Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Zie ook het nut niet om op een heldere zomerdag met lichten aan te rijden.

    Van moto's wel, dan weet je tenminste van ver op voorhand dat er een moto afkomt, nu niet.

    Maar dit is eigenlijk voor in een ander topic
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Of je nu met zomer of met winterbanden rijd dat moet ieder voor zich maar uitmaken ik zorg zelf wel voor mijn veiligheid.
      Ik weet hoe ze verleden jaar hier in de buurt gestrooid hebben en dat trok op niks, dat heb ik op al die jaren dat ik auto rijd nog nooit meegemaakt.
      Ik wacht niet meer af tot het eens echt sneeuwt en dan bedoel ik niet zo een 10cm sneeuw maar een pak sneeuw, dan wil ik wel eens zien wat ze dan gaan doen.
      Mijn winterset is besteld en daar heb ik 5 winters nut van wat een ander doet moet hij weten.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Het nut van dagverlichting (bij helder weer) is me ook niet echt duidelijk
        Met mijn Volvo heb ik geen keuze. Starten = lichten aan.
        Ik vind het trouwens een schitterend idee om dit te verplichten. Je valt veel beter op in het verkeer.
        Trouwens ben ik ook een voorstander van het verplichten van fluo-vestjes voor fietsers.
        Zeker voor die leukerds op een koersfiets die graag op de weg rijden ipv het fietspad.
        Ik erger mij ook (dagelijks) aan de schoolgaande jeugd die het niet nodig achten om bij duister met lichten aan te rijden. Een fluovestje dragen doen ze al helemaal niet.
        Homo Sapiens Pentaxiensis

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Voor diegenen die rond de kerktoren rijden wel ja
          Ik heb een auto met winterbanden voor(van) het werk, en een zonder winterbanden ( zie kerktoren).
          De pro's hebben gelijk.
          De con's ook , als het een verplichting wordt.
          Ja, maar het zijn net diegene die het hardst schreeuwen, roepen en tieren dat er niet gestrooid is wanneer ze per toeval eens wegrijden of wanneer ze op zondagochtend naar de mis rijden.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Heeft niks met sneeuw te maken zo te zien..
            Niet op deze foto neen, maar ge weet heel goed dat het effect hetzelfde is als in een file "een" vrachtwagen uitschuift.

            We hebben een kennis gehad die jaren geleden dacht van "ik rij tussen twee vrachtwagens zodat niemand op mij kan schuiven" ... dit was zijn laatste rit op de Brusselse Ring (en elders) omdat hij geëindigd is als op deze foto.
            Tegen minder dan 50 km/u is de vrachtwagen achter hem gewoon blijven doorschuiven en niet door te hard te rijden, gewoon door het drukken van het gewicht welk gewoon verder schoof in een klein beetje bergaf tussen Vierarmen- en Leonardtunnel.

            En wat je zei van vrachtwagens links te laten rijden ... bij de sneeuwval van twee weken geleden was dit zo op de snelweg (E19 Mons - Brussel)! Ge kon geen kanten vooruit omdat heel de boel stil stond op eerste en tweede rijstrook en een paar gekken kwamen met opleggers de file vlot voorbijgevlogen op de volledig dichtgesneeuwde en spekgladde linker rijstrook!
            Normaal mogen ze daar al niet inhalen op die uren, ze mogen ook niet inhalen bij neerslag en op de derde rijstrook mogen ze ook nooit komen ... maar ze doen het. En ik moet zeggen als zoiets naast u voorbijraast met zo'n weer en ge kent de toestand van die rijstrook, dan is dat alles behalve plezant!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
              Met mijn Volvo heb ik geen keuze. Starten = lichten aan.
              Ik vind het trouwens een schitterend idee om dit te verplichten. Je valt veel beter op in het verkeer.
              Waar dit vooral nut voor heeft ... voor al die kiekens dat in het donker zonder licht rijden!
              Bij valavond kan ik nog snappen dat ge dat "eens" niet door hebt maar in pikkedonker zonder licht rijden moet ge toch door hebben binnen de minuut?
              Alle dagen kom ik er 's morgens en 's avonds minstens een stuk of tien tegen die geen lichten aansteken, ook niet als je ze erop wijst!
              Onlangs op de snelweg teken gedaan op ene en die ging dan maar kwaad worden, in de file stond ik ernaast en deed op een deftige manier verstaan dat zijn lichten uit waren en ik kreeg een middenvinger te zien en het teken fan "foert". Die blijven zich daar niets van aantrekken.
              En nu mogen ze nog iets uitvinden zodat aanhangwagens zich vanzelf elektrisch aansluiten of dat ge er niet mee kunt vertrekken ... de helft rijdt rond zonder dat die stekker in steekt!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Ja, maar het zijn net diegene die het hardst schreeuwen, roepen en tieren dat er niet gestrooid is wanneer ze per toeval eens wegrijden of wanneer ze op zondagochtend naar de mis rijden.
                Of wanneer ze tijdens de spits naar de Aldi moeten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Niemand ziet hier zo zwart wit...
                  Ofwel ben je overwegend pro of overwegend contra...

