Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over autovelgen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vraag over autovelgen

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Stel, ik wil een extra set velgen kopen.
    Mijn huidige velgen hebben een ET waarde van 49
    Mag ik velgen met een ET waarde van 37 gebruiken ?
    Andere waarden komen strikt overeen .
    Huidige velgen
    eventuele nwe velgen
    Nee, niet doen, ik weet nu niet direkt of ze naar buiten komen (kan band tegen koetswerk komen), of naar binnen (kan band en velg tegen schokdempers en dergelijke komen) Er is natuurlijk wel een reden waarom men deze verschillende velgen maakt....

    Comment


    • #17
      Re: Vraag over autovelgen

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Als er op je gelijkvormigheidsattest ET35 staat, dan mag je van de automobielinspectie van ET30 tot ET40 gebruiken.
      De velgen met ET35 en ET37 zijn dus een juiste keuze.
      Jouw huidige velgen met ET49 zijn waarschijnlijk verkeerd voor jouw model. Aan de foto te zien, zijn dit ook geen originele Opel velgen.
      Op de binnenkant van Opelvelgen moet er in relief iets opstaan in de aard van GM 16 J6,5 ETxx,
      of OPEL 16 J6,5 ETxx.
      Om het juist op te zoeken heb je ook bouwjaar en motortype nodig. (om eens te vergelijken met je gelijkvormigheidsattest)
      Op de website van Auto5 wordt ET49 aangegeven als niet compatibel voor een Meriva en schrijven ze ET37 voor.
      Wel, ik heb dus dezelfde velgen en er straat "Opel" op, op de foto blijkbaar niet .
      Op het autosalon enkele jaren geleden heb ik eens een simulatie laten maken en toen waren het dezelfde velgen die ik kon kiezen .
      Last edited by toerist; 21 april 2020, 09:26.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #18
        Re: Vraag over autovelgen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Bedoel je van fabriek af?
        Of ooit tweedehands gekocht?
        Vermoedelijk het tweede?
        Het tweede, vermoedelijk zijn de banden al eens vervangen, maar de velgen ?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #19
          Re: Vraag over autovelgen

          Nu ja, heb naar een Opel garage gebeld (die nog open is) en die verwees mij naar een site waar dezelfde maat (37) staat aangegeven.
          Ik zal wanneer ik mijn banden laat wisselen eens op mijn huidige velgen kijken wat er op staat van ET maat , ik ging dus enkel af op de foto van de advertentie, misschien waren die wel van een ander Opel model .
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #20
            Re: Vraag over autovelgen

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Nu ja, heb naar een Opel garage gebeld (die nog open is) en die verwees mij naar een site waar dezelfde maat (37) staat aangegeven.
            Ik zal wanneer ik mijn banden laat wisselen eens op mijn huidige velgen kijken wat er op staat van ET maat , ik ging dus enkel af op de foto van de advertentie, misschien waren die wel van een ander Opel model .
            Of die velgen bestaan in verschillende maten. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Vraag over autovelgen

              Wanneer men op een website voor verkoop van velgen niet enkel vraagt naar het merk en type van de auto, maar ook naar het fabricagejaar en de motorisatie , dan zal dat wel zijn redenen hebben. Op tweedehands verkoopsites worden er zowel ET37 als ET49 te koop aangeboden voor de Meriva.
              Last edited by notex; 21 april 2020, 10:59.

              Comment


              • #22
                Re: Vraag over autovelgen

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Wel, ik heb dus dezelfde velgen en er straat "Opel" op, op de foto blijkbaar niet .
                Op het autosalon enkele jaren geleden heb ik eens een simulatie laten maken en toen waren het dezelfde velgen die ik kon kiezen .
                Waar staat er Opel op ? Op het sierkapje of op de binnenkant waar de breedte en de ET waarde in reliëf staat.
                Als je nieuwe velgen koopt bij een bandencentrale, verkoopt men ook sierkapjes met het logo van het automerk.

                Comment


                • #23
                  Re: Vraag over autovelgen

                  Ik zal de bandenwissel nog met de huidige velgen doen, tegelijk binnenkant v deze velg aflezen dan.
                  Last edited by toerist; 21 april 2020, 12:14.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vraag over autovelgen

                    Tijdens bandenwissel vandaag gekeken en er staat : IS39
                    Wellicht een Duitse maat?
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vraag over autovelgen

                      Hier staan de velgmaten voor elke Opel Meriva met bouwjaar van 2003 tot 2017, motor, bandenmaat, enz

                      Opel Meriva - Wheel size, PCD, offset, and other specifications such as bolt pattern, thread size (THD), center bore (CB) for all model years Opel Meriva. Select the model year or vehicle generation to narrow your search for tire size data.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vraag over autovelgen

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Hier staan de velgmaten voor elke Opel Meriva met bouwjaar van 2003 tot 2017, motor, bandenmaat, enz

                        https://www.wheel-size.com/size/opel/meriva/
                        Bedankt , tussen 35 (of beter 37) en 39 dus
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vraag over autovelgen

                          Waarschijnlijk net voor je naar de keuring ging je oude bandenset erop gezet en eens gekeurd terug verwisseld
                          Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vraag over autovelgen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
                            Waarschijnlijk net voor je naar de keuring ging je oude bandenset erop gezet en eens gekeurd terug verwisseld
                            Nope jij
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment

                            Working...
                            X