Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet op smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Internet op smartphone

    Ik zoek een prepaid formule voor bellen en internet op een Android smartphone (HTC Wildfire). Ik bel niet veel via GSM en sms nog veel minder.
    Ik vind nergens een formule waar je een bepaald bedrag betaalt en dat dan mag opgebruiken naar wens. Bij allemaal is er een beperking tot 1 maand om het dataverkeer op te gebruiken.

    In theorie komt Mobile Vikings dichtst in de buurt, je MOET niet persé na 1 maand herladen, maar na een maand kost 1MB dataverkeer (jaja megabyte) dan 2,5 euro. In de praktijk ben je dan na enkele minuten je resterend krediet kwijt, dus is het toch (voor internet) een verdoken maandabonnement.
    Wat wel in het voordeel van Mobile Vikings spreekt is het volume: 2 GB. De anderen durven soms tusen 5 en 200MB hanteren.

    Zijn er betere formules die ik over het hoofd zie ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Internet op smartphone

    proximus 5 € voor 50 mb of
    10 € voor 250 mb (wat ik heb)
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Internet op smartphone

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      proximus 5 € voor 50 mb of
      10 € voor 250 mb (wat ik heb)
      Hoeveel tijd krijg je om bv die (wel armzalige voor de prijs) 250MB op te gebruiken en met wat te koppelen om te bellen ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Internet op smartphone

        Kijk eens naar Jim mobile. Het blijft een probleem natuurlijk. Het ideale abo bestaat ook voor mij niet Weinig of niet bellen/sms-en maar ik zou toch nu en dan eens op het net willen. Ter info, ik krijg mijn 15€/jaar prepaid P&G niet eens op.

        Jim geeft voor 15€ prepaid de mogelijkheid om door het sturen van een SMS 500MB data te gebruiken op een maand. De rest kan je gebruiken om te bellen/SMS-en (aan dure tarieven, bv.30 cent/min). De volgende maand kan je weer 5€ gebruiken voor de activatie van 500MB data enz... tot je krediet te veel gezakt is, dan kan je weer 15€ bijladen.
        Onze zoon gebruikt dit systeem en het ziet er naar uit dat hij zijn 500MB niet eens zal op krijgen hoewel hij niet zuinig omspringt met zijn online tijd.

        Jim gebruikt het Base netwerk, iets om rekening mee te houden mocht er een probleem zijn met dekking in de streek waar je het meest online wil zijn (3G <> Edge)
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Internet op smartphone

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Kijk eens naar Jim mobile. Het blijft een probleem natuurlijk. Het ideale abo bestaat ook voor mij niet Weinig of niet bellen/sms-en maar ik zou toch nu en dan eens op het net willen. Ter info, ik krijg mijn 15€/jaar prepaid P&G niet eens op.

          Jim geeft voor 15€ prepaid de mogelijkheid om door het sturen van een SMS 500MB data te gebruiken op een maand. De rest kan je gebruiken om te bellen/SMS-en (aan dure tarieven, bv.30 cent/min). De volgende maand kan je weer 5€ gebruiken voor de activatie van 500MB data enz... tot je krediet te veel gezakt is, dan kan je weer 15€ bijladen.
          Onze zoon gebruikt dit systeem en het ziet er naar uit dat hij zijn 500MB niet eens zal op krijgen hoewel hij niet zuinig omspringt met zijn online tijd.

          Jim gebruikt het Base netwerk, iets om rekening mee te houden mocht er een probleem zijn met dekking in de streek waar je het meest online wil zijn (3G <> Edge)
          Ik had dat al eens bekeken, ziet er mij niet slecht uit, ik moet nog eens vergelijken met Mobile Vikings of het hele zootje me dan niet méér dan 15 euro per maand gaat kosten.

          Alvast aan beiden bedankt om mee te denken.
          Toch straf dat geen enkele operator iets heeft in de zin van : je betaalt bv 50 euro voor 2 GB en dat blijft een jaar geldig.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Internet op smartphone

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik zoek een prepaid formule voor bellen en internet op een Android smartphone (HTC Wildfire). Ik bel niet veel via GSM en sms nog veel minder.
            Ik vind nergens een formule waar je een bepaald bedrag betaalt en dat dan mag opgebruiken naar wens. Bij allemaal is er een beperking tot 1 maand om het dataverkeer op te gebruiken.

            In theorie komt Mobile Vikings dichtst in de buurt, je MOET niet persé na 1 maand herladen, maar na een maand kost 1MB dataverkeer (jaja megabyte) dan 2,5 euro. In de praktijk ben je dan na enkele minuten je resterend krediet kwijt, dus is het toch (voor internet) een verdoken maandabonnement.
            Wat wel in het voordeel van Mobile Vikings spreekt is het volume: 2 GB. De anderen durven soms tusen 5 en 200MB hanteren.

            Zijn er betere formules die ik over het hoofd zie ?
            Ik heb sinds kort MV en ja, na 1 maand zou je internet-abbo komen te vervallen.

            Ik heb echter de allereerste keer voor 40 euro "opgeladen" ( je kan kiezen, tussen 15 euro of 40 euro; aan dat laatste bel je iets "goedkoper" ).