                  Zelfs dubbel heeft nu winterbanden, en voor hem was het louter een financiele overweging. (aan de inhoud van zijn postings te zien)

                  En nog heeft hij twijfels van de invloed van zijn winterbanden op zijn auto.
                  Dubbel, ik ben zo vrij geweest om u als voorbeeld te nemen.

                  Dus zij die het nut ervaren, hebben er baat bij. (vooral de mensen die regelmatig op de baan MOETEN.) Ik zou ook gewoon liever thuis bljven als het sneeuwt
                  Mensen die de voordelen niet kenden, hebben nu een boekje van 460 postings te lezen :-)
                  Last edited by Dirk007; 16 december 2010, 07:14.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Met een beetje geluk kan ik zaterdag een voor/na proef doen.

                    Ze geven sneeuw uit voor zaterdag en in de voormiddag ga'k winterbanden laten leggen.

                    'k zal een uitgebreide review hier neerschrijven
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Van mij mogen ze die winterbanden best verplichten......het gaat per slot van rekening over je eigen veiligheid en die van je mede weggebruiker.
                      Als die banden verplicht worden is het gewoon een kwestie van wennen om ze elk seizoen weer te wisselen.
                      Voor degene die het zich nog kan herinneren welk een heisa het was toen deze dingen http://auto-en-vervoer.infonu.nl/aut...en-regels.html verplicht werden en toen je nog amper nog alcohol mocht drinken achter het stuur....het kon toch ook allemaal geen kwaad als jij je er niet aan hield, ook niet tijdens het rondje kerk of ritje Aldi.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Waar ik wel kan inkomen; iemand die slechte 10.000 km per jaar doet zal zijn banden volgens slijtage kunnen vervangen... (iedere 5 jaar bijvoorbeeld) In combinatie met winterbanden zal hij sneller op leeftijd zijn banden moeten vervangen...want dan is hij reeds 10 jaar aan het rijden met dezelfde band.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Waar dit vooral nut voor heeft ... voor al die kiekens dat in het donker zonder licht rijden!
                          Bij valavond kan ik nog snappen dat ge dat "eens" niet door hebt maar in pikkedonker zonder licht rijden moet ge toch door hebben binnen de minuut?
                          Alle dagen kom ik er 's morgens en 's avonds minstens een stuk of tien tegen die geen lichten aansteken, ook niet als je ze erop wijst!
                          Onlangs op de snelweg teken gedaan op ene en die ging dan maar kwaad worden, in de file stond ik ernaast en deed op een deftige manier verstaan dat zijn lichten uit waren en ik kreeg een middenvinger te zien en het teken fan "foert". Die blijven zich daar niets van aantrekken.
                          En nu mogen ze nog iets uitvinden zodat aanhangwagens zich vanzelf elektrisch aansluiten of dat ge er niet mee kunt vertrekken ... de helft rijdt rond zonder dat die stekker in steekt!
                          och zelfs vandaag nen hele hoop wagens (rijdend) tegengekomen zonder verlichting, 't hoeft zelfs niet bij valavond of donker te zijn dat ze het onnodig vinden om hun lichten aan te steken.
                          Ik denk dan vaak bij mezelf; hoe dwijs kunde zijn in 't leven?!
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Die mensen denken: ik zie toch alles.....

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Als er sneeuw ligt kan je toch niet rap rijden.
                              Waarom dan mijn batterij belasten met extra licht? Er staan toch reflectoren op auto's...

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Als er sneeuw ligt kan je toch niet rap rijden.
                                Waarom dan mijn batterij belasten met extra licht? Er staan toch reflectoren op auto's...
                                Ge hebt gelijk, en sneeuw ziet wit ( ook die op uw wagen), dus ge ziet genoeg
                                Wel efkes de sneeuw van uw reflektoren verwijderen.
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X