Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

Heeft uw vrouw een GSM abonnement van 't werk?

Tegenwoordig kun je je parkeertickets betalen via SMS
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Daar staat misschien een statistisch gezien hoger loon tegenover?
      Nee. Het aandeel van de lonen in het bruto nationaal product is de laatste dertig jaar alsmaar gedaald. We werken steeds harder voor een kleiner deel van de koek. We zijn een paar jaar geleden onder de psychologische grens van 50% gedaald. Na aftrek van alle (loon)kosten, belastingen,... gaan de gerealiseerde meerwaarden tegenwoordig voornamelijk op aan pure bedrijfswinsten. Belgen betalen niet enkel gewillig dat belachelijk klein parkeergeld, ze zijn vooral de Europese koplopers in gratis overuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Nee. Het aandeel van de lonen in het bruto nationaal product is de laatste dertig jaar alsmaar gedaald. We werken steeds harder voor een kleiner deel van de koek. We zijn een paar jaar geleden onder de psychologische grens van 50% gedaald. Na aftrek van alle (loon)kosten, belastingen,... gaan de gerealiseerde meerwaarden tegenwoordig voornamelijk op aan pure bedrijfswinsten. Belgen betalen niet enkel gewillig dat belachelijk klein parkeergeld, ze zijn vooral de Europese koplopers in gratis overuren.
        Ik denk dat als je in de buurt van de grachten werkt in Amsterdam, dat je dan demografisch gezien van een hoger inkomen geniet. Net zoals je in Londen meer verdient dan buiten Londen.

Dave
        pixelpusher

Comment

Ik denk dat als je in de buurt van de grachten werkt in Amsterdam, dat je dan demografisch gezien van een hoger inkomen geniet. Net zoals je in Londen meer verdient dan buiten Londen.

Dave
          Bankiers in Londen: zonder twijfel.
          Maar de duizenden politiemensen, buschauffeurs, diensters, restaurantpersoneel, onderhoudspersoneel in Hotels, winkelbedienden etc. etc. die in het Centrum werken verdienen geen loon dat hen toelaat in het centrum te wonen.
          Die wonen meestal een heel stuk er buiten en komen met het openbaar vervoer.

Doordat zowel belastingen als 'sociale' uitkeringen bijzonder laag zijn in Engeland zijn de verschillen zeer groot!

Comment

Dave
            Dat is zo. Sommigen hier willen de gemeenschap echter belastinginkomsten ontzeggen voor een hogere winstmaximalisatie van hun werkgever. Ik blijf erbij dat parkeergeld betalen aan de werkgever voor wie je gratis overuren klopt, beschamend is, dom en dwaas.

Comment

Als ik even het (waarschijnlijke) standpunt van de werkgever mag toelichten?

Eerst en vooral weiger ik te geloven in ht beeld van de baas als boze boeman die zich geen reet aantrekt van het welzijn van zijn mensen. Ik ken geen enkele werknemer van die soort, en ben zelf ook niet zo.

De kans is groot dat het management evenveel met deze situatie gewrongen zit dan het personeelslid, maar niet bij machte is er iets aan te doen.

Concreet; als hij de werknemers met auto een vergoeding van 160€ toekent voor een parkeerplaats, is hij verplicht dat ook te compenseren naar de mensen die met de fiets of openbaar vervoer komen. Concreet; dit komt voor hem neer op een opslag van 160€ per maand voor ieders personeelslid. Daar zijn wss de middellen niet voor.

Mvg,

J.
              http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Daar zijn wss de middellen niet voor.
                nou ik bereken het tegenwoordig gewoon door aan de klant hoor.
                die woont tenslotte op zo,n dure lokatie met die hoge parkeertarieven.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  bij het werken op de grachten in Amsterdam, ben ik 25 Euro aan parkeergeld per dag kwijt.
                  5 dagen per week is 125 Euro per week en als de klus een maand duurt ben ik bijna zo,n 500 Euro kwijt.
                  wie heeft het dan nog over 160 Euro?
                  grt,bouk.
                  waar schrijf ik, dat TS niet klagen mag?
                  grt,bouk.
                  niet expliciet dat hij niet mag klagen maar je minimaliseert het precies omdat het tov jouw maar 160 € is...

