Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple vs. pc

Oorspronkelijk geplaatst door Bennyd Bekijk bericht
    Aaah....plots hebben we het over een mac pro. Is dat vergelijkbare hardware?
    Dat een mac pro duurder is weet iedereen, dat is nu eenmaal zo met kwaliteit.
    Zoals iedereen ook weet dat een Mercedes duurder is dan een Opel.
    Iedereen weet ook waarom dat is.
    Als meester in het logisch denken had je dat wel al door, hé.
    Waarom zou ik in een gewone pc niet dezelfde hardware kunnen steken dan in een mac pro? En ja dan komt dit goedkoper uit, veel goedkoper zelfs. En je kan enkel over een mac pro praten want in een iMac krijg je geen 6TB in.
    En als ik dezelfde hardware heb is die kwaliteit niet beter maar identiek. Dan zijn het 2 mercedessen enkel van de ene is de ster af.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Waarom zou ik in een gewone pc niet dezelfde hardware kunnen steken dan in een mac pro? En ja dan komt dit goedkoper uit, veel goedkoper zelfs. En je kan enkel over een mac pro praten want in een iMac krijg je geen 6TB in.
      En als ik dezelfde hardware heb is die kwaliteit niet beter maar identiek. Dan zijn het 2 mercedessen enkel van de ene is de ster af.
      Ewel, ik daag u uit.
      Stel voor mij een systeem samen met exact dezelfde of heel sterk vergelijkbare hardware als de mac pro in een even goede case. Ben eens benieuwd hoeveel ge gaat besparen. Vergeet ook uw uren werk er niet bij te tellen.

Uw conclusie gaat zijn dat, als ge exact dezelfde hardware neemt ge ongeveer aan dezelfde prijs gaat komen. Een pc samenstellen heeft wel als voordeel dat ge ook goedkopere hardware met dezelfde specs kunt kopen. En dan kunt ge een goedkopere windows pc in elkaar steken. Maar dat is dan niet dezelfde hardware. Apple kiest voor de beste meest betrouwbare hardware en hun doelpubliek zijn die mensen die het geld daarvoor over hebben.

koop u exact dezelfde onderdelen als in een mercedes en steek de auto zelf in elkaar en het gaat u sowieso duurder uitkomen.
      Bouw een auto met dezelfde specificaties als een mercedes maar van een B-merk en steek dat allemaal in het chassis van een skoda en het zal u (misschien) goedkoper uitkomen.
      Last edited by Dresse; 10 december 2010, 17:38.
      http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
        Ewel, ik daag u uit.
        Stel voor mij een systeem samen met exact dezelfde of heel sterk vergelijkbare hardware als de mac pro in een even goede case. Ben eens benieuwd hoeveel ge gaat besparen. Vergeet ook uw uren werk er niet bij te tellen.
        Wss is het wel goedkoper hoor, ben gewoon benieuwd. Uiteindelijk zal het sowieso duurder uitkomen, want voor een windows systeem da ge zelf ineen hebt gestoken krijgt ge op de tweedehandsmarkt zo goed als niks na een paar jaar. Voor een mac pro nog makkelijk de helft.

En zelfs als uw systeem rekening gehouden met het bovenste dan nog goedkoper uitkomt, ik betaal graag de meerprijs om met OSX te kunnen werken. Spaart me op jaarbasis veel geld uit aan tijd dat ik niet verlies met het onderhouden van mijn systeem...
        Ik doe 0,0 onderhoud aan mijn photoshop pc.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

geen virusscanner geïnstalleerd? Geen adaware? Niet af en toe defragmenteren? Niet af en toe regcleaner doen? Geen heel systeem uitdokteren om uw systeem constant te backupen?

Dat kan, als ge nooit nieuwe programma's installeerd en een aparte internet pc hebt. Zo heb ik ook jaren gewerkt... alleen verloor ik dan weer veel tijd aan het updaten van software aangezien ik geen internet verbinding wou op mijn werkpc...

Ahja, nutteloze discussie. Ik werk met mac en zal niet direct teruggaan naar pc. Net zoals de meeste die overgestapt zijn...
          http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
            geen virusscanner geïnstalleerd? Geen adaware? Niet af en toe defragmenteren? Niet af en toe regcleaner doen? Geen heel systeem uitdokteren om uw systeem constant te backupen?

Dat kan, als ge nooit nieuwe programma's installeerd en een aparte internet pc hebt. Zo heb ik ook jaren gewerkt... alleen verloor ik dan weer veel tijd aan het updaten van software aangezien ik geen internet verbinding wou op mijn werkpc...

Ahja, nutteloze discussie. Ik werk met mac en zal niet direct teruggaan naar pc. Net zoals de meeste die overgestapt zijn...
            Ik heb een jaar op mijn werk uitsluitend met mac gewerkt en heb bijna gebedeld om terug een pc te krijgen.
            En nee, geen antivirus of niks op. Maar komt ook nooit op internet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
              eigenlijk weet je toch op voorhand waar zo'n topic op uitdraait...pc users gaan een pc aanraden, apple users een apple....en tegelijk worden de standaard argumenten boven gehaald: apple is duur, pc is traag, apple is niet compatibel, apples zijn mooier dan pc's....Dit is dezelfde discussie als moet ik voor nikon of canon gaan...
              ga gewoon naar de winkel en kies die computer die beantwoord aan jouw noden en binnen je budget passen. Bekijk de toestellen en hun specificaties en weeg ze tegen elkaar af. Zowel apple als hp,sony,dell,... hebben computers die krachtig genoeg zijn om gedreven fotobewerking aan te kunnen. Je moet vooral kiezen voor een computer die aan jouw noden voldoet.

