Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac voor senioren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: iMac voor senioren?

    Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
    Dat voorbeeld van dat netwerk. Je kan het natuurlijk moeilijker maken dan het is. Gewoon dubbel klikken op je "draadloos ontvangs logo" netwerk aanklikken waarop je wil connecteren en user/pass invoeren en done.
    Niet als het netwerk verborgen is.

    Ik zeg zeker niet dat het ene beter is dan het andere. Het zijn alleen maar enkele voorbeeldjes om aan te tonen dat je senioren, die zo al tijd te kort hebben, niet moet lastig vallen met onoverzichtelijke configuratieschermen, onbegrijpbare dialoogboxen en zoektochten naar de meest geschikt software.
    Gewoon wat simpele voorgeïnstalleerde progammatjes die zonder veel toeters en bellen doen wat ze moeten. Als het dit is wat je zoekt ben je met een iMac erg op je gemak.

    Comment


    • #77
      Re: iMac voor senioren?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Zoals steeds op Belgiumdigital, worden dit soort topics uiteindelijk zevertopics waar de topicstarter niets aan heeft.
      Rudy, zie post #44.
      Met o.a. : "Iedereen bedankt voor zijn input .
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #78
        Re: iMac voor senioren?

        Is dat herkauwen niet lastig ?

        Comment


        • #79
          Re: iMac voor senioren?

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Is dat herkauwen niet lastig ?
          Neu, voor een koe is dat dagelijkse kost
          Behalve als ze last hebben met één van hun vier magen.
          Bij vrij jonge dieren kan dat bijv. een haarbol zijn...
          Ik heb zelfs een foto van een koe die ik geopereerd heb, euh waarbij ik toezicht heb moeten houden tijdens de ingreep.
          Jonge assistenten moeten in de gaten gehouden worden he Zappa
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #80
            Re: iMac voor senioren?

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            2. Dit dubbele interlinie... doet zich dat ook in Mail voor? Ik weet wel dat sommigen in Word die instelling hebben, en dat je het daar ook zult moeten aanpassen. Maar evengoed vind je posters hier op BD, die telkens weer die dubbele interlinie gebruiken, Caleido, bijvoorbeeld, maar ook Ardesign. Ik citeer een willekeurig stukje:
            Wat is je punt? Die dubbele interlinie komt door mijn eigen input, heeft niets te maken met MAC of PC. En ik doe dit niét consequent of in elke post.

            Er is hier wel iemand op BD die lange posts neertypt met télkens een witregel onder elke zin, vind ik behoorlijk irritant. Maar dit terzijde.

            Comment


            • #81
              Re: iMac voor senioren?

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Neu, voor een koe is dat dagelijkse kost
              Behalve als ze last hebben met één van hun vier magen.
              Bij vrij jonge dieren kan dat bijv. een haarbol zijn...
              Ik heb zelfs een foto van een koe die ik geopereerd heb, euh waarbij ik toezicht heb moeten houden tijdens de ingreep.
              Jonge assistenten moeten in de gaten gehouden worden he Zappa
              Nooit geweten dat je jezelf met koeien zou vergelijken Theo, je doet maar.

              Comment


              • #82
                Re: iMac voor senioren?

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Wat is je punt? Die dubbele interlinie komt door mijn eigen input, heeft niets te maken met MAC of PC. En ik doe dit niét consequent of in elke post.

                Er is hier wel iemand op BD die lange posts neertypt met télkens een witregel onder elke zin, vind ik behoorlijk irritant. Maar dit terzijde.
                Was ook een vraagje van mij Caleido
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #83
                  Re: iMac voor senioren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Nooit geweten dat je jezelf met koeien zou vergelijken Theo, je doet maar.


                  Mijn laatste wapenfeit Zapa
                  Vergis je niet in koeien: 't zijn redelijk intelligente beestjes.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #84
                    Re: iMac voor senioren?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht


                    Mijn laatste wapenfeit Zapa
                    Vergis je niet in koeien: 't zijn redelijk intelligente beestjes.
                    Theokus,
                    ik naai beter , en ik werd al beter genaaid en ik citeer graag een Limburger, in casu Stijn Meuris " Die blik in haar ogen, dat is kunst" en dat heb ik bij koeien nooit gemerkt.

