Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
    met de moto naar 't werk .. ik heb nooit last van fille of parkeerproblemen .. je vraagt je af waarom er nog mensen zijn die het zichzelf aandoen om met 4 wielen naar 't werk te rijden
    Wel dat heeft ze een tijdje gedaan met een 125cc scooter. Maar als het wat te koud is (lees minder dan 10 graden) en nat is de lol er voor haar ook af en gaat ze met de wagen. Trouwens die scooter heeft nu plaats gemaakt voor een 'echter' motor waar ze nu met een L kan mee rijden. Maar ook enkel als het droog weer is.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Klopt, maar je moet wel eerlijk voor jezelf je kansen inschatten, de risico's die je wil nemen, en de voor- en nadelen in de balans gooien.
      Blijkbaar zijn bij de vrouw van mir een paar voordelen (er graag werken) toch belangrijker dan de nadelen.
      Ik weet niet hoe oud ze is, maar boven de 40 moet je al niet teveel eisen meer stellen denk ik.

40+-ers verdienen meer als 20-ers, maar die 20-ers hebben wel allemaal een hogeschooldiploma, zijn vlot met de pc en zijn veel goedkoper.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Wel dat heeft ze een tijdje gedaan met een 125cc scooter. Maar als het wat te koud is (lees minder dan 10 graden) en nat is de lol er voor haar ook af en gaat ze met de wagen. Trouwens die scooter heeft nu plaats gemaakt voor een 'echter' motor waar ze nu met een L kan mee rijden. Maar ook enkel als het droog weer is.

mir
        zo een bmw-scooter type met een dakje boven.
        Degelijke kledij helpt ook enorm.
        Goede handschoenen zijn een must en dan heb je geen last.
        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
          met de moto naar 't werk .. ik heb nooit last van fille of parkeerproblemen .. je vraagt je af waarom er nog mensen zijn die het zichzelf aandoen om met 4 wielen naar 't werk te rijden
          Mensen die het openbaar vervoer kunnen gebruiken begrijpen soms niet dat er mensen zijn die ook graag het openbaar vervoer zouden kunnen gebruiken maar het niet kunnen, en denken dat die allemaal het openbaar vervoer niet WILLEN gebruiken.

pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Mensen die het openbaar vervoer kunnen gebruiken begrijpen soms niet dat er mensen zijn die ook graag het openbaar vervoer zouden kunnen gebruiken maar het niet kunnen, en denken dat die allemaal het openbaar vervoer niet WILLEN gebruiken.

