Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
    Reageer jij alleen maar op uitdagingen, en niet op gerichtte vragen ?

    Het valt wel op dat non-belevers allemaal 4x4 rijden... want een winterband is toch zo zinloos in België...

    Ze stampen tegen de schenen, zodat toch iemand zou reageren om een uitdaging aan te gaan...
    Je zou beter de uitdaging aangaan in de winter, met dezelfde auto. De ene met winter en de andere met zomerbanden(of all round)... Dit is puur macho gedrag.

    Macho gedrag ....laat me niet lachen, op mijn leeftijd komt dat nogal kinderachtig over. Je bent echt hier aan 'n stoken.
    Zo 'n dom (of moet ik zeggen :minder slim) antwoord had ik niet verwacht.
    Dus laten we maar OT blijven :DE WINTERBAND

    Mijne Heren ....gaat U rustig verder en sorry voor mijn Macho gedrag

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Macho gedrag ....laat me niet lachen, op mijn leeftijd komt dat nogal kinderachtig over. Je bent echt hier aan 'n stoken.
      Zo 'n dom (of moet ik zeggen :minder slim) antwoord had ik niet verwacht.
      Dus laten we maar OT blijven :DE WINTERBAND

      Mijne Heren ....gaat U rustig verder en sorry voor mijn Macho gedrag
      Sorry voor mijn gerichtte vragen waar ik geen antwoord op krijg... Je gaat toch onmiddellijk in de verdediging...
      Waar het hier om gaat antwoord jij niet !!! Dan komt er bij mij irritatie boven...
      En of ik aan het stoken ben laat ik aan de anderen en aan de moderator over.

      Zegt genoeg... en om nu heel de zomer met yokohama m+s banden te rijden als je mogelijk zelfs niet off road gaat...
      Je zou beter eens een goede zomerband en goede winterband moeten vergelijken met je Yokohama's om het verschil te voelen in baanvastheid en verbruik... ik lig er niet van wakker... Er is 1 risico, je wil geen Yokohama's meer... Tenzij je regelmatig off road gaat, bergijp ik je keuze. anders
      De banden betalen zich gewoon terug doormiddel van het lagere verbruik...
      Nb: Liggen er bredere banden op je 4x4 ?
      nb2: Als je gelukkig bent met je keuze Zal wel een goed combinatie kunnen zijn, zonder de kopzorgen om ieder jaar te wisselen.
      Maar als je tijd en zin hebt, ga eens met een gelijkaardig model rijden met andere banden om het verschil te voelen. En vraag naar ervaringen in je kenninssenkring inzake verbruik en slijtage... De mechanieker in je garage is meestal zeer goed op de hoogte... en doe je de onderhoud zelf, dan nog staat hij ter beschikking :-)
      Remmen met een 4x4 is zelfs gevaarlijker... hoger gewicht en invloed van het differentieel op de werking van de remmen. (over welk type gaat het ?)
      Wat vraag ik hier verkeerd ?
      Mensen negeren is het onbeleefdste wat je kan doen in een discutie !!! Vertel ik zoveel onzinnigheden ? Verbeter me dan !
      Sorry als ik een spiegel voorgehouden heb ?
      Last edited by Dirk007; 3 november 2010, 09:22.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Dames en heren.

        Gaat U rustig verder over winterbanden.
        Stoor U niet aan mijn uitspraken...diegene die me kennen weten wel dat deze (4X4) interventie met ervaring is gepost en niet uit macho of uitdagend.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Dames en heren.

          Gaat U rustig verder over winterbanden.
          Stoor U niet aan mijn uitspraken...diegene die me kennen weten wel dat deze (4X4) interventie met ervaring is gepost en niet uit macho of uitdagend.
          Dat is dan jammer, ik wilde nog iets leren uit uw ervaringen !!!

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Macho gedrag ....laat me niet lachen, op mijn leeftijd komt dat nogal kinderachtig over.
            Hmmm ... leeftijd wil niet veel zeggen.
            Het zijn niet altijd jongeren die de macho uithangen maar vooral mannen vanaf een bepaalde leeftijd. Ik zie niet veel gasten van 18 jaar met een Cayenne, Touareg, ... rondbollen.

            PS Het is niet het type wagen dat iemand macho maakt maar de manier waarop die ermee rijdt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hmmm ... leeftijd wil niet veel zeggen.
              Het zijn niet altijd jongeren die de macho uithangen maar vooral mannen vanaf een bepaalde leeftijd. Ik zie niet veel gasten van 18 jaar met een Cayenne, Touareg, ... rondbollen.

