Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ah was dat de reden... ik dacht gelezen te hebben dat het de chauffeurs met winterbanden waren die dachten dat ze normaal konden rijden zoals altijd. Naargelang de bron steeds een ander verhaal... erg hé.

    Heel erg... dat... winterbanden wel grip geven... op... sneeuw...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Heel erg... dat... winterbanden wel grip geven... op... sneeuw...
      Volkomen juist! En hoe harder men rijdt hoe meer grip
      Jean Pierre.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
        Volkomen juist! En hoe harder men rijdt hoe meer grip
        Lezen is niet je beste vak?

        ik zeg dat ze meer grip geven op sneeuw...

        Waar typ ik dat ze meer grip geven als je sneller rijdt?
        juist... NERGENS
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Lezen is niet je beste vak?

          ik zeg dat ze meer grip geven op sneeuw...

          Waar typ ik dat ze meer grip geven als je sneller rijdt?
          juist... NERGENS
          Beste, bedankt voor de verduidelijking maar er is niets mis met mijn lezen. Ik had goed begrepen wat je hier schreef. Zo ingewikkeld is je taalgebruik nu ook niet.
          Jean Pierre.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
            Beste, bedankt voor de verduidelijking maar er is niets mis met mijn lezen. Ik had goed begrepen wat je hier schreef. Zo ingewikkeld is je taalgebruik nu ook niet.
            Inderdaad, mijn taalgebruik is niet ingewikkeld, anders zouden we totaal "lost" zijn in deze discussie
            ik merkt dat de tenen geraakt worden?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              ik merkt dat de tenen geraakt worden?
              Absoluut niet hoor, ik kan tegen verbale stootjes... en ik heb het al veel erger gehad.

              Ik neem deze discussie heel luchtig en voor wat ze infeite is... banaal! Waarom is er altijd de nood om de anderen te overtuigen van het goede in hetgeen dat jezelf doet? Je rijdt met winterbanden? Prima! Anderen rijden niet met winterbanden? Ook prima toch, nee!! Ze zijn gevaarlijke chauffeurs die niet veilig zijn... die veel te traag rijden... die...

              Toch al enkele malen hebt ik gesteld dat ik niets heb tegen het gebruik van winterbanden, alleen heb ik iets tegen een deel van de chauffeurs die denken dat winterbanden hen toelaat om te rijden alsof er geen sneeuw en ijzel bestaat. En zo'n chauffeurs zijn er nu éénmaal... en blijkbaar hebben die lange tenen
              Jean Pierre.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                Ah was dat de reden... ik dacht gelezen te hebben dat het de chauffeurs met winterbanden waren die dachten dat ze normaal konden rijden zoals altijd. Naargelang de bron steeds een ander verhaal... erg hé.
                Neen, het waren die met zomerbanden die tot aan de bandencentrale probeerden te geraken.

                De eerste dag sneeuw vorig jaar ... nog geen cm op de snelweg ... ben ik in eerste en bijna altijd op stationair toerental naar huis gereden omdat bijna niemand durfde rijden.
                Van versnelling heb ik dus geen enkele keer moeten veranderen, nooit eerder meegemaakt.
                En voor dat ge zo 100 km gedaan hebt ben je wel een paar uur onderweg.
                Naar gelang de winter vorderde en er meer en meer mensen winterbanden en lef hadden ging het alsmaar vlotter, zelfs met een dik pak sneeuw op de snelweg.

                En als je het resultaat bekijkt ... de eerste dag reed je nooit harder dan 20 km/u en waren er een hele hoop ongevallen (lichte) en stonden er veel langs de kant.
                Naar het einde toe werd er toch wel minstens 70 km/u gereden op sneeuw en stond er bijna niemand langs de kant en ook bijna geen ongevallen.

                Dus wat telt dan eigenlijk om een vlotter verkeer te hebben?
                Aangepaste banden en wat ervaring ... te paniekerig rijden (traag) legt gewoon heel het land plat en zorgt voor frustraties bij die dat wel aangepast zijn en dan zijn er sommigen die gekke dingen beginnen doen.
                Vlot kunnen rijden hangt af van drie zaken die altijd samen horen :
                • Voertuig aangepast aan de omstandigheden (correcte banden, ruitenwissers, vloeistoffen, ... in orde hebben)
                • Rijervaring hebben, ook in slechte omstandigheden
                • Gezond verstand
                Die ervaring op sneeuw is anders wel niet evident in een land waar ge soms tien jaar moet wachten op een besneeuwde weg.
                Last edited by VerSeg; 3 februari 2012, 10:27.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                  Absoluut niet hoor, ik kan tegen verbale stootjes... en ik heb het al veel erger gehad.

                  Ik neem deze discussie heel luchtig en voor wat ze infeite is... banaal! Waarom is er altijd de nood om de anderen te overtuigen van het goede in hetgeen dat jezelf doet? Je rijdt met winterbanden? Prima! Anderen rijden niet met winterbanden? Ook prima toch, nee!! Ze zijn gevaarlijke chauffeurs die niet veilig zijn... die veel te traag rijden... die...

                  Toch al enkele malen hebt ik gesteld dat ik niets heb tegen het gebruik van winterbanden, alleen heb ik iets tegen een deel van de chauffeurs die denken dat winterbanden hen toelaat om te rijden alsof er geen sneeuw en ijzel bestaat. En zo'n chauffeurs zijn er nu éénmaal... en blijkbaar hebben die lange tenen
                  Je kan me al goed inschatten: NIET.

                  je verwart me duidelijk met de persoon die op voorgaande pagina' zei dat hij rotondes tot op de limiet nam...
                  Doe ik niet...