Mensen die het openbaar vervoer niet kunnen gebruiken (of dagelijks in de file moeten staan), begrijpen soms niet dat anderen daar een bewuste keuze voor hebben gemaakt. Zo ben ik in het centrum van Brussel gaan wonen en heb ik alle vervoer aan mijn deur en de jaren dat ik buiten Brussel werkte reed ik 's morgens en 's avonds tegen de file in. Ik ben het gezaag en de afgunst van collega's dan ook grondig beu, want ze willen toch wel op dat fijne platteland blijven wonen. Nu, ieder zijn recht, maar we leven in een luxelandje waar iedereen zeer veel vrije keuzes kan maken en dan moet je de gevolgen daarvan er maar bij nemen. Er zijn natuurlijk altijd situaties waar je geen controle over hebt, maar je hebt wel steeds de vrije keuze om het tot een zeker niveau op te lossen. Het blijft een kwestie van keuzes maken.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
              Mensen die het openbaar vervoer niet kunnen gebruiken (of dagelijks in de file moeten staan), begrijpen soms niet dat anderen daar een bewuste keuze voor hebben gemaakt. Zo ben ik in het centrum van Brussel gaan wonen en heb ik alle vervoer aan mijn deur en de jaren dat ik buiten Brussel werkte reed ik 's morgens en 's avonds tegen de file in. Ik ben het gezaag en de afgunst van collega's dan ook grondig beu, want ze willen toch wel op dat fijne platteland blijven wonen. Nu, ieder zijn recht, maar we leven in een luxelandje waar iedereen zeer veel vrije keuzes kan maken en dan moet je de gevolgen daarvan er maar bij nemen. Er zijn natuurlijk altijd situaties waar je geen controle over hebt, maar je hebt wel steeds de vrije keuze om het tot een zeker niveau op te lossen. Het blijft een kwestie van keuzes maken.
              Ik werk in het Gentse, buiten het bereik van het openbaar vervoer, en mijn vrouw werkt in Zaventem en pendelt iedere dag 3u. Moeten we dan uit elkaar gaan? 't Is al erg genoeg dat ik dik meer betaal voor mijn huis om in de buurt van een station te kunnen wonen. We kunnen toch niet elke keer we van werk veranderen ons huis gaan verkopen?
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Klopt, maar je moet wel eerlijk voor jezelf je kansen inschatten, de risico's die je wil nemen, en de voor- en nadelen in de balans gooien.
                Blijkbaar zijn bij de vrouw van mir een paar voordelen (er graag werken) toch belangrijker dan de nadelen.
                Het is nog altijd de werkgever die (binnen bepaalde grenzen) de voorwaarden bepaalt. De vakbond kan zich daar eventuuel tegen verzetten, de werknemer ook. Maar uiteindelijk kan je tegen zo'n zaken zeer weinig doen. Er zijn genoeg mensen die midden een stad moeten gaan werken, en waarvoor geen parkeerplaats (of althans niet gratis) van de firma beschikbaar is.
                Er zijn inderdaad meer zaken die bepalend zijn of je ergens blijft werken of niet. Heb evengoed 7.5 jaar gewerkt voor een ondermaatse werkgever (om het licht uit te drukken) : onderbetaald en allesbehalve aangename werksfeer, die trouwens werd aangewakkerd door die werkgever (dat onaangename dan). Als dat je eerste werkgever is blijf je braaf, maar bij latere werkgevers blijf je dat echt niet meer...
                Als het zwaarste probleem een parkeerprobleem is, dan valt het allemaal echt nog mee.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  Er zijn nog mensen die kinderen moeten afzetten voor ze naar het werk gaan...
                  ik ook .. eerst met auto kids afzetten, dan terug naar huis om "twee wielen af te zetten"

Op een jaar tijd zijn er max 10 dagen dat je niet met de moto kan rijden wegens sneeuw/ijzel. Mits een goed textielpak en ditto banden hebben de weersomstandigheden weinig invloed op de haalbaarheid .. maar ja .. sneeuw/ijzel zijn spelbrekers

openbaar vervoer indien mogelijk ga ik niet afschieten, maar ik kan me goed inbeelden dat net als bij mij openbaar vervoer totaal geen oplossing is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Ik werk in het Gentse, buiten het bereik van het openbaar vervoer, en mijn vrouw werkt in Zaventem en pendelt iedere dag 3u. Moeten we dan uit elkaar gaan? 't Is al erg genoeg dat ik dik meer betaal voor mijn huis om in de buurt van een station te kunnen wonen. We kunnen toch niet elke keer we van werk veranderen ons huis gaan verkopen?
                    Er zijn verschillende variabele factoren waar men iets aan kan veranderen. Ieder moet maar voor zich uitmaken welke dat zijn en of men die wilt veranderen, maar men moet niet klagen over de gevolgen van de keuze om iets of niets te veranderen.

Comment

Persoonlijk vind ik verhuizen voor je werk niet echt doordacht. De dingen zijn niet meer zoals 20 jaar geleden. Mensen blijven nog zelden méér dan 10 jaar bij één en dezelfde werkgever. Soms zelfs eerder minder dan 5 jaar.

Je mag trouwens ook niet zomaar ervan uitgaan dat één persoon één werkplaats heeft. Ikzelf ben consultant, en ik moet gans België rond. Waar moet ik gaan wonen? Een caravan zoals de zigeuners?

