Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mobiel internet voor smart phone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mobiel internet voor smart phone

Dames, heren,...

vragen.
    A) Heeft iemand een positieve ervaring met een abonement voor een smartfone (internet)
    en bij welke provider.
    Heb nu proximus als gsm operator.
    De zaak zit zo.
    Ik zou graag een internet abonnement activeren voor ontvangst van mijn mail op
    iphone.(3G?)
    Nu geraak ik er nie echt uit wat ik nodig heb, en voor hoeveel euroke's dit kan bekomen worden.
    Ik meen dat je niet echt een groot download volume nodig hebt (1Gig?) om je mails op te halen (gemiddeld 30/dag en laat me zeggen zo iedere dag een paar site's te bezoeken.
    BD ;-)
    Dus prior mijn mail (vb geen filmkes en zo).
    Daar heb ik de tijd nie voor overdag.
    B) Tevens is me ook verteld,...
    Dat je je iphone zo kan instellen dat als er een wifi netwerk voorradig is dat je toestel automatisch dit gebruikt om "zijn werk" te doen.
    Klopt dit

Kan iemand me hier meer raad bij geven.
    Kurt

Met dank voor jullie tijd.
    BD boven!!!
    Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

Re: mobiel internet voor smart phone

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

dat gaat over prepaid niet over een abonnement

ik heb zelf ook interesse in zo een abonnement dus ik ga dit draadje ook volgen.
      Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

Ik heb bij proximus internet favorite. 750MB voor 19€ dacht ik.

Ik facebook, twitter, surf op diverse fora en sync 4 mailboxen waarvan 2 exchanges (push) 1 imap en 1 pop3 (pull).

Ik zit maandelijks aan een gemiddeld verbruik van 400MB max.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Nog iets, heb op de iPad mobistar. Proximus heeft een iets betere dekking wat 3G betreft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Ik heb bij proximus internet favorite. 750MB voor 19€ dacht ik.

Ik facebook, twitter, surf op diverse fora en sync 4 mailboxen waarvan 2 exchanges (push) 1 imap en 1 pop3 (pull).

Ik zit maandelijks aan een gemiddeld verbruik van 400MB max.
            en is dat enkel voor online of heb je daar ook nog belminuten of aan welk tarief bel je dan?
            Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

Medion : 4 EUR per maand voor 400 mb.
              (het is wel geen abonnement : je koopt een prepaidkaart voor bvb 20 EUR waarmee je indien gewenst ook kan bellen. Als je data activeert, wordt je saldo met 4 EUR verminderd en beschik je over 400 mb die je gedurende 1 maand kan gebruiken).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peke

en is dat enkel voor online of heb je daar ook nog belminuten of aan welk tarief bel je dan?
                Dat is enkel data.

Heb een relatief licht tel abo, kom maandelijks aan ongeveer 50€ all incl.

Comment

Even Mobile Vikings op een rijtje:

Je betaalt maandelijks 15 euro (VIJFTIEN !)

Je hebt dan 2 GB (TWEE GIGABYTE) data ter beschikking, overkill natuurlijk, maar toch liever dat dan bv. 50 MB (megabyte) voor 4.99 euro bij Proximus en co (hoe durven ze zoiets op de markt brengen).

Je mag dan ook gedurende die maand 1000 SMS'jes sturen zonder dat er één cent van die 15 euro afgaat.

Bellen gaat wel van de 15 euro af en zelfs relatief snel: 24 cent/minuut.

Maar voor wie relatief weinig belt zijn alle andere huidige tarief formules een beetje belachelijk, ofwel qua volume ofwel qua prijs. Aldi Talk komt nog het dichtst in de buurt denk ik.
                  En dit is ook niet te versmaden vind ik.

Natuurlijk is mijn voorkeur zeker niet de beste formule voor iedereen !
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete
                    Even Mobile Vikings op een rijtje:

Je betaalt maandelijks 15 euro (VIJFTIEN !)

Je hebt dan 2 GB (TWEE GIGABYTE) data ter beschikking, overkill natuurlijk, maar toch liever dat dan bv. 50 MB (megabyte) voor 4.99 euro bij Proximus en co (hoe durven ze zoiets op de markt brengen).