Ik zou 160 € per maand ook veel vinden om gewoon mijn wagen te plaatsen aan het werk.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Concreet; als hij de werknemers met auto een vergoeding van 160€ toekent voor een parkeerplaats, is hij verplicht dat ook te compenseren naar de mensen die met de fiets of openbaar vervoer komen. Concreet; dit komt voor hem neer op een opslag van 160€ per maand voor ieders personeelslid. Daar zijn wss de middellen niet voor.
                    Mvg,
                    J.
                    Die redenering klopt volgens mijn niet.
                    Hoe komt het dan dat in sommige bedrijven en openbare diensten, fietsers een
                    fietsvergoeding krijgen en diegenen die met de wagen of te voet komen helemaal
                    niets.
                    Natuurlijk om het gebruik van de fiets te stimuleren, maar...., is dit niet
                    discrimenerend?

En wat nog meer is:
                    Vergoedingen dienen om gedane kosten om je werk te kunnen uitoefenen te compenseren.
                    Geen gedane kosten, betekent geen vergoeding.
                    Verder zijn deze vergoedingen onbelastbaar.
                    Last edited by dyafani; 12 augustus 2010, 12:51.
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                      Die redenering klopt volgens mijn niet.
                      Hoe komt het dan dat in sommige bedrijven en openbare diensten, fietsers een
                      fietsvergoeding krijgen en diegenen die met de wagen of te voet komen helemaal
                      niets.
                      Natuurlijk om het gebruik van de fiets te stimuleren, maar...., is dit niet
                      discrimenerend?
                      Natuurlijk is dat discriminerend, maar "positieve discriminatie" is blijkbaar sociaal aanvaard.
                      pixelpusher

Comment

Hé Mir,

Heeft je vrouw al eens met haar collega's gepraat?
                        Hoe gaan die het oplossen?

Of gaan ze allemaal ander werk zoeken?

Ik ben het eens met Jochen. Ik ken geen werkgevers die hun werknemers als machines behandelen.
                        In een normale werkrelatie zal er zeker wat begrip zijn, en kan er SAMEN naar oplossingen gezocht worden. Wat je dus niet moet doen is : He baas, als ik van U niet elke maand die 160 € krijg, dan ben ik volgende maand ziek, en lost ge het zelf maar op.
                        Kijk eens of er inderdaad iets met pendelen, delen kan geregeld worden.
                        Misschien krijg je wel een plaats als je met 4 collega's in 1 auto komt?

Mijn idee is altijd, zowel naar mijn baas toe als naar de mensen die voor mij werken: kom met een constructief voorstel af, en we praten verder. Als iemand het probleem gewoon op mijn schouders legt, dan leg ik het meestal terug. In het Engels spreken ze van 'throwing up the monkey'.

Als je vrouw haar werk graag doet, en waarschijnlijk daarom ook goed, en als haar baas daarvan overtuigd is, dan kan er samen toch een oplossing gevonden worden dacht ik.

Comment

Sommige doen aan carpoolen, jammer genoeg is er geen collega die in onze buurt woont. Andere wonen vlakbij en gaan te voet of met de fiets. En nog andere betalen dan maar die 160 euro in de maand.

En ik denk dat het bedrijf mits een beetje inspanning toch wel een speciaal tarief moet krijgen van de firma die de parking en kantoren uitbaat, ze zullen wel al genoeg huur betalen voor de kantoren zeker?

Nu we gaan het allemaal nog eens goed bekijken wat voor haar de beste oplossing is.

mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht

En wat nog meer is:
                            Vergoedingen dienen om gedane kosten om je werk te kunnen uitoefenen te compenseren.
                            Geen gedane kosten, betekent geen vergoeding.
                            Verder zijn deze vergoedingen onbelastbaar.
                            wat denk je van een fiets kopen, die dingen zijn duur hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

nou ik bereken het tegenwoordig gewoon door aan de klant hoor.
                              die woont tenslotte op zo,n dure lokatie met die hoge parkeertarieven.
                              grt,bouk.
                              Te gemakkellijk,.

In de praktijk is het moeilijker.

Als je concurrent zo'n kosten niet hoeft door te rekenen naar zijn klanten, dan kost het je marktaandeel.

Comment

Natuurlijk is dat discriminerend, maar "positieve discriminatie" is blijkbaar sociaal aanvaard.
                                Klopt.

Comment

Working...
                                X