB ooit ga overschrijden binnen de 31 dagen. Het systeem van Base van 10 euro/maand lijkt me wel iets, maar is dat genoeg om met een iPhone redelijk te surfen, zonder teveel gekke dingen ? Ik had liever gehad dat Base voor die 10 euro/maand beter 1 GB/maand aan te bieden en het beltegoed gewoon lekker 1 jaar te laten gelden. Dat ik 15 cent/sms betaal, vind ik geen probleem, want wat moet ik in hemelsnaam met 1000 SMS'jes/maand en een alsmaar oplopend beltegoed, die na 6 maanden weggegooid geld is en waar ik niks mee kan doen ?

Dus ik zit nu echt te twijfelen tussen het Base systeem of MV. Base voelt te weinig aan en met MV krijg ik veel te veel SMS'jes en beltegoed, die ik nooit kan opgebruiken binnen het vervaldtermijn van die gratis dingen. Er is ook een MV surf-only systeem, maar dan kan ik ook niet bellen/gebeld worden, dus dat is ook geen optie voor mij.
                                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
                                X