Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple vs. pc

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
    Inderdaad wonderwel dan, want de meesten doen er toch altijd wel wat langer over.
    Kan er nu nog iemand daar een verklaring voor geven?

Grtz,
    Kurt
    Waarschijnlijk ligt de verklaring voor een groot stuk bij jezelf. Extra software die mee opstart en die procedure verzwaart.
    En zoals Theo zei, Windows die zo universeel is gemaakt dat hij de koffiemolen doet draaien , terwijl Apple OS geoptimaliseerd is voor Apple machines only (of vice versa)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Waarschijnlijk ligt de verklaring voor een groot stuk bij jezelf. Extra software die mee opstart en die procedure verzwaart.
      En zoals Theo zei, Windows die zo universeel is gemaakt dat hij de koffiemolen doet draaien , terwijl Apple OS geoptimaliseerd is voor Apple machines only (of vice versa)
      Je merkt het meestal toch overal op hoor, dat verschil in snelheid
      Maar goed, wil er ook geen oeverloze discussie mee beginnen. Was maar een vraag en nu heb ik al enkele antwoorden. Thnx.

Grtz,
      Kurt

Comment

Je merkt het meestal toch overal op hoor, dat verschil in snelheid
        Maar goed, wil er ook geen oeverloze discussie mee beginnen. Was maar een vraag en nu heb ik al enkele antwoorden. Thnx.

Grtz,
        Kurt
        Ik moet mijn windows 7 op ssd eens timen, maar het gaat verschrikkelijk hard. Hardware detectie is bij mac inderdaad een pak eenvoudiger omdat je er niet zomaar iets kan aanhangen. En op een ssd zijn die natuurlijk nog sneller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Rudolf ?
          Ik heb mijn nieuwe pc zelf samengesteld.
          En een SSD gebruik ik al bijna een jaar.

En die SSD steekt nu ook in mijn nieuwe pc.

* Wat is oem toch gemakkelijk
          Ik weet dat jij een krachtig machien hebt, mogen we ook weten hoe snel die opstart vanuit sluimer en compleet uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Ik moet mijn windows 7 op ssd eens timen, maar het gaat verschrikkelijk hard. Hardware detectie is bij mac inderdaad een pak eenvoudiger omdat je er niet zomaar iets kan aanhangen. En op een ssd zijn die natuurlijk nog sneller.
            Als je iets niet aan je Mac kan hangen dan is dat volgens mij omdat de maker van dat ding geen besturingsbestand voor de Mac maakt. Niet omdat het niet kan.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ik weet dat jij een krachtig machien hebt, mogen we ook weten hoe snel die opstart vanuit sluimer en compleet uit?
              Dat moet ik een keertje timen Tommie1.
              Uit sluimer-stand kan ik zo zeggen: iets van een seconde.

Een koude start duurt ook niet lang.
              En dan moet je weten dat Windows nog een 10-tal extra programma's in het geheugen laadt zoals de server van Nero MediaHome.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Als je iets niet aan je Mac kan hangen dan is dat volgens mij omdat de maker van dat ding geen besturingsbestand voor de Mac maakt. Niet omdat het niet kan.
                Ook iets typisch bij Linux

Ik zou ook niet weten wat ik niet aan een Windows-pc kan hangen.

Het in gebruik nemen van een SSD impliceert meer dan ze gewoon installeren en aansluiten.
                Naast het nemen van de correcte voorzorgen bij de configuratie zijn er nog een
                aantal tweaks die de snelheid ten goede komen en een langere levensduur van de SSD.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Het nieuwe aparte trackpad is ook een wreed gemakkelijk iets ipv een muis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Spreek alleen maar vanuit de situatie zonder ssd. Die zijn vrij recent en weer een stapje verder natuurlijk.

Comment

Klein vraagje: waarom is een Mac op een kleine halve minuut na de powerknop te beroeren klaar om op het net te gaan en op minder dan 3 seconden afgesloten terwijl een windowsmachine over beide handelingen een pak langer doet.

Waar zit hem dat verschil in en waarom slaagt microsoft er niet in om zo'n snelle opstart - en afsluittijden te behalen? Vraag me dat eigenlijk al een poosje af vermits ik beide systemen heb staan.
                      Mijn macbook pro deed er ongeveer 5 min over om af te sluiten... regelmatig dat ik hem dicht deed voor hij klaar was en dat ik hem in mijn tas stopte om naar huis te gaan en dan nog opstont als ik thuis kwam.

Dacht zelfs dat je niet kon afzetten dat hij in sluimer ging als je hem dicht doet??
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Mijn macbook pro deed er ongeveer 5 min over om af te sluiten... regelmatig dat ik hem dicht deed voor hij klaar was en dat ik hem in mijn tas stopte om naar huis te gaan en dan nog opstont als ik thuis kwam.

Dacht zelfs dat je niet kon afzetten dat hij in sluimer ging als je hem dicht doet??
                        Dat doet hij ook tenzij je software of utils lopen hebt (caffeine) die dit verhinderen of waar je ingesteld hebt dat je niet wil afsluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          Waarom zou je daar een Mac voor gebruiken, voor iets dat ontworpen is voor een puur Windows omgeving, vanuit Linux kan het ook niet.

PS: wat shell betreft, geef mij maar Amiga, maar ja dat is al jaren passé.
                          Juist, het is gemaakt voor windows en zo zijn er nog wel dingen die je niet kan gebruiken op mac. Er zijn er maar heel weinig die je niet kan gebruiken op windows tenzij ze door apple zelf gemaakt zijn. En dat is het grote voordeel aan windows
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Juist, het is gemaakt voor windows en zo zijn er nog wel dingen die je niet kan gebruiken op mac. Er zijn er maar heel weinig die je niet kan gebruiken op windows tenzij ze door apple zelf gemaakt zijn. En dat is het grote voordeel aan windows
                            Nuance toch hoor, bij het overstappen had ik een partitie gemaakt voor Windows, die is er na 6 weken weer afgevlogen wegens niet nodig. Hier durf ik dus gerust zeggen dat je zwaar overdrijft, maar je mag dat doen hoor, de waarheid is dus toch wel anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              Nuance toch hoor, bij het overstappen had ik een partitie gemaakt voor Windows, die is er na 6 weken weer afgevlogen wegens niet nodig. Hier durf ik dus gerust zeggen dat je zwaar overdrijft, maar je mag dat doen hoor, de waarheid is dus toch wel anders.
                              De waarheid hangt af van wat je met een pc wil doen. Als jij enkel wil mailen en surfen heb jij gelijk. Wil je er iets meer mee doen zoals bvb een high end firewall beheren dan heb ik gelijk. Uw waarheid is niet de echte waarheid. Bij mijn overstap naar mac heb ik ook een partitie gehouden voor windows en is de mac er na een jaar afgevlogen wegen frustrerent en overbodig

Comment

De waarheid hangt af van wat je met een pc wil doen. Als jij enkel wil mailen en surfen heb jij gelijk. Wil je er iets meer mee doen zoals bvb een high end firewall beheren dan heb ik gelijk. Uw waarheid is niet de echte waarheid. Bij mijn overstap naar mac heb ik ook een partitie gehouden voor windows en is de mac er na een jaar afgevlogen wegen frustrerent en overbodig
                                Oh maar ik doe een pak meer dan surfen en mailen hoor, windows servers beheren bvb en een firewall ook, maar die zal niet high-end genoeg naar uw goesting zijn. Dus uw waarheid ligt ook ergens in het midden te zwalpen.

Comment

Working...
                                X