Mijn vrouw werkt voor een bedrijf in de kantoren Zuiderpoort Gent. Deze zijn gelegen aan de oude UCO building afrit ledeberg. Er is daar in de buurt nergens parkeerplaats. Enige mogelijkheid is je wagen in de betaalparking onder de kantoren te plaatsen. 8 euro per dag dus ongeveer 160 euro per maand!
De werkgever weigert enige vorm van compensatie. Enkel de 'bazen' mogen gratis parkeren. Tot voor kort kon je als je voorzichtig was naast de slagboom naar buiten rijden zonder te betalen
. Maar nu hebben ze het blijkbaar door en hebben de doorgang smaller gemaakt. De vakbonden zijn al maanden aan het pleiten voor gratis parking voor elke werknemer maar ze willen geen toegeving doen.
Dus zit er niks anders op dan de wagen ergens buiten op straat te parkeren ( enkele km's verder want het is rond de burelen blauwe zone) en met een vouwfiets in de regen de laatste km's af te leggen. Heeft iemand hier een vouwfiets op overschot?
Laat maar iets weten.
Maar ik vind het schandalig dat een bedrijf die miljarden winst maakt niet eens parkeerplaats voor zijn personeel voorziet!.
mir
De werkgever weigert enige vorm van compensatie. Enkel de 'bazen' mogen gratis parkeren. Tot voor kort kon je als je voorzichtig was naast de slagboom naar buiten rijden zonder te betalen

Dus zit er niks anders op dan de wagen ergens buiten op straat te parkeren ( enkele km's verder want het is rond de burelen blauwe zone) en met een vouwfiets in de regen de laatste km's af te leggen. Heeft iemand hier een vouwfiets op overschot?
Laat maar iets weten.
Maar ik vind het schandalig dat een bedrijf die miljarden winst maakt niet eens parkeerplaats voor zijn personeel voorziet!.
mir
Comment