              PS Het is niet het type wagen dat iemand macho maakt maar de manier waarop die ermee rijdt.
              Denk ook dat het eerder die mannen in hun mid life crisis zitten die stoer gaan doen ipv de jonge gasten.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Sommigen moeten eerst eens in eigen boezem durven kijken vooraleer anderen te recht te wijzen.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  Sommigen moeten eerst eens in eigen boezem durven kijken vooraleer anderen te recht te wijzen.
                  Zedde gij ook al daar met tetten ... zelfde clubke als de Jos.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Ik kom hier al 2 topics over tetten tegen...

                    'k ga me terug beginnen thuis voelen, me dunkt...
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Hah! Binnenkort moet er in Chitchat ook al NSFW worden aangekondigd
                      En ik die dacht nuttige info te vinden over winterbanden (neemt niet weg dat er goede info tussen stond hoor op de vorige bladzijden)

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                        Hah! Binnenkort moet er in Chitchat ook al NSFW worden aangekondigd
                        En ik die dacht nuttige info te vinden over winterbanden (neemt niet weg dat er goede info tussen stond hoor op de vorige bladzijden)
                        Ik vind het alleen gepast dat als je een mening post, je ook meer uitleg kan/moet geven als ze erachter vragen. Sommigen weigeren dit gewoon. Wat is anders de zin nog van een goed forum.

                        Er zijn immers zoveel variabelen;
                        - 4x4 kunnen het zonder winterbanden stellen in België, omdat ze niet/minder vast komen te zitten bij sneeuw.
                        - 4x4 kunnen echter wel winterbanden gebruiken als het op handelbaarheid en stoppen aankomt. (als ze voorzichtig zijn, hebben ze dit probleem minder)
                        - Achterwielaandrijving, komen meestal vast te zitten... en zijn winterbanden noodzakelijk. (valt er echter geen sneeuw, dan hebben ze de andere voordelen)
                        - Voorwielaandrijving: Als ze een goede zomerband hebben komen ze al ver, maar als ze ook tijdig willen stoppen ea. kunnen ze het best opteren voor een winterband.

                        Ik stelde alleen in vraag, is het niet beter een winterband te voorzien; dan een 4x4 te kopen in België als je niet off road gaat of regelmatig zware lasten* wil trekken.
                        Ik kan best begrijpen dat je dan als 4x4 rijder de vraag ontwijkt.

                        * Wil je zware lasten trekken, dan heb je letterlijk ook een zware 4x4 nodig, anders heb je niet genoeg grip.
                        Ga je off road, dan speelt gewicht/lengte in je nadeel.
                        De meesten kopen een 4x4 omdat ze dan hoger zitten...
                        En zoals reeds aangehaald de ene 4x4 is de andere niet, daarom mijn specifieke vragen naar hem...

                        * Een subaru is een leuke auto maar waarom kopen ze dit type auto ? Toch rijplezier niet ? Maar ik zou als 4x4 bezitter niet durven zeggen, dat winterbanden nutteloos zijn omdat ze meer kosten en extra vervuilen... want dan hebben ze hun auto gevoelsmatig aangekocht, waar ik niets op tegen heb !!!

                        Ga ik inhoudelijk de mist in, ik heb niet liever dat je me verbetert !!!
                        Ik heb alleen mensen geconfronteerd met hun eigen keuzes om te duiden dat hun antwoord in twijfel kon getrokken worden... was dat verkeerd ?
                        Last edited by Dirk007; 3 november 2010, 13:06.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                          Sommigen moeten eerst eens in eigen boezem durven kijken vooraleer anderen te recht te wijzen.
                          Als het op mij is, ik wijs niemand terecht hoor. Ik weet dat ik in mijn mid life crisis zit
                          En ga mij straks nog eens wagen aan wat barbie fotografie

                          Damn, zit precies altijd in de groep van "slechterikken" hier op het forum. Maja zolang we maar gelukkig zijn
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            Als het op mij is, ik wijs niemand terecht hoor. Ik weet dat ik in mijn mid life crisis zit
                            En ga mij straks nog eens wagen aan wat barbie fotografie

                            Damn, zit precies altijd in de groep van "slechterikken" hier op het forum. Maja zolang we maar gelukkig zijn
                            Het gaat hier niet om goed of slecht... we maken er het beste van...
                            En soms ga ik eens in het verweer, met goede bedoelingen !

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Hier gaan de winterbanden er volgende week terug op, op een Mercedes achtertrekker geen overbodige luxe.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Vooral trekkers op de achteras en wat pk hebben er zeer veel baat bij dat ze extra grip hebben op de gladde ondergrond.
                                Blijkbaar beginnen er hier en daar al leveringsproblemen te ontstaan.
                                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                                Comment

                                Working...
                                X