Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Wat is een goede wagen? Die je brengt waar je moet zijn zonder panne oid.
    Maar diegene die hier beweert dat een Benz een slechte wagen is, die heeft er nog nooit mee gereden en dan moet ie zwijgen, of die is niet goed wijs.
    En dat hij niet snel zou zijn... appelen met appelen vergelijken hé. Trouwens mijn eerste Benz was een 240D, en ja, die was traag... Maar daar reed ik planché mee tot in Spanje die kreeg je niet kapot. Max. snelheid was 160 als je nu dezelfde cylinderinhoud hebt haal je makkelijk 220
    Bekijk ook eens de slr maclaren....
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Wat is een goede wagen? Die je brengt waar je moet zijn zonder panne oid.
      Maar diegene die hier beweert dat een Benz een slechte wagen is, die heeft er nog nooit mee gereden en dan moet ie zwijgen, of die is niet goed wijs.
      En dat hij niet snel zou zijn... appelen met appelen vergelijken hé. Trouwens mijn eerste Benz was een 240D, en ja, die was traag... Maar daar reed ik planché mee tot in Spanje die kreeg je niet kapot. Max. snelheid was 160 als je nu dezelfde cylinderinhoud hebt haal je makkelijk 220
      Bekijk ook eens de slr maclaren....
      Klopt, mijn oude '89 BMW 324d met +364.000km loopt nog even vlot als 21 jaar geleden,
      mocht hij evenveel pk's hebben als de huidige modellen dan zou ie veel moderne wagens achter zich laten want aan koppel ontbreekt het hem zeker niet.
      En ja hoor, hij haalt nog vlotjes de 180km/u op de teller...

      maar we wijken af, topic gaat over winterbanden...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Sommige mensen zijn van mening dat het geen enkel probleem is om met zomerbanden de winter door te rijden. Winterbanden zijn echt niet nodig. Onder mijn favo...

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
          Klopt, mijn oude '89 BMW 324d met +364.000km loopt nog even vlot als 21 jaar geleden,
          mocht hij evenveel pk's hebben als de huidige modellen dan zou ie veel moderne wagens achter zich laten want aan koppel ontbreekt het hem zeker niet.
          En ja hoor, hij haalt nog vlotjes de 180km/u op de teller...

          maar we wijken af, topic gaat over winterbanden...
          tiens : ik dacht dat er ergens een verband was tussen koppel en vermogen (vermogen=koppel * hoeksnelheid).
          Veel koppel en weinig vermogen is wat moeilijk, of geraakt die motor niet boven de 3000 tr/min ???
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            tiens : ik dacht dat er ergens een verband was tussen koppel en vermogen (vermogen=koppel * hoeksnelheid).
            Veel koppel en weinig vermogen is wat moeilijk, of geraakt die motor niet boven de 3000 tr/min ???
            tja... vrouwen en auto's... bij momenten niet de beste combinatie imho...
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
              Klopt, mijn oude '89 BMW 324d met +364.000km loopt nog even vlot als 21 jaar geleden,
              mocht hij evenveel pk's hebben als de huidige modellen dan zou ie veel moderne wagens achter zich laten want aan koppel ontbreekt het hem zeker niet.
              En ja hoor, hij haalt nog vlotjes de 180km/u op de teller...

              maar we wijken af, topic gaat over winterbanden...
              Een 324d van 89 had amper 100 pk en een barslechte wegligging.
              Neem gelijk een 318d van vandaag, en je kan al niet meer volgen. Een 320d rijdt helemaal weg van die oude 324d.

              Om 180km/h te halen heb je maar 80-90 pk nodig, dus dat zegt niet veel.
              Vermogen is inderdaad koppel * toerental, of kracht maal snelheid. Met andere woorden, om een hoge top te halen heb je vermogen nodig omdat de benodigde kracht stijgt met de snelheid in het kwadraat (luchtweerstand).

              Dus een motor die een hoog koppel levert, maar stopt bij 2500 t/min zal niet veel spektakel leveren.
              Ga eens een proefritje maken met een moderne auto...

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Een 324d van 89 had amper 100 pk en een barslechte wegligging.
                  Neem gelijk een 318d van vandaag, en je kan al niet meer volgen. Een 320d rijdt helemaal weg van die oude 324d.

                  Om 180km/h te halen heb je maar 80-90 pk nodig, dus dat zegt niet veel.
                  Vermogen is inderdaad koppel * toerental, of kracht maal snelheid. Met andere woorden, om een hoge top te halen heb je vermogen nodig omdat de benodigde kracht stijgt met de snelheid in het kwadraat (luchtweerstand).

