Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

Ik laat vanaf nu het voederen van mythologisch wezens aan iemand anders over.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
      Ik laat vanaf nu het voederen van mythologisch wezens aan iemand anders over.
      De oficiele rekenkundige dienst blijft jou ondanks dat voederen. Van het door jou (en de jouwen) vermelde aanvoelen en inbeelden kunnen ze zelfs bijkomende statistieken maken. De feiten blijven echter wat ze zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Allé : een topicske over wat parking...
        - Een bedrijf draait rond geld, velen zouden dat anders willen zien, maar het is nu eenmaal zo...
        - Een baas tracht zo weinig mogelijk winst te maken (maar zoveel mogelijk geld te verdienen). De enige manier om weinig belastingen te betalen...
        - Ik zou ook niet graag parking moeten betalen, om te mogen gaan werken. Maar ik betaal bv. ook niet graag parking om naar een ziekenhuis te gaan, om te gaan winkelen, ...
        Parkeerruimte voor onze heilige koe, kost nu eenmaal handenvol geld. Ik heb hier al betere voorstellen gelezen dat dit gezaag hier nu. Bv. zoeken naar mogelijkheden om minder auto's te moeten stallen, en de parkeerkosten te delen, openbaar vervoer, ...
        Constructief naar oplossingen zoeken zal meer opleveren. Zomaar stellen dat het bedrijf het maar moet oplossen, lijkt me wat gemakkelijk. Maar het is wel een mentaliteit die meer en meer voorkomt.
        Ik denk ook in die richting.
        Zonnepanelen legt iedereen voor het milieu , maar openbaar vervoer of de fiets nemen blijkt te lastig te zijn. Maar ja, laatstvernoemde methodes zijn te goedkoop waarschijnlijk.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Zonder hier die discussie van het parkeerprobleem naar het openbaar vervoer te gooien... Het openbaar vervoer nemen, dat is niet altijd voor iedereen mogelijk, of haalbaar.

Kan er niet in elk deftig bedrijf een werkgroep opgestart worden die zich over een probleem van de werknemers buigt? Of staat de TS zijn echtgenote helemaal alleen voor het probleem van de parking? Heeft geen enkele andere werknemer in het bedrijf hetzelfde probleem?

Comment

Kan carpoolen niet ? Autodelen ?

Ik vermoed dat er toch nog mensen uit dezelfde streek daar werken en dezelfde werkuren hebben.

Ik werk voor de Nmbs in t noorden van Antwerpen (buurt van Stabroek).

Met de trein geraak ik wel gratis op t werk, maar alleen spijtig dat de dichtsbijgelegen statie 10 km ver is. Met het openbaar vervoer ben ik 2 uur onderweg, met de auto 25 minuten...

Mensen die in Gent, Sint Niklaas of Mechelen wonen zijn rapper op t werk met het openbaar vervoer dan ik moest ik bus en trein nemen.

Ook is het mogelijk dat we van de ene maand op de andere naar Brussel moeten gaan werken onder het motto 'het speelt toch geen rol waar je moet werken, want je kan gratis met de trein rijden'.

Dat is dan wel een streep door de rekening van de collega's die met de fiets komen werken en in Stabroek, Kapellen of Ekeren wonen.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ik ben werknemer, maar ik heb geen 20 collega's die hetzelfde doen, en in dezelfde situatie zitten, dus heeft solidariteit mij nooit vooruit geholpen.
              Als ik een probleem heb praat ik met mijn baas om een oplossing te vinden. En daar heb ik nog geen negatieve ervaringen mee gehad!
              Blij te horen dat er nog miljardenbedrijven zijn die de parkeerproblemen zo oplossen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Als er belangrijke aspecten van je job en verloning scheef zitten, dan kan je 2 dingen doen:

1. Erover praten en tot een vergelijk komen dat voor jou (en je werkgever) acceptabel is.

2. Het aftrappen!

Over een situatie blijven mekkeren en tegen iedereen zeggen dat je zéér ontevreden bent heeft nog niemand vooruit geholpen. Het blokkeert je verdere carriëre, en je wordt er allesbehalve gelukkig van.
                Denk er aan, je bent altijd vrij om het ergens anders te gaan proberen.

Dat een bedrijf winst maakt is niet meer dan normaal, net zoals jij een loon verwacht voor je prestaties.
                En aandeelhouders zijn niet alleen 'rijke stinkerds' die véél te véél winst verwachten en werknemers als vuil behandelen terwijl ze dikke sigaren roken in hun dikke villa's.

Iedereen die aan pensioensparen doet (privé of via een groepsverzekering) is aandeelhouder, en verwacht dat zijn centen op een normale manier groeien.
                - Zoals reeds gezegd daalt het aandeel van de lonen in het bnp. Dat is in geheel België, hé. Op een ander gaan heeft dus weinig zin.
                - Iedereen is aandeelhouder, ja. Gemiddeld heeft een Belg zelfs meer inkomsten uit aandelen dan uit arbeid. Parking betalende arbeiders halen dat gemiddelde echter niet. De kloof tussen werkend arm en sigarenrokend rijk wordt elk jaar groter, temeer we ook geen vermogensbelasting hebben zoals bijvoorbeeld Frankrijk dat wel heeft. Vandaar ook dat we een immigratie kennen van rijke Fransen die hier de vastgoedprijzen komen opjagen. Van het een komt het ander, nietwaar.
                Wees getroost, want het Angelsaksisch economisch model (Londen) waarnaar hierboven ergens wordt verwezen is inderdaad nog erger. Typisch voor rechts Vlaanderen is echter dat ze dit model meer en meer nastreven,... en met succes.