Je mag dan ook gedurende die maand 1000 SMS'jes sturen zonder dat er één cent van die 15 euro afgaat.

Bellen gaat wel van de 15 euro af en zelfs relatief snel: 24 cent/minuut.

Maar voor wie relatief weinig belt zijn alle andere huidige tarief formules een beetje belachelijk, ofwel qua volume ofwel qua prijs. Aldi Talk komt nog het dichtst in de buurt denk ik.
                    En dit is ook niet te versmaden vind ik.

Natuurlijk is mijn voorkeur zeker niet de beste formule voor iedereen !
                    En de bereikbaarheid? Hier via proximus bijna constant minimum EDGE (met hoofdletters) en vaak 3G, mobistar met moeite edge..

Comment

En de bereikbaarheid? Hier via proximus bijna constant minimum EDGE (met hoofdletters) en vaak 3G, mobistar met moeite edge..
                      Ik heb nog niet gans België doorkruist, maar wel al dit:

Vanaf thuis 500m richting Gent en dan de ganse stad: 3G. Vanaf Lokeren op de E17 tot en met Antwerpen: 3G. Hier thuis zit ik juist op de grens van 3G (zeer zwak signaal) en EDGE (zeer sterk signaal). Leuven: EDGE
                      Overal elders tot nu toe toch ook minstens EDGE. (ook met hoofdletters )
                      Ik denk dus dat het afgezaagde Proximus "dekking" liedje wel wat overdreven is.

Als Proximus eens met een tarief te voorschijn komt dat al ergens tot aan de enkels raakt van Mobile Vikings dan wil ik nog wel eens twijfelen (bv. 500 of 750 MB voor 5 à 10 euro) . Maar een bedrijf dat bv. 50MB komt aanbieden (en er 5 euro durft voor vragen) geeft mij echt geen goed gevoel. Dat is voor mij gewoon de klant uitlachen.
                      Maar ze hebben 100 % gelijk: als "de kudde" toch hondstrouw blijft dan zou het wel zéér stom zijn om je prijzen te laten zakken tot een "normaal" niveau.

Comment

Ik betaal voor mijn data alleen (750MB) 19€, wat ik best vind meevallen, mijn werkgever betaalt ongeveer evenveel bij Mobistar.

En ja wat mij betreft is Proximus nog steeds superieur wat dekking betreft en doorkruis wel het hele land.

Comment

Ik betaal voor mijn data alleen (750MB) 19€, wat ik best vind meevallen, mijn werkgever betaalt ongeveer evenveel bij Mobistar.

En ja wat mij betreft is Proximus nog steeds superieur wat dekking betreft en doorkruis wel het hele land.
                          Zal voor jou waarschijnlijk het beste zijn.
                          Vergeet wel niet dat ik die 15 (vijftien) euro ook nog mag opbellen, het is dus geen 15 euro bovenop nog (waarschijnlijk) evenveel telefoonabonnement. In feite krijg je die 2 GB data gratis bij je beltegoed.

Puur qua prijs is die 19 euro nog altijd zéér duur in vergelijking met Mobile Vikings.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door torr Bekijk bericht
                            Dames, heren,...

B) Tevens is me ook verteld,...
                            Dat je je iphone zo kan instellen dat als er een wifi netwerk voorradig is dat je toestel automatisch dit gebruikt om "zijn werk" te doen.
                            Klopt dit

Kan iemand me hier meer raad bij geven.
                            Kurt

Met dank voor jullie tijd.
                            BD boven!!!
                            Als je wifi op de iphone inschakeld, en iets doet waar data voor nodig is, krijg je een popup op de iphone, waar ie de netwerken laat zien. gewoon je netwerk kiezen, en eventueel paswoord ingeven. Iphone onthoud, en volgende keer maakt ie binnen dat netwerk automatisch verbinding.
                            Zooo simpel is dat.

Comment

Kans is groot dat ik binnenkort overstap naar.....Mobile Vikings, gebruikt het netwerk van Base. Kijk even op Twitter, @MobileVikings .
                              (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

Comment

Working...
                              X