Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple vs. pc

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
    ...
    Ieder zijn meug, maar kom niet beweren dat Mac OS X voor de domme gebruiker is die niets van systeembeheer of IT afweet. Het leuke aan OS X is, dat er een heel grote doelgroep voor is, van de thuisgebruiker die niets anders doet dan mailtjes openen en surfen, tot mensen met een CCNP.
    Die uitspraak komt van deze meneer...
    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    ...
    Volgens mij is Mac beter voor de "domme" gebruiker, daar bedoel ik mee iemand zonder ervaring en die geen exotische dingen gaat doen.
    Windows is meer verspreid en bied dus meer ondersteuning voor speciale programma's die dikwijls zelfs niet beschikbaar zijn voor mac. Ik zou nooit mijn job volledig op een mac kunnen doen omdat de nodige software gewoon niet bestaat.
    Ik heb ditmaal alleen maar getracht de discussie wat te modereren.
    Ik blijf er wel bij (hoewel ik het meeste van jouw 'technobabble' wel begrijp) dat ik dat allemaal niet nodig heb om met mijn Mac(s) te doen wat ik ermee wil doen, zorgeloos... Zoals ik trouwens al sinds 1987 doe.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik reageerde dan ook eerder op jouw stelling dat je beter wegblijft van een Mac wanneer je aan de shell wil kunnen. Dat je daarna zelf komt melden dat jij die shell helemaal niet nodig hebt, is compleet naast de kwestie.
      En hoewel je de woorden niet letterlijk zo getypt hebt, kwamen ze hier wel zo over. Moest het anders bedoeld zijn neem ik dat stukje van mijn relaas terug. Bij de rest blijf ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik blijf er wel bij (hoewel ik het meeste van jouw 'technobabble' wel begrijp) dat ik dat allemaal niet nodig heb om met mijn Mac(s) te doen wat ik ermee wil doen, zorgeloos... Zoals ik trouwens al sinds 1987 doe.
        Gelukkig is de grafische omgeving krachtig genoeg om de meest complexe zaken te doen zonder de terminal (shell) nodig te hebben
        "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Héhé, werd hier toch in de laatste posts mooi bewezen wat een verscheidenheid aan mogelijkheden klaar staat op een 'gesloten' systeem. Leuk om lezen en weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriVa

Dan zou ik toch graag eens weten waar je dat mee staaft? Probeer bij een windows computer zonder Powershell of andere extra software maar eens een ssh sessie te openen, te catten, een md5 hash te berekenen,...
            Wanneer ik (of mijn "collega's" die op een ander UNIX-based OS werken) via SSH al op onze server aan het werken zijn, zijn onze Windows-gebruikende collega's blij wanneer ze hun desktop al zien...
            Ieder zijn meug, maar kom niet beweren dat Mac OS X voor de domme gebruiker is die niets van systeembeheer of IT afweet. Het leuke aan OS X is, dat er een heel grote doelgroep voor is, van de thuisgebruiker die niets anders doet dan mailtjes openen en surfen, tot mensen met een CCNP.
            Waarom zonder Powershell, wordt gewoon meegeïnstalleerd met Win 7 hoor.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Klein vraagje: waarom is een Mac op een kleine halve minuut na de powerknop te beroeren klaar om op het net te gaan en op minder dan 3 seconden afgesloten terwijl een windowsmachine over beide handelingen een pak langer doet.

Waar zit hem dat verschil in en waarom slaagt microsoft er niet in om zo'n snelle opstart - en afsluittijden te behalen? Vraag me dat eigenlijk al een poosje af vermits ik beide systemen heb staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                Klein vraagje: waarom is een Mac op een kleine halve minuut na de powerknop te beroeren klaar om op het net te gaan en op minder dan 3 seconden afgesloten terwijl een windowsmachine over beide handelingen een pak langer doet.