Comment

Wow, van een parkingtopic naar politiek rechts etc..

Pas maar op, want voor je 't weet zit je hier met een maatschappelijke discussie..
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Yep : en maar zagen en klagen. België moet toch echt een triestig land zijn om in te leven... Hier is niets goed. Heb nu zelfs al gehoord dat je zelfs moet betalen om je auto te kunnen parkeren. tomme toch.

Wordt het verdikke niet eens tijd dat we wat minder klagen, en wat meer profiteren van het leven ? België is zowat het beste land op deze hele aardklooot om in te leven, en nog is het niet goed. Voorlopig schijnt de zon nog, dus profiteer ervan. T'zijn voor deze week de laatste... .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Yep : en maar zagen en klagen. België moet toch echt een triestig land zijn om in te leven... Hier is niets goed. Heb nu zelfs al gehoord dat je zelfs moet betalen om je auto te kunnen parkeren. tomme toch.
                      Ga je het wat in het belachelijke trekken?
                      Jij moet waarschijnlijk niet betalen om je wagen op je werk te mogen parkeren?

Ik had het helemaal niet over een triestig land, vind het gewoon niet fair dat ze moet betalen om haar wagen te mogen parkeren op het werk. Jammer genoeg kan ze geen gebruik maken van het openbaar vervoer hier en er wonen ook geen collega's waar ze mee kan carpoolen. Dus zal die plooifiets de enige oplossing zijn vrezen we.

We weigeren om zoveel te betalen om haar wagen te parkeren. Als we dit nog van haar loon moeten aftrekken heeft ze 200 euro meer dan iemand die op maximum stempel zit.
                      Neen we mogen niet klagen als tweeverdieners, maar we gaan ze nu ook niet door deuren en ventster gooien.

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Mir, in afwachting van een oplossing: aan het eindpunt van tramlijn 4 is er een gratis Park & Ride parking en die tram 4 heeft wel haltes op wandelafstand van haar werk denk ik.

Ook de buslijnen 20, 27, 52, 54 lijken me in de buurt te passeren.
                        Als dat een optie is valt de kost al terug op 1,60 euro per dag en nog minder met een abonnement (dat dan waarschijnlijk wel vergoed wordt door de werkgever).

Maar het blijft natuurlijk heel flauw van haar werkgever, die zo te zien al niet van de hoogste lonen betaalt.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Ga je het wat in het belachelijke trekken?
                          Jij moet waarschijnlijk niet betalen om je wagen op je werk te mogen parkeren?

Ik had het helemaal niet over een triestig land, vind het gewoon niet fair dat ze moet betalen om haar wagen te mogen parkeren op het werk. Jammer genoeg kan ze geen gebruik maken van het openbaar vervoer hier en er wonen ook geen collega's waar ze mee kan carpoolen. Dus zal die plooifiets de enige oplossing zijn vrezen we.

We weigeren om zoveel te betalen om haar wagen te parkeren. Als we dit nog van haar loon moeten aftrekken heeft ze 200 euro meer dan iemand die op maximum stempel zit.
                          Neen we mogen niet klagen als tweeverdieners, maar we gaan ze nu ook niet door deuren en ventster gooien.

mir
                          - Ik had het eigenlijk over de belachelijke posts van Poza...
                          - Als je vindt dat je te weinig verdient, zijn er 2 oplossingen : ofwel opslag vragen, ofwel ander werk zoeken... Dat is in elk geval wat ik altijd gedaan heb.
                          Groeten,

Polleke

Comment

- Ik had het eigenlijk over de belachelijke posts van Poza...
                            - Als je vindt dat je te weinig verdient, zijn er 2 oplossingen : ofwel opslag vragen, ofwel ander werk zoeken... Dat is in elk geval wat ik altijd gedaan heb.
                            Klopt, maar je moet wel eerlijk voor jezelf je kansen inschatten, de risico's die je wil nemen, en de voor- en nadelen in de balans gooien.
                            Blijkbaar zijn bij de vrouw van mir een paar voordelen (er graag werken) toch belangrijker dan de nadelen.

Comment

met de moto naar 't werk .. ik heb nooit last van fille of parkeerproblemen .. je vraagt je af waarom er nog mensen zijn die het zichzelf aandoen om met 4 wielen naar 't werk te rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                                met de moto naar 't werk .. ik heb nooit last van fille of parkeerproblemen .. je vraagt je af waarom er nog mensen zijn die het zichzelf aandoen om met 4 wielen naar 't werk te rijden
                                Er zijn nog mensen die kinderen moeten afzetten voor ze naar het werk gaan...
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X