                  Ik rijd ALTIJD voor zichtig,
                  en zelfs met mijn winterbanden rij ik op sneeuw rustig...

                  dus kom mij hier niets in de schoenen schuiven,
                  want je bent vrij hard aan het impliceren dat ik te snel rijd met winterbanden in gevaarlijke omstandigheden...
                  maar goed, je teentjes zijn blijkbaar hard geraakt door een luchtige banale discussie
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Ik rij zelf met winterbanden en dat is top voor mij want dat betekent dat ik minder risico loop ergens tegenaan te knallen, zelfs al rij ik heel voorzichtig, het kan altijd gebeuren.
                    Ik heb ook graag dat anderen winterbanden hebben, want dan is het risico dat ze tegen mij knallen ook kleiner.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Je kan me al goed inschatten: NIET.

                      je verwart me duidelijk met de persoon die op voorgaande pagina' zei dat hij rotondes tot op de limiet nam...
                      Doe ik niet...

                      Ik rijd ALTIJD voor zichtig,
                      en zelfs met mijn winterbanden rij ik op sneeuw rustig...

                      dus kom mij hier niets in de schoenen schuiven,
                      want je bent vrij hard aan het impliceren dat ik te snel rijd met winterbanden in gevaarlijke omstandigheden...
                      maar goed, je teentjes zijn blijkbaar hard geraakt door een luchtige banale discussie
                      Je bent dus al even goed in het inschatten... want ik had het helemaal niet over jou maar over de discussie in het algemeen! Sommigen zijn hier wel heel direct geworden in deze discussie en daar reken ik je nog niet bij.

                      En ik impliceer niets... ik oordeel niet over iemands rijstijl... ik stel vast. Dagelijks 10 à 12 uur op de weg, snelwegen, provinciewegen en in de stad laat je bepaalde dingen vaststellen. Er zijn er die in alle omstandigheden veilig rijden en er zijn er die nooit veilig rijden. Eigen aan de mens...
                      Jean Pierre.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Hier komen zo veel dwaze reacties op dit topic, denk ik vooral van oudere mensen, natuurlijk hoef je geen winterbanden als je je van thuis naar den aldi begeeft en terug...dan is zo'n investering niet nodig.
                        De rest zijn armoeizaaiers (kunnen geen winterbanden aanschaffen) en of uitzonderingen...net als m'n aan Churchill vroeg wat deze deed om aan zo'n hoge leeftijd te komen:'no sports' en 'I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me' waren enkele van z'n uitspraken...wil je deze nu gaan veralgemenen ?

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                          Hier komen zo veel dwaze reacties op dit topic, denk ik vooral van oudere mensen, natuurlijk hoef je geen winterbanden als je je van thuis naar den aldi begeeft en terug...dan is zo'n investering niet nodig.
                          De rest zijn armoeizaaiers (kunnen geen winterbanden aanschaffen) en of uitzonderingen...net als m'n aan Churchill vroeg wat deze deed om aan zo'n hoge leeftijd te komen:'no sports' en 'I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me' waren enkele van z'n uitspraken...wil je deze nu gaan veralgemenen ?
                          Haha, je bent ook geëvolueerd me dunkt... als ik lees wat je in #3 schreef

                          Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                          In Vlaanderen met winterbanden rijden...laat mij niet lachen.
                          Beter is tijdens die enkele dagen dat er effectief sneeuw ligt uw snelheid aan te passen aan de weersomstadigheden. En daarnaast rij je best met een goede regenband die al 't smeltwater aankan/afvoert.
                          Andere koek is het, als je naar het buitenland gaat, dan leg je beter al dan niet verplicht goede winterbanden op je wagen...hier zullen deze van nut zijn, maar niet in Vlaanderen met al 't zout dat ze hier op de wegen deponeren.
                          Je lacht dus klaarblijkelijk niet meer... misschien wel je wel finacieel erop vooruit gegaan zodat je niet meer onder de armoedzaaiers moet vertoeven? of ben je met je zomerbanden op een boom geknald?
                          Jean Pierre.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                            Dagelijks 10 à 12 uur op de weg, snelwegen, provinciewegen en in de stad laat je bepaalde dingen vaststellen.
                            Als ik hier zo de frequentie en de tijdstippen van uw Posts zie, vraag ik mij af wanneer jij al die kilometers bij elkaar rijdt...
                            Of worden bij jullie in de firma, de mannen met zomerbanden op non actief gezet?
                            D90 - D70 - F80 + glas

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              een minuutje of 5 geleden stond ik een sigaret te roken in de gezonde buitenlucht en wat zag ik tot mijn stomme verbazing? er passeerde zo waar een strooiwagen...
                              Allé : die koude lucht is zo gezond niet, want ze bevat behoorlijk wat vervuiling...
                              En vreemd dat je veilig op winterbanden wil rijden, om dan je leven vrijwillig te verkorten met die stinkstokken.
                              Maar ieder zijn meug natuurlijk...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                                Als ik hier zo de frequentie en de tijdstippen van uw Posts zie, vraag ik mij af wanneer jij al die kilometers bij elkaar rijdt...
                                Of worden bij jullie in de firma, de mannen met zomerbanden op non actief gezet?
                                Ook vrachtwagenbestuurders hebben recht op vakantiedagen (gelukkig maar) maar je hebt waarschijnlijk nog nooit gehoord van mobiel internet. Meegaan met je tijd hé man... we hebben dat al een tijdje hoor.
                                Jean Pierre.

                                Comment

                                Working...
                                X