            Maar ik had dat blijkbaar niet moeten doen, want ik bel zo weinig dat na een 3-tal maand die 40 euro nog niet op is.

            MAAR...ik kan nog steeds met mijn Nokia N900 op het internet ?????
            Of zou dat misscjien na 1 maand "trager" gaan ???
            Soit, het gaat én het verbruikt géén belwaarde 8

            Pssst: Vertel dit nu niet voort aan de mannen van MV !
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Internet op smartphone

              Ik ben ondertussen een 2tal jaar Mobile Viking, en kan je zeggen, in wat jij omschrijft is MV the way to go.
              In verband met na een maand je krediet vervallen, voorlopig zijn ze nog in een grace periode... Ik heb geregeld voor dat mijn krediet op is, en dat ik nog enkele weken verder surf.
              Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
              Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

              Comment


              • #8
                Re: Internet op smartphone

                Klopt blijkbaar, het afrekenen na de maand geldigheid van je data tegoed zit in een soort betafase, je zou nu normaal negatief moeten staan, maar ze treden er nog niet tegen op.
                Je kan het lezen bij de FAQ's op hun site.
                Tenzij iedereen één keer gaat betalen en dan eindeloos voortsurft, dan zal het rap gedaan zijn denk ik. Ik denk dat ze het momenteel nog te druk hebben met het verwerken van nieuwe klantaanvragen....
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Internet op smartphone

                  OK, thx, nu ja ik zal wel bij MV blijven want momenteel zijn ze voor mij het meest interessant.
                  Maar 40 euro beltegoed was overkill voor mij. Ik denk dat ik gewoon stukjes van 15 euro ga nemen.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Internet op smartphone

                    Het zal dus wel MV worden, vooral omdat ik dit rekeningetje gemaakt heb:

                    Ik bel zeer matig via GSM en SMS uiterst zelden.

                    Mobile Vikings: je betaalt 15 euro, die mag je opbellen à rato van 24 cent/min = 62,5 minuten. Je krijgt er 2 Gigabyte internetverkeer bovenop.

                    Jim Mobile: stel ik wil ook maandelijks 15 euro spenderen. Ik koop een bundel internet (500 Megabyte à 5 euro), dus kan ik nog 10 euro opbellen à 30 cent/min = 33,3 minuten.
                    Ah ja, er is ook een 5 euro bundel om tegen 20 cent/min te bellen. Maar dan heb ik natuurlijk maar 5 euro meer over om op te bellen, 5 euro à 20 cent/min = 25 minuten.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Internet op smartphone

                      Yep, hoe je het draait of keert, MV is momenteel de beste prijs/kwaliteit.

                      Bij sommige anderen zal het wellicht veel sneller gaan, maar dan is het voor de gewone sterveling niet meer betaalbaar. Tenzij de baas betaalt natuurlijk.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Internet op smartphone

                        Die mannen van Mobile Vikings zijn wel goed wakker !
                        Gisteren gegevens voor nummeroverdracht doorgestuurd en vandaag een mailtje dat de SIM kaart onderweg is.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Internet op smartphone

                          SIM kaart aangekomen, SMS naar Simyo voor nummeroverdracht en hop, een uurtje later was het in orde. Da's echt wel bloedsnel
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Internet op smartphone

                            Vorige week overgeschakeld van Proximus naar Mobistar ( op papier toch al )

                            Proximus : mobiel internet 500mb / maand : 20€
                            40 min beltijd, geen gratis sms-jes : 10€/maand
                            Ik betaalde gemiddeld ong 40 à 50€ per maand

                            Mobistar : mobiel internet à ratio van 500 mb / maand, 60 min beltijd naar ALLE netwerken, mobiel en vast, 40 sms-jes gratis : 12,5€ per maand

                            Mobistar neemt de boete over die ik zal moeten betalen bij Proximus wegens contractbreuk ( loopt nog tot juli dacht ik ) ik krijg van Mobistar 10 maanden gratis abonnement als compensatie voor die boete, dus die 12,5€ per maand valt gedurende 10 maanden weg.

                            Let wel, dit is een business formule en deze prijzen zijn niet van toepassing voor privé personen denk ik.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Internet op smartphone

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Vorige week overgeschakeld van Proximus naar Mobistar ( op papier toch al )

                              Proximus : mobiel internet 500mb / maand : 20€
                              40 min beltijd, geen gratis sms-jes : 10€/maand
                              Ik betaalde gemiddeld ong 40 à 50€ per maand

                              Mobistar : mobiel internet à ratio van 500 mb / maand, 60 min beltijd naar ALLE netwerken, mobiel en vast, 40 sms-jes gratis : 12,5€ per maand

                              Mobistar neemt de boete over die ik zal moeten betalen bij Proximus wegens contractbreuk ( loopt nog tot juli dacht ik ) ik krijg van Mobistar 10 maanden gratis abonnement als compensatie voor die boete, dus die 12,5€ per maand valt gedurende 10 maanden weg.

                              Let wel, dit is een business formule en deze prijzen zijn niet van toepassing voor privé personen denk ik.
                              Lijkt inderdaad niet voor particulieren. Daar is Mobistar zo mogelijk nog belachelijker bezig dan Proximus.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X