Waar zit hem dat verschil in en waarom slaagt microsoft er niet in om zo'n snelle opstart - en afsluittijden te behalen? Vraag me dat eigenlijk al een poosje af vermits ik beide systemen heb staan.
                Voor mij "tot nog toe" de enige meerwaarde.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Die Windows XP PC op mijn werk slaagt er wonderwel in binnen de minuut bedrijfsklaar te zijn, met inbegrip van een veiligheidscheck en het inloggen. En het is niet de nieuwste en krachtigste maar een simpele dual core met 2GB.
                  Dus het kan wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    Die Windows XP PC op mijn werk slaagt er wonderwel in binnen de minuut bedrijfsklaar te zijn, met inbegrip van een veiligheidscheck en het inloggen. En het is niet de nieuwste en krachtigste maar een simpele dual core met 2GB.
                    Dus het kan wel.
                    Inderdaad wonderwel dan, want de meesten doen er toch altijd wel wat langer over.
                    Kan er nu nog iemand daar een verklaring voor geven?

Grtz,
                    Kurt

Comment

Simpel: omdat Windows zelfs vlot moet draaien op een koffiemolen.
                      De (beperkte beschikbare) hardware van Apple is perfect afgestemd op het OS.
                      Het is een slim concept waar ik verder geen problemen mee heb

Probeer Windows 7, 64 bit op een SSD.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Heb er ook geen problemen mee hoor, vroeg me gewoon af waaraan dat verschil kan liggen omdat het (meestal) opvallend is.

SSD is me ook al ter oren gekomen en in principe zou ééntje van 80 of 120 GB voldoende kunnen zijn als schijf voor het besturingssysteem en je fotoprogramma?

Grtz,
                        Kurt

Comment

Heb er ook geen problemen mee hoor, vroeg me gewoon af waaraan dat verschil kan liggen omdat het (meestal) opvallend is.

SSD is me ook al ter oren gekomen en in principe zou ééntje van 80 of 120 GB voldoende kunnen zijn als schijf voor het besturingssysteem en je fotoprogramma?

Grtz,
                          Kurt
                          Macbook air, 1.4 Ghz processor, 2gb ram, 64gb SSD, cold boot 14 sec.
                          Imac 3Ghz C2D, met harddisk 35sec, met 80GB SSD 20sec.
                          Bewijs dat SSD een wereld van verschil maakt in opstarten, ook van applicaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Macbook air, 1.4 Ghz processor, 2gb ram, 64gb SSD, cold boot 14 sec.
                            Imac 3Ghz C2D, met harddisk 35sec, met 80GB SSD 20sec.
                            Bewijs dat SSD een wereld van verschil maakt in opstarten, ook van applicaties.
                            Juist en je moet je niets aantrekken van de installatie zoals bij een Windows (7) pc...
                            Apple heeft dat al in orde gebracht.

Ik zeg dit omdat ik geen pc's vind die standaard een SSD hebben ingebouwd.
                            (heb wel nog niet hard gezocht)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Juist en je moet je niets aantrekken van de installatie zoals bij een Windows (7) pc...
                              Apple heeft dat al in orde gebracht.

Ik zeg dit omdat ik geen pc's vind die standaard een SSD hebben ingebouwd.
                              (heb wel nog niet hard gezocht)
                              Maar, WIN7 heeft wel een soort intelligentie die de boottime op een normale disk helpen.
                              Waarom plaats je geen ssd in je pc?
                              Mijn (enigste modificatie) in mijn imac was:
                              Verwijderen optical drive, daar een SSD in; dan de internal 3,5 disk vervangen door een 2,5 inch 1TB disk, de OS via timemachien teruggezet, en dan nog enkele verwijzingen veranderen, zodat je niet alles gaat opslaan op je SSD.
                              Op een PC is dit niet zoveel anders hé.
                              Wie weet is je ander probleem dan ook opgelost?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Maar, WIN7 heeft wel een soort intelligentie die de boottime op een normale disk helpen.
                                Waarom plaats je geen ssd in je pc?
                                Mijn (enigste modificatie) in mijn imac was:
                                Verwijderen optical drive, daar een SSD in; dan de internal 3,5 disk vervangen door een 2,5 inch 1TB disk, de OS via timemachien teruggezet, en dan nog enkele verwijzingen veranderen, zodat je niet alles gaat opslaan op je SSD.
                                Op een PC is dit niet zoveel anders hé.
                                Wie weet is je ander probleem dan ook opgelost?
                                Rudolf ?
                                Ik heb mijn nieuwe pc zelf samengesteld.
                                En een SSD gebruik ik al bijna een jaar.

En die SSD steekt nu ook in mijn nieuwe pc.

* Wat is oem toch gemakkelijk
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X