Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mobiel internet voor smart phone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mobiel internet voor smart phone

Alvast al dank voor de vele reactie's!!!

Ik denk dat fhet een kwestie is van de zaak te blijven volgen.
    Met ongeloof moet je het verschil met de buurlanden aanzien.
    Ik vraag me echt af of het verschil zo groot moet zijn.
    Typisch belgië zekers???

Kurt
    Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door torr Bekijk bericht
      Alvast al dank voor de vele reactie's!!!

Ik denk dat fhet een kwestie is van de zaak te blijven volgen.
      Met ongeloof moet je het verschil met de buurlanden aanzien.
      Ik vraag me echt af of het verschil zo groot moet zijn.
      Typisch belgië zekers???

Kurt
      Typisch Belgisch is ook dat de overgrote meerderheid hier hondstrouw blijft aan de duurste operator. Dat geldt bv. ook voor de goktenten, pardon grootbanken, en nog wel een paar andere zaken.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Heb een hele tijd mobistar gehad voor Iphone en Galaxy.
        200MB, 300/SMS of belminuten voor 30euro.
        Meer als genoeg voor normaal internetverbruik (mail, facebook, ...)

Nu Mobile Vinkings:
        Helft van de prijs en krijg 10x maar internet een 1000sms naar alle netwerken + 1000sms naar andere Mobile Vinkings.

Aangezien ik bijna nooit zelf bel, is dit ideaal voor mij.

De voor de komende maanden heb ik al bonuspunten verzameld zodat ik gratis kan herlanden

Comment

Intussen Leuven ook 3G bij Mobile Vikings.

Heb eens opgeteld wat ik in april als data verbruikt heb: een goeie 800MB, ik zou dus elders dan bij MV al een abonnement moeten nemen van 1GB of meer. Reken maar uit.
          Last edited by nete; 25 mei 2011, 11:43.

Comment

Enige nadeel aan MV vind ik dat je direct 1 minuut betaalt en daarna pas per seconde. Ik weet dat dit meestal zo is, maar bij de operator die ik nu heb (bekomen via t werk) betaal je direct per seconde. En het is 3x goedkoper...

Maar dan is hun mobiel internet weer niet voordelig
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
              Enige nadeel aan MV vind ik dat je direct 1 minuut betaalt en daarna pas per seconde. Ik weet dat dit meestal zo is, maar bij de operator die ik nu heb (bekomen via t werk) betaal je direct per seconde. En het is 3x goedkoper...

Mobistar en Proximus rekenen alle begonnen minuten, daar is geen tarief per seconde.
              Alleen Base heeft een tarief per seconde vanaf de eerste seconde.

Maar Base heeft geen alternatief voor de MV voorwaarden. Diezelfde 15 Euro pre-paid van Base geeft je bellen per seconde maar dan wel maar 5MB om te surfen en maar 21 SMSjes. Daar staan dan 2GB en 1000 SMSen over bij MV.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Tja, als je het zelf moet betalen en een beetje zorgeloos wil surfen, is er eigenlijk maar één operator die fatsoenlijke prijzen hanteert: MV.
                Alle anderen maken zichzelf min of meer belachelijk met hun tarieven van 5 euro voor 50MB e.d. (en daar hangen ze dan nog miljoenen aan promotie aan... )
                Maar ik zou die tarieven nog véél hoger zetten als ik Proximus of Mobistar was, de bedrijven en een hoop particulieren blijven toch klant.

Comment

Hallo,

Ik ben 25 jaar Proximus klant geweest en sinds vorig jaar overgestapt naar Mobistar.
                  Een abonnement voor 2 iPhones waarvan eentje met data-abonnement en een data-abonnement voor de iPad.
                  So far, so good ...

Maar ... de dekking van Mobistar doet op alle vlakken onder voor die van Proximus.
                  Op vele plaatsen waar Proximus heel goede ontvangst heeft komt Mobistar aan amper één streepje ...
                  En vaak geen 3G maar Edge bij Mobistar ...
                  En ja, ik kan vergelijken want ik heb ook nog een GSM met een pay&Go kaart van Proximus

Kortom, Mobistar doet qua ontvangst op alle vlakken onder voor Proximus.
                  Tenminste, dat is MIJN ervaring in MIJN omgeving ...