my 2 cents...
              Zo is dat en gebruik een SSD....(in een pc bijv. of in lap-note-book-top)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Ik heb een jaar op mijn werk uitsluitend met mac gewerkt en heb bijna gebedeld om terug een pc te krijgen.
                das nu ieder zijn smaak he, ik zou voor mac gaan voor het gebruiksgemak om nit meer met een lompe toren naast mijn bureau te zitten, ook omwille van het feit dat mac precies wat betere hardware gebruikt dan wat je kan verkrijgen voor pc. Ik heb onlangs een hele deftige pc samengesteld, en kwam uit op 1800€ daarna gekeken dat ik een imac voor dezelfde prijs kon bekomen die wat minder cpu en video kracht had. Maar die ene krachtige pc, is dan ook weer zuiver voor games, verbruikt 850watt als hij op volle toeren draait heeft "maar" een 24" scherm van niet het allerbeste kwaliteit. Maar de mac zal maar 375watt verbruiken, is qua design veel knapper, en presteerd ongelooflijk goed. Kleurweergave op die mac schermen zijn ook van een andere wereld als ik dat vergelijk mijn mijn pc scherm.
                Kan zijn dat sommige liever pc hebben, ik zou gaan voor het praktische, kracht, design, en vooral praktisch, niet zoveel draden overal, geen lastige lompe toren naast mij die o zoveel lawaai maakt. Maar das nu ieder zijn keuze Mac book pro is een zalig machien, maar te duur voor mij, vandaar zallet een Imac worden met meer kracht voor dezelfde prijs
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

@Oli mooie reeks argumenten, zelf verbaas ik me nog steeds over de stilte, dat heb ik met PC nooit gekend, echte stilte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    @Oli mooie reeks argumenten, zelf verbaas ik me nog steeds over de stilte, dat heb ik met PC nooit gekend, echte stilte.
                    dat gaat wel hoor, maar dan moet je casemodding doen, en dat kost weer geld ... mochten ze dat nu standaard doen ipv een krachtige videokaart met een rommelventilatorke in uwen pc te steken dat na een aantal maand nog meer lawaai maakt.
                    Sorry voor mijn vlaams dernet ... ik kwam net terug van school met de fiets, en mijn handen waren nog koud
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Wel, ik ben aan het denken om een 2e PC te kopen puur voor fotobewerking/archivering. Eéntje die dus niet op het net aangesloten gaat worden.
                      iMac 27" is een prachtig toestel, maar helaas standaard enkel met een glossy scherm te krijgen (reflecties naargelang de opstelling in uw huis).
                      Heb een MacbookPro 15" voor de moment, en zou dus liefst bij Apple blijven. Vraag me toch af of ik niet beter voor hetzelfde geld een krachtige PC koop met een gekalibreerd Eizo scherm of zo?

Grtz,
                      Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                        das nu ieder zijn smaak he, ik zou voor mac gaan voor het gebruiksgemak om nit meer met een lompe toren naast mijn bureau te zitten, ook omwille van het feit dat mac precies wat betere hardware gebruikt dan wat je kan verkrijgen voor pc. Ik heb onlangs een hele deftige pc samengesteld, en kwam uit op 1800€ daarna gekeken dat ik een imac voor dezelfde prijs kon bekomen die wat minder cpu en video kracht had. Maar die ene krachtige pc, is dan ook weer zuiver voor games, verbruikt 850watt als hij op volle toeren draait heeft "maar" een 24" scherm van niet het allerbeste kwaliteit. Maar de mac zal maar 375watt verbruiken, is qua design veel knapper, en presteerd ongelooflijk goed. Kleurweergave op die mac schermen zijn ook van een andere wereld als ik dat vergelijk mijn mijn pc scherm.
                        Kan zijn dat sommige liever pc hebben, ik zou gaan voor het praktische, kracht, design, en vooral praktisch, niet zoveel draden overal, geen lastige lompe toren naast mij die o zoveel lawaai maakt. Maar das nu ieder zijn keuze Mac book pro is een zalig machien, maar te duur voor mij, vandaar zallet een Imac worden met meer kracht voor dezelfde prijs
                        Zoveel fouten.
                        Hoe vergelijk jij met een pc scherm? Er zijn 1001 pc schermen, is de mac beter dan allemaal? Kom dan is naar mijn eizo kijken
                        Er zijn ook al pc's waar al de hardware in het scherm zit.

Comment

constant 850w verbruiken of een voeding van 850w; is een groot verschil...
                          Waar kom jij in godsnaam aan 850w ?

Een moderne cpu zit max aan 130W , gpu ook max. 130W
                          ssd harde schijf: max 30w ?
                          Last edited by Dirk007; 14 december 2010, 17:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht

Een moderne cpu zit max aan 130W , gpu ook max. 130W
                            ssd harde schijf: max 30w ?
                            Monitor ? Die is bij de iMac inbegrepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              Monitor ? Die is bij de iMac inbegrepen.
                              voorbeeld van een 30"
                              eizo CG301W
                              170 watt (max.)
                              Zit nog altijd maar aan 460 watt max.
                              Reëel zal zijn: cpu 90 watt, gpu 90 watt scherm 82 watt, ssd 2 watt, hd 10 watt + muis, toetsenbord ea.
                              274 watt... afgerond 300 watt

Kijk hier eens: http://nl.packardbell.be/pb/nl/BE/co...l/PW.U5302.001
                              Last edited by Dirk007; 15 december 2010, 08:44.

Comment

Kleurweergave op die mac schermen zijn ook van een andere wereld als ik dat vergelijk mijn mijn pc scherm.
                                Er zijn nochtans genoeg mac gebruikers met een eizo of lacie scherm.
                                Een 'pc' scherm bestaat niet.

Uiteraard...

Comment

Working...
                                X