Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

Is dit geen oplossing?
    http://mondoauto.blogosfere.it/images/Bmw-2001-c1.jpg
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Kan je vrouw ook niet baas worden?

Op het werk welteverstaan.

Mvg

Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik ben het eens met Jochen. Ik ken geen werkgevers die hun werknemers als machines behandelen.
        Oei... dan ben je precies nog niet veel buiten gekomen. Je moet dan eens een paar van onze fameuze Belgische KMO's gaan bekijken (niet veralgemenen AUB). Ik weet er eentje waar de vakbond niet meer durft aan te kloppen. Er is daar niks in orde maar als ze er binnenstappen dan sluit de eigenaar de boel gewoon: iedereen (allemaal ongeschoolden) op straat.

Vergis je niet, in mijn professioneel leven moet ik de werkgever vertegenwoordigen...
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Te gemakkellijk,.

In de praktijk is het moeilijker.

Als je concurrent zo'n kosten niet hoeft door te rekenen naar zijn klanten, dan kost het je marktaandeel.
          Het gaat hier over "een bedrijf die miljarden winst maakt", en dat tegenwoordig bovendien de personeelsparking doodleuk verhuurt aan haar eigen werknemers. Van kosten is dus geen sprake, integndeel. De goegemeente verliest door de fiscale aftrek belastinginkomsten die volledig ten goede komen van dat bedrijf, en ten nadele van zijn concurent.
          Last edited by Poza; 12 augustus 2010, 16:30. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
            Het gaat hier over "een bedrijf die miljarden winst maakt", en dat tegenwoordig bovendien de personeelsparking doodleuk verhuurt aan haar eigen werknemers. Van kosten is dus geen sprake, integndeel. De goegemeente verliest door de fiscale aftrek belastinginkomsten die volledig ten goede komen van dat bedrijf, en ten nadele van zijn concurent.
            Waar heb jij gelezen dat dit bedrijf miljarden winst maakt?

Waarom zou de goegemeente hier door fiscale aftrek belastinginkomsten missen?

Als het bedrijf meer inkomsten heeft zal het ook meer belasting betalen.

Geloof jij nu echt dat bedrijven alles zullen doen om hun personeel een loer te draaien???

Werk je zelf voor een bedrijf? Met die attitude wil ik je aanraden om zelfstandige te worden. Dan kan je zelf alles kiezen en draai je ook zelf voor de gevolgen op. Mijn eerste voorstel is om jezelf het minimumloon uit te keren en alle winst te verdelen onder je personeel!

Ter info, ik ben zelf niet zelfstandig, maar kan er wel begrip voor opbrengen dat mijn loon met erbovenop dikke sociale lasten enkel en alleen kan betaald worden wanneer het bedrijf EERST winst maakt.

Comment

Inderdaad, van gal spuwen gesproken. Poza, post jij vaak op hln.be?

http://www.theafricabug.com

Comment

Waar heb jij gelezen dat dit bedrijf miljarden winst maakt?

Waarom zou de goegemeente hier door fiscale aftrek belastinginkomsten missen?

Als het bedrijf meer inkomsten heeft zal het ook meer belasting betalen.

Geloof jij nu echt dat bedrijven alles zullen doen om hun personeel een loer te draaien???

Werk je zelf voor een bedrijf? Met die attitude wil ik je aanraden om zelfstandige te worden. Dan kan je zelf alles kiezen en draai je ook zelf voor de gevolgen op. Mijn eerste voorstel is om jezelf het minimumloon uit te keren en alle winst te verdelen onder je personeel!

Ter info, ik ben zelf niet zelfstandig, maar kan er wel begrip voor opbrengen dat mijn loon met erbovenop dikke sociale lasten enkel en alleen kan betaald worden wanneer het bedrijf EERST winst maakt.
                Vraag 1: post 1
                Vraag 2: Iemand heeft hier geopperd dat je de parkeerkosten dan maar fyscaal moet aftrekken. Het bedrijf betaalt vervolgens inderdaad belastingen op wat daarvan voor hun overblijft. Dat betekent echter niet dat wij graag betalen voor het parkeergeld van iemand die bij hun gratis overuren klopt. Ik heb vermeld dat de gemiddelde Belg meer dan andere Europeanen inderdaad aan dit profiel voldoet. Lees ook dat, ajb.
                Vraag 3: Wat ik geloof doet niets ter zake. Ik heb laten opmerken dat het aandeel van de lonen in het bnp de afgelopen dertig jaar alsmaar is gedaald. Dat de werknemers dus een alsmaar kleiner deel van de koek krijgen. Dat is wetenschappelijk, statisch aangetoond.
                Vraag 4: Ik maak geen miljarden winst, en ben dus niet te vergelijken met het betreffende bedrijf.

Als er nog vragen zijn, roep maar in een nieuw topic. Maar eerst tegoei lezen waar het over gaat, hé.

Comment

Dat betekent echter niet dat wij graag betalen voor het parkeergeld van iemand die bij hun gratis overuren klopt. Ik heb vermeld dat de gemiddelde Belg meer dan andere Europeanen inderdaad aan dit profiel voldoet.
                  Ik vind dat ieder voor zich maar moet uitmaken of ie al dan niet 'gratis' overuren wil presteren (en ik kan mij inbeelden dat de meesten zich toch op één of andere manier gecompenseerd zullen voelen), dus dat zijn uw zaken niet. Verder is de relevantie daarvan met deze topic noppes, dus waarom je dat steeds maar terug oprakelt....?
                  Kwaad zijn op (bepaalde aspecten van) de maatschappij zal je echt niet van je negativisme afhelpen hoor.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Als er belangrijke aspecten van je job en verloning scheef zitten, dan kan je 2 dingen doen:

1. Erover praten en tot een vergelijk komen dat voor jou (en je werkgever) acceptabel is.

2. Het aftrappen!

Over een situatie blijven mekkeren en tegen iedereen zeggen dat je zéér ontevreden bent heeft nog niemand vooruit geholpen. Het blokkeert je verdere carriëre, en je wordt er allesbehalve gelukkig van.
                    Denk er aan, je bent altijd vrij om het ergens anders te gaan proberen.

