Re: Winterbanden
Duur berekend of speciale banden.
Banden zijn vooral duur afhankelijk waar je ze koopt! Vorig jaar net 600€ betaald voor 4 winterbanden gemonteerd en uitgebalanceerd. Op een ander was het tot meer dan het dubbele voor dezelfde bandenset (merk, type, maat).
[QUOTE=micka;2874963Wat kost een winterband aan jullie, maw. hoeveel particulieren. rijden er met winterbanden en hoeveel leasings ?[/QUOTE]Zie hierboven.
Winterbanden staan op zowel bedrifswagen als privé-wagen. Op geen van beiden is dat verplicht. Niettegenstaande winterbanden voor de firmawagen gratis zijn voor mezelf heeft de prijs geen belang. Ik doe +- 40.000km per jaar en vind mijn eigen veiligheid belangrijker dan de prijs, daarom ook winterbanden op de wagen van mijn vrouw dat er misschien maar 2500km per jaar mee in de winter rijdt.
Alu velgen waren standaard bij ons, stalen velgen konden we dan ook niet meenemen. In de winter rijden we eveneens met de alu velgen, ik zie niet in waarom we dit niet zouden doen.
Die alu velgen van BMW worden niet aangetast in de winter, misschien omdat we de wagen in de winter ook zoals in de zomer regelmatig kuisen.
Nog nooit een plekje op gezien van iets dat ingewerkt heeft. Tenminste profiteren we dan het ganse jaar door van die alu velgen ... waarom ze 6 maand per jaar niet gebruiken?
Nu met zomerband, volgende week met winterband. Wissel steeds de eerste week van november.
Een kennis heeft zo'n dikke 4x4 van Mercedes ... vorige winter is die met zijn 4x4 en "zomerbanden" gewoon uit de bocht gegaan daar waar bijna niemand anders last had. Ik denk dat voor al het grotere en hoger gelegen gewicht hem daarbij parten gespeeld heeft alsook het ontbreken van een deftige band. Sinds die dag heeft hij ook winterbanden gekocht ... hij ziet er ook het nut van in op zijn 4x4.
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
Bekijk bericht
Banden zijn vooral duur afhankelijk waar je ze koopt! Vorig jaar net 600€ betaald voor 4 winterbanden gemonteerd en uitgebalanceerd. Op een ander was het tot meer dan het dubbele voor dezelfde bandenset (merk, type, maat).
[QUOTE=micka;2874963Wat kost een winterband aan jullie, maw. hoeveel particulieren. rijden er met winterbanden en hoeveel leasings ?[/QUOTE]Zie hierboven.
Winterbanden staan op zowel bedrifswagen als privé-wagen. Op geen van beiden is dat verplicht. Niettegenstaande winterbanden voor de firmawagen gratis zijn voor mezelf heeft de prijs geen belang. Ik doe +- 40.000km per jaar en vind mijn eigen veiligheid belangrijker dan de prijs, daarom ook winterbanden op de wagen van mijn vrouw dat er misschien maar 2500km per jaar mee in de winter rijdt.
Verklaring : ik stak licht alu. velgen bij aankoop van de wagen maar vroeg mijn stalen velgen gewoon mee .
In de zomer mooie velgen omdat ze niet aangetast worden door al het zout.
Nog nooit een plekje op gezien van iets dat ingewerkt heeft. Tenminste profiteren we dan het ganse jaar door van die alu velgen ... waarom ze 6 maand per jaar niet gebruiken?
Ps . Met welke band rijden jullie momenteel .....
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
Bekijk bericht
Comment