                  Dus een motor die een hoog koppel levert, maar stopt bij 2500 t/min zal niet veel spektakel leveren.
                  Ga eens een proefritje maken met een moderne auto...
                  Dat neemt niet weg, dat hij plezier kan hebben met zijn 6 cilinder... en tegen welke prijs moet hij dan overstappen naar een 318d...of liever de 325d. (En laat ons daar eerlijk in zijn, de sound ?, ik heb zelf een 320d...)
                  Maar voor zijn tijd was het een hele goede auto...
                  Stond toen tov. een 190d 2.5 / citroen turbo II 2.5 / 4/5/6 cilinders... met bmw als enige 6 cilinder... met 2500 cc.
                  Het koppel van die andere was ook maar magertjes... tov de huidige modellen.
                  De huidige 2.0 kan je vergelijken met de beste 3000cc van vroeger... (bij de meeste merken)
                  Last edited by Dirk007; 8 november 2010, 09:37.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    tiens : ik dacht dat er ergens een verband was tussen koppel en vermogen (vermogen=koppel * hoeksnelheid).
                    Veel koppel en weinig vermogen is wat moeilijk, of geraakt die motor niet boven de 3000 tr/min ???
                    yep , de motoren van vroeger deden weinig toeren ...
                    daarom gaan ze ook zo lang mee ...
                    kijk naar motoren van vrachtwagens die komen
                    zelden boven 2500 u/min , maar ze lopen vlotjes
                    een miljoen kilometers...
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                      tja... vrouwen en auto's... bij momenten niet de beste combinatie imho...
                      Wat hebben vrouwen daarmee te maken ?
                      Die BMW levert zowel weinig koppel als weinig vermogen. Zo'n subliem spektakel zal het echt niet zijn...
                      Vandaag de dag wordt je gewoon ingehaald op alle vlakken door een 1.5l dieseltje... (114 pk en 220 Nm voor een 2.4 l is niet bijster spektaculair).
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Dus een motor die een hoog koppel levert, maar stopt bij 2500 t/min zal niet veel spektakel leveren.
                        Ga eens een proefritje maken met een moderne auto...
                        Automotoren (diesels) stoppen niet aan 2500 tr/min hé, 4000 zal er beter op trekken.

                        Je kan altijd eens een DAF vrachtwagen motortje bekijken : 12.9 l, 510 pk bij 1500 tr/min en 2500 Nm bij 1000-1400 tr/min. : Daar kan je ook al eens iets mee doen .
                        Maar we wijken af...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          yep , de motoren van vroeger deden weinig toeren ...
                          daarom gaan ze ook zo lang mee ...
                          kijk naar motoren van vrachtwagens die komen
                          zelden boven 2500 u/min , maar ze lopen vlotjes
                          een miljoen kilometers...
                          Ik bol nu sinds een maand of 2 rond met zo'n laagtoerige diesel en dat is werkelijk een plezier om mee te rijden Die opgefokte 4 cilinder diesels van tegenwoordig gaan wel goed vooruit hoor maar daartegenover staat een zeer nerveus draaiende motor die ongetwijfeld meer slijtage doet... Ik kan nu makkelijk vlot rijden op gewestwegen en nooit of te nimmer de 2000 toeren grens bereiken, sterker nog m'n automaatbak gooit bij bvb 70km/u het toerental naar 1000tr , even gas bijgeven en je voelt onmiddellijk een stevig duwtje in je rug zonder dat ie moet gaan terugschakelen .Wel een 6 cilinder met 500Nm koppel en dat is net het allerplezantste, nooit nerveus rijden en toch vlot vooruit gaan.
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Wat hebben vrouwen daarmee te maken ?
                            Die BMW levert zowel weinig koppel als weinig vermogen. Zo'n subliem spektakel zal het echt niet zijn...
                            Vandaag de dag wordt je gewoon ingehaald op alle vlakken door een 1.5l dieseltje... (114 pk en 220 Nm voor een 2.4 l is niet bijster spektaculair).
                            Het ging over mezelf hé slimme....

                            wie heeft het hier nu over subliem spektakel? ik heb de wagen over genomen van mijn ouders omdat mijn moeder een moderne wagen wou, een E46 320d bj. 2004
                            Mijn E30 naast de E46 heeft geen zin, ten eerste interesseert het mij niet en ten tweede
                            weet men op voorhand wie het snelst weg is en op zijn bestemming zal arriveren.

                            MAAR mijn pa heeft al heel vaak en duidelijk gezegd dat ie met zijn E46 veel minder lang en ver zal rijden als ik met mijn huidige E30.
                            Klinkt misschien raar maar hoe technologisch vernuft en subliem moderne motoren ook moge zijn, tegen oude mechaniek kan niks tegenop.

                            @ Tommie1; mijn 89-er 324d heeft welgeteld 86pk onder de kap.

                            @ Dirk007; wees maar gerust, ik beleef enorm veel plezier aan mijn oud krel,
                            het beziens alleen al dat je ermee hebt...
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              [QUOTE=VerSeg;2880890]Lees eerst wat verder ...




                              En toch geloof ik niet in een 50/50 gewichtsverdeling bij dit leeg voertuig, wel als je er met 5 personen inzit omdat dan het gewicht van de personen meer op de achterwielen komt.
                              Je moet op bovenstaande link eens kijken wat een gewicht van motor en boit al op de voorwielen zit, mij maak je niet wijs dat de kast van achter zoveel extra gewicht geeft.
                              Er staat ook nergens te lezen wanneer die 50/50 regel geld, bij een leeg of een belast voertuig.
                              Last edited by Sus; 9 november 2010, 17:52.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                                maar we wijken af, topic gaat over winterbanden...
                                Ja verdorie

                                Ik heb pas Conti TS 830P in 225-40-18 op onze Leon 1.8 TFSI laten leggen. In de regen alvast subliem En nog comfortabel ook! Nu nog het echte winterwerk

                                Comment

                                Working...
                                X