Dat een bedrijf winst maakt is niet meer dan normaal, net zoals jij een loon verwacht voor je prestaties.
                    En aandeelhouders zijn niet alleen 'rijke stinkerds' die véél te véél winst verwachten en werknemers als vuil behandelen terwijl ze dikke sigaren roken in hun dikke villa's.

Iedereen die aan pensioensparen doet (privé of via een groepsverzekering) is aandeelhouder, en verwacht dat zijn centen op een normale manier groeien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                      Ik vind dat ieder voor zich maar moet uitmaken of ie al dan niet 'gratis' overuren wil presteren (en ik kan mij inbeelden dat de meesten zich toch op één of andere manier gecompenseerd zullen voelen), dus dat zijn uw zaken niet. Verder is de relevantie daarvan met deze topic noppes, dus waarom je dat steeds maar terug oprakelt....?
                      Kwaad zijn op (bepaalde aspecten van) de maatschappij zal je echt niet van je negativisme afhelpen hoor.
                      De meesten beelden zich niks in: ze doen die overuren uit schrik hun job te verliezen, en betalen hun baas zelfs parking om dezelfde reden, als ik de vraagsteller mag geloven. Dat is ook uit onderzoek gebleken. Ik herhaal bovendien dat ik niet kwaad ben, als dat nog niet duidelijk is: Ik heb het probleem niet gesteld, en zeker niet opgerakeld.

Comment

De meesten beelden zich niks in: ze doen die overuren uit schrik hun job te verliezen, en betalen hun baas zelfs parking om dezelfde reden, als ik de vraagsteller mag geloven. Dat is ook uit onderzoek gebleken. Ik herhaal bovendien dat ik niet kwaad ben, als dat nog niet duidelijk is: Ik heb het probleem niet gesteld, en zeker niet opgerakeld.
                        Ik kan nergens uit posts van de TS uitmaken dat de persoon in kwestie:
                        1. verplicht wordt om gratis overuren te verrichten
                        2. de parking aan haar baas betaalt (want het is een gewone betaalparking gelegen in hetzelfde gebouw, zoals zo vaak in steden voorkomt).

Zoals iemand zei in een andere post: beter eerst tegoei lezen waar het over gaat.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Over een situatie blijven mekkeren en tegen iedereen zeggen dat je zéér ontevreden bent heeft nog niemand vooruit geholpen. Het blokkeert je verdere carriëre, en je wordt er allesbehalve gelukkig van.
                          Als de solidariteit onder de werknemers hier plaats maakt voor egoisme en hou-je bek-argumenten, ga ik ervan uit dat hier geen werknemers zitten.

Comment

Ik ben werknemer, maar ik heb geen 20 collega's die hetzelfde doen, en in dezelfde situatie zitten, dus heeft solidariteit mij nooit vooruit geholpen.
                            Als ik een probleem heb praat ik met mijn baas om een oplossing te vinden. En daar heb ik nog geen negatieve ervaringen mee gehad!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                              Ik kan nergens uit posts van de TS uitmaken dat de persoon in kwestie:
                              1. verplicht wordt om gratis overuren te verrichten
                              2. de parking aan haar baas betaalt (want het is een gewone betaalparking gelegen in hetzelfde gebouw, zoals zo vaak in steden voorkomt).

Zoals iemand zei in een andere post: beter eerst tegoei lezen waar het over gaat.
                              De formulering van de eerste post liet anders geloven, maar Mir zegt verderop inderdaad dat het bedrijf de gebouwen zelf huurt. Die miljarden winsten komen dus daar niet van.
                              Op een paar grove persoonlijke belediging na is mijn antwoord op de tegenvraag of je er in het algemeen -dus niet per se dit specifiek geval- niet toch op een of ander manier voor zou gecompenseerd worden, echter nog steeds niet gepareerd.
                              Ik wil dat nog eens herhalen, als je blijft aandringen, daar niet van.

Comment

Allé : een topicske over wat parking...
                                - Een bedrijf draait rond geld, velen zouden dat anders willen zien, maar het is nu eenmaal zo...
                                - Een baas tracht zo weinig mogelijk winst te maken (maar zoveel mogelijk geld te verdienen). De enige manier om weinig belastingen te betalen...
                                - Ik zou ook niet graag parking moeten betalen, om te mogen gaan werken. Maar ik betaal bv. ook niet graag parking om naar een ziekenhuis te gaan, om te gaan winkelen, ...
                                Parkeerruimte voor onze heilige koe, kost nu eenmaal handenvol geld. Ik heb hier al betere voorstellen gelezen dat dit gezaag hier nu. Bv. zoeken naar mogelijkheden om minder auto's te moeten stallen, en de parkeerkosten te delen, openbaar vervoer, ...
                                Constructief naar oplossingen zoeken zal meer opleveren. Zomaar stellen dat het bedrijf het maar moet oplossen, lijkt me wat gemakkelijk. Maar het is wel een mentaliteit die meer en meer voorkomt.

En nog iets : een bedrijf kan je niet verplichten gratis overuren te doen. Ik heb ook een tijd lang in zo'n bedrijf gewerkt, maar uiteindelijk vind je als werknemer altijd wel iets beter...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X