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    En vaak geen 3G maar Edge bij Mobistar ...
                    En ja, ik kan vergelijken want ik heb ook nog een GSM met een pay&Go kaart van Proximus

Kortom, Mobistar doet qua ontvangst op alle vlakken onder voor Proximus.
                    Tenminste, dat is MIJN ervaring in MIJN omgeving ...

Jaja
                    Je zou in feite eens moeten kunnen vergelijken met een Base gebruiker (MV gebruikt netwerk van Base).
                    Als ik dat allemaal lees heb ik de indruk dat Base misschien beter scoort dan Mobistar.
                    Beste lijkt Proximus, maar dan betaal je een veelvoud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Mobistar en Proximus rekenen alle begonnen minuten, daar is geen tarief per seconde.
                      Alleen Base heeft een tarief per seconde vanaf de eerste seconde.

Maar Base heeft geen alternatief voor de MV voorwaarden. Diezelfde 15 Euro pre-paid van Base geeft je bellen per seconde maar dan wel maar 5MB om te surfen en maar 21 SMSjes. Daar staan dan 2GB en 1000 SMSen over bij MV.
                      De provider (via t werk dus) waar ik nu bij zit werkt ook via BASE... Nu betaal ik ong 10 euro per maand, maar dus per seconde betalend. Ik vrees dat dit bij MV een meervoud gaat zijn. Ik zou eens precies moeten uitrekenen hoeveel om te kunnen overstappen.
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

De provider (via t werk dus) waar ik nu bij zit werkt ook via BASE... Nu betaal ik ong 10 euro per maand, maar dus per seconde betalend. Ik vrees dat dit bij MV een meervoud gaat zijn. Ik zou eens precies moeten uitrekenen hoeveel om te kunnen overstappen.
                        Bij Mobile Vikings betaal je 24 cent per minuut voor een gesprek. Niet echt goedkoop, maar als ik 3G of Wifi ter beschikking heb, bel ik via Poivy of Powervoip vrijwel gratis (o.a. 4 cent/min naar een Belgische GSM).Ik krijg mijn 15 euro gewoon niet opgebeld.
                        Eigenlijk best wel grappig: je belt via VOIP via een data abonnement bij je operator 6 keer goedkoper naar een ander GSM toestel dan rechtsreeks via dezelfde operator.....
                        Last edited by nete; 26 mei 2011, 15:13.

Comment

Heel tevreden hier bij MV Vroeger abonnement bij euphony: +- €35 de maand (zonder mobiel internet).
                          Nu: €21-23 de maand met 2GB. Die staat trouwens nog steeds op 2GB. 2 maand geleden waren er netwerkproblemen (Edge => HSDPA upgrade) en als compensatie laten ze het verbruik op 2GB staan
                          Niet zo interessant als je veel belt.

Comment

Nog goed nieuws voor ons: http://www.zdnet.be/news/127224/goed...obile-vikings/

Dataroaming in EU + VS aan 0,5 € per MB.

Comment

Mobile Vikings rekent sinds enkele weken niet meer per minuut aan. Ze rekenen per seconde, vanaf de 2de minuut. Wat wil zeggen dat je nog steeds een volle minuut betaald als je maar 26 seconden hebt gebeld, maar als je 1 minuut en 1 seconde hebt gebeld, dan betaal je ook maar 1 minuut en 1 seconde.
                              Dit werd aangekondigd op Facebook, op Twitter en staat ook op hun site vermeld.

Zuiver op bereik in de meer landelijke gebieden zou ik zeggen, ga voor Proximus.
                              Maar de iets tragere verbinding van MV wordt voor mij ruimschoots gecompenseerd door hun heel scherpe prijs.

Oh, en voor wie dit forum wil bezoeken via de iPhone, kan ik de (gratis) ForumRunner aanraden. Er is een gratis versie en een betalende versie, deze laatste kost 1,59€ en voor die prijs neem ik zeker niet de gratis versie.

mvg,
                              Bart
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik nam een 'light' data abonnementje op mijn Mobistar account om ook bij bezoeken aan de schoonouders, tijdens tripjes,.. wat te kunnen surfen. Buiten de grote centra merk ik echter dat de connectie altijd terugvalt op Edge en dan is surfen gewoon niet meer amusant.
                                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                                X