Dus; I'm with GroovBird on this one. Er zijn altijd uitzonderingen, maar de gemiddelde openbaar vervoer gebruiker mag zich gelukkig prijzen dat het voor hem wél werkt, die manier van transport. Dus het zou hem sieren niet op de autorijders neer te kijken als "de grote boosdoeners/vervuilers/whatever," en zeker niet hem nog méér willen belasten omwille van zijn "keuze".
                      Ik zet "keuze" moedwillig tussen quotes omdat ik weet dat zeer weinigen écht kiezen voor de auto, laat staan kiezen om elke dag 2 uur in de file te staan terwijl ze door vadertje staat worden uitgeperst als een citroen.

Mvg,

J.
                      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        - Ik had het eigenlijk over de belachelijke posts van Poza...
                        - Als je vindt dat je te weinig verdient, zijn er 2 oplossingen : ofwel opslag vragen, ofwel ander werk zoeken... Dat is in elk geval wat ik altijd gedaan heb.
                        Oh, ik had ook niet door dat het nog over mijn persoontje ging.
                        Ik heb naar aanleiding van een vraag enkel verwezen naar cijfers die aantonen dat België steeds minder "het beste land op deze hele aardklooot om in te leven" is. In die context is je opmerking "en nog is het niet goed", erg vreemd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht

Je mag trouwens ook niet zomaar ervan uitgaan dat één persoon één werkplaats heeft. Ikzelf ben consultant, en ik moet gans België rond. Waar moet ik gaan wonen? Een caravan zoals de zigeuners?
                          Ik ben zelf bijna 15 jaar consultant geweest en de meeste van mijn projecten waren binnen of net buiten Brussel. Maar het feit om consultant te zijn is een vrije keuze, dus zijn er nadelen aan verbonden die je er maar bij moet nemen. Zowat al mijn collega-consultants kwamen van buiten Brussel en kloegen dan steen en been omdat ze telkens naar Brussel werden gestuurd. Nu, als je als consultant begint, dan wéét je dat op voorhand (wat men je bij aanwerving ook beloofde).
                          Eén ex-collega was het pendelen tussen de kempen en Brussel echt beu en heeft zijn ontslag ingediend om als freelancer te beginnen in eigen streek. Hij heeft een keuze gemaakt, zoals iedereen een keuze kan maken. Welke keuze dat is, dat moet iedereen voor zich uitmaken. Of dat nu verhuizen dan wel ander werk zoeken is, al dan niet met de combinatie met alternatief vervoer, dat doet er niet toe. Mijn punt is gewoon dat mensen niet moeten klagen over de gevolgen van die keuzes of afgunstig zijn op anderen omdat die wel een keuze hebben durven maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            Persoonlijk vind ik verhuizen voor je werk niet echt doordacht.
                            Het was andersom. Eerst verhuisd en dan begonnen als consultant.

Comment

Mijn punt is gewoon dat mensen niet moeten klagen over de gevolgen van die keuzes of afgunstig zijn op anderen omdat die wel een keuze hebben durven maken.
                              Maar dat is niet wat hier gaande is. WIj reageren enkel Visio zijn misprijzen voor mensen die het openbaar vervoer niet gebruiken.
                              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                Oh, ik had ook niet door dat het nog over mijn persoontje ging.
                                Ik heb naar aanleiding van een vraag enkel verwezen naar cijfers die aantonen dat België steeds minder "het beste land op deze hele aardklooot om in te leven" is. In die context is je opmerking "en nog is het niet goed", erg vreemd.
                                K'ga even 2 voorbeelden van hoe slecht ons land wel is :
                                - mijn zus neemt per maand voor 900€ aan medicijnen (PER MAAND), ze betaalt daar quasi niets voor.
                                - Mijn moeder heeft enkele jaren geleden haar 2e pacemaker ingeplant gekregen, ze betaalt daar bijna niets voor (dat ding moet om de 8 jaar ongeveer vervangen worden).

Blijkbaar kan België toch nog enkele zaken goed doen. Voorlopig blijf ik hier wonen, en ik denk niet dat dat snel zal veranderen. Zelfs als ik morgen wel moet betalen voor de parking op het werk...

PS k'zal nog eens een poging doen om de brave werkende belg te bedanken voor zijn gulle bijdrage aan bovenstaande goede doelen. In het andere geval was ik waarschijnlijk al 2 naaste familieleden armer...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X