Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500DBekijk bericht
mening is herzien..
is wel redelijk recent hee, en niet voor iedereen weggelegd..
maar ik denk dat daar alleen BMW mee bezig is , niet ?
Eerlijk gezeg ... zo recent is dat niet, al heb ik nu wel recente info gepost.
Onze eerste BMW dat we in 1995 gekocht hadden was ook al zo.
BMW fan ?
Bmw was toen ramp in de sneeuw..
is wel een verschil , maar toch zeer tevreden van Volvo...
En voor de prijs moest ik het niet doen...
BMW-fan ... laat ons zeggen per toeval ene gekocht.
In 1995 waren we naar een nieuwe wagen op zoek zonder echt merkvoorkeuze. Een Japanse wagen (Nissan) hadden we al in het oog gehad.
Om andere merken en modellekes te kunnen zien op korte tijd en zonder veel geloop eens bij Cardoen binnen gestapt. Toen hong daar veel publiciteit dat ze veel goedkoper waren voor dezelfde wagen en blablabla.
Uit curiositeit hebben we er één model uitgepikt als referentie en alles genoteerd van uitrusting en prijs. Dit was een BMW Compact en lukraak gekozen.
In het naar huis komen zijn we in Melsbroek bij Tanghe binnengesprongen welke ik kende van vroeger ... daar eens gaan kijken of die Compact veel duurder was.
De verkoper gaf een prijslijst en de voorwaarden maar voegde eraan toe "Spijtig dat je een Compact zoekt want op de berline kan ik een goede slag slaan" ... wij dan maar "en wat is een goede slag?".
Het prijskaartje was 1.150.000BEF ... na wat berekeningen kwam hij af met een voorstel om er nog mistlichten op te zetten, een lederen stuur en versnellignspook en alles voor afgerond 800.000BEF.
Toen vielen we bijna achterover van het verschieten, dat was zelfs goedkoper dan de Nissan dat we al eens bekeken hadden.
De eerste woorden van ons waren "Heeft iemand een bic?".
Met die wagen hebben we 9 jaar gereden en toen verkocht voor een derde van de aankoopprijs ... dus niet zo slecht. Dan hebben we onze tweede gekocht en daar hebben we kunnen genieten van speciale acties en 8000€ minder betaald dan de normale verkoopprijs. Ook dit aanbod hebben we niet laten passeren ... zo bij toeval een tweede BMW gekocht.
Die eerste was inderdaad een ramp in sneeuw en bij regen ... uitbreken achteraan.
Op de tweede stond dan tractiecontrole en nog wat snufjes ... dag en nacht verschil en met goede banden valt daar redelijk normaal mee te rijden in de sneeuw en regen.
In de winter heb je best winterbanden want dit is een groot verschil maar ook op de Volvo (mijn bedrijfswagen) zijn winterbanden een goede hulp.
BMW probeert wel wat uit te breken op glad wegdek maar de tractiecontrole komt snel tussen en veel last heb je niet, ge moet gewoon blijven gas geven en niet panikeren ... enkel zo werkt dat systeem perfect en blijf je inderdaad wel recht. Veel mensen panikeren en laten gas los, daarna hernemen ze en begint het spel opnieuw.
Volvo breekt dan wel zo goed als niet uit maar heeft dan het nadeel snel doorslippende wielen te hebben als je vertrekt ... ook te verbereren deus met de juiste banden en tractiecontrole komt tussenbeide. Ook hier laat je in de winter dat spel gewoon doen, blijf gas geven en alles corrigeert zichzelf.
Wat is best? Het een is het ander en alles verbetert continu. Ik durf in de winter met de BMW plankgas vertrekken ... vermogen wordt toch afgebroken tot het niveau waarop die zonder slip gewoon vertrekt, dus gewoon vlot.
Ja, er is veel negatief over BMW te zeggen maar vaak ook verkeerd beoordeeld door mensen die niet doen wat ze moeten doen en panikeren of spreken zonder ooit zelf een BMW gehad te hebben. Vroeger ja ... vroeger was dit een echte ramp en dat durf ik gerust toegeven.
En om het BMW-toeval verder te zetten ... ook mijn moto is eentje van dit merk omdat ik een goede prijs bekomen heb.
Misschien is de volgende wel een Volvo (is ook goed) of een velo.
Ik laat het in het midden of winterbanden nuttig zijn ( wellicht wel, hé), maar het valt mij op dat sinds vorig jaar de belangstelling daaromtrent flink is gestegen, nu nog overal reklame op TV ook nog . Vroeger was dat blijkbaar geen hot item, en ik rij al 39 jaar ( met gewone banden, want 7.000 km per jaar maar, met eigen wagen)
edit:
Was hier al geen topik over ?
Misschien is de volgende wel een Volvo (is ook goed) of een velo.
Ben ook zeer tevreden van de Volvo en is tegenwoordig ook goed voorzien van elektrische snuf..
Tractiecontrole is wel leuk maar persoonlijk voel ik toch liever de auto zelf aan door die uit te zetten bij lage snelheid en gladheid.. als je wat sneller gaat , gaat die ook vanzelf weer aan..
Vroeger was dat blijkbaar geen hot item, en ik rij al 39 jaar ( met gewone banden, want 7.000 km per jaar maar, met eigen wagen)
Ongeveer 40 jaar geleden reed mijn vader met winterbanden ... op zijn achterwielaangedreven kever.
Toen ik begon te rijden was het eerste wat mijn vader me vertelde in de winter ... zet winterbanden onder uw auto en ge zult zien wat een verschil. En ja, zelfs 40 jaar later bestaat de winterband nog steeds.
Ongeveer 40 jaar geleden reed mijn vader met winterbanden ... op zijn achterwielaangedreven kever.
Toen ik begon te rijden was het eerste wat mijn vader me vertelde in de winter ... zet winterbanden onder uw auto en ge zult zien wat een verschil. En ja, zelfs 40 jaar later bestaat de winterband nog steeds.
de vriend van mijn ouderezus , nu mijn schoonbroer , had 30 jaar geleden ook een keverke waar we eens mee naar de hoge venen gereden zijn in de winter . en ja hij had groffe banden , maar geen echte winterbanden en toch ... die kever was een klimbeest in de sneeuw ....
Inderdaad, dat was de mode toen ... zak zand of cement in de koffer (vooraan) en bollen maar. Maar in die tijd waren spijkerbanden ook nog mode en dat reed ook redelijk goed in sneeuw en op ijs.
Met mijn auto rij ik zo weinig dat het een te dure investering wordt.
Die auto wordt binnenkort 10 jaar oud (nog geen 70.000km), en twee van de vier banden zijn nog de originele. Met een setje winterbanden erbij zou ik dan na een tijd gewoon een aantal banden moeten weggooien, lang voor ze versleten zijn (gewoon omdat ze dan te oud worden).
Als het glad is, dan beperk ik het autorijden toch tot het absolute minimum.
ff OT voor verseg z'n mercedes vriend die 'n schuiver maakte of mensen die over nat wegdek rijden etc...
Ik ben zeer tevreden over mijn RAV4....zeker qua baanvastheid. Beste wagen ooit gehad in <40 jaar.
En nu speciaal voor verseg.
Om aan te tonen dat je niet alle 4X4 met elkaar mag vergelijken, zie volgende clip.
BTW : dit zijn allemaal recente wagens die getest worden.
De RAV4 is ouder dan de 2 andere modellen.
The Integrated Active Drive System on Toyota Rav4 delivers enhanced driving control, safer road holding and stability. Watch this comparison. You will got a ...
Comment