                    En voor de rest wil ik hoe langer hoe minder mijn gedacht over peeceekes zeggen, ik verdien er teveel geld aan met ze te repareren.

                    Comment


                    • #85
                      Re: iMac voor senioren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Wat is je punt? Die dubbele interlinie komt door mijn eigen input, heeft niets te maken met MAC of PC. En ik doe dit niét consequent of in elke post.

                      Er is hier wel iemand op BD die lange posts neertypt met télkens een witregel onder elke zin, vind ik behoorlijk irritant. Maar dit terzijde.
                      Ik haalde je gewoon als voorbeeld aan, hoor.

                      Ipv Theokus die xxxxxxxxx gebruikte, zag ik gewoon in dezelfde thread als waarin we aan het discussiëren waren, twee gebruikers die dubbele interlinie toepasten. Ik laat in het midden of ik dat goedvind of niet, of dat doelbewust is of (fout?) aangeleerd...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • #86
                        Re: iMac voor senioren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ik haalde je gewoon als voorbeeld aan, hoor.

                        Ipv Theokus die xxxxxxxxx gebruikte, zag ik gewoon in dezelfde thread als waarin we aan het discussiëren waren, twee gebruikers die dubbele interlinie toepasten. Ik laat in het midden of ik dat goedvind of niet, of dat doelbewust is of (fout?) aangeleerd...
                        Och, het zijn geen rampen he
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #87
                          Re: iMac voor senioren?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          En voor de rest wil ik hoe langer hoe minder mijn gedacht over peeceekes zeggen, ik verdien er teveel geld aan met ze te repareren.
                          Hm, kan je geen ongelijk geven.
                          Ik hoop dat er klanten bij zijn die je "bedanken" voor jouw werk (af en toe).
                          Die worden ook zeldzaam met de tijd
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #88
                            Re: iMac voor senioren?

                            Een dagje niet gelezen en amaai het is weer aan het ontaarden hier

                            Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                            Als je je stick leegt op je Mac... MOET je ook je prullenmand legen... anders blijven ze virtueel op je stick staan. Zolang je je prullenmand niet leegt, is je stick slechts "virtueel" leeg, Je "ziet" het niet meer staan op je stick maar het ìs er wel nog.... Van het moment je je prullenmand leegt, is hetgeen je verwijderd hebt van je stick ook daadwerkelijk wég. Ik zet van tijd tot tijd over van Mac naar PC en omgekeerd, zonder problemen, als je maar dat eerste in acht neemt...
                            By the way, als je je trash leegmaakt, delete je dan niet alle trash en niet enkel op de usb stick? Vervelend als je enkel de usb stick wil legen. Je kan natuurlijk ook in .Trash gaan wissen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            Mijn ouders hebben steeds met PC gewerkt, maar dat is nooit echt gegaan zoals het hoort. Ze hebben natuurlijk altijd op mij kunnen rekenen (als IT'er) om hen "uit de miserie" te helpen.

                            Als ITer vond ik vroeger dus dat het dan HUN fout was, en ik weet zeker dat er velen hier nu ook zo denken op dit moment: "het probleem zit tussen de stoel en het keyboard". Wel, ben intussen daarover van gedacht veranderd. Want wat ik ben beginnen inzien is dat de fouten van mijn ouders voortkomen uit de onvriendelijkheid van de MS produkten. Hoe vaak dat ik niet heb moeten horen "goh, ik heb ergens ne popup gekregen die ik niet verstond en gewoon OK gedrukt dan was dat weg".
                            En je hebt als goeie IT'er ook altijd direct hun administrator rechten weggehaald? Hoe neen? Wel dan is het inderdaad niet HUN fout, maar die van JOU Alle gekheid op een stokje. Als mac gebruiker zou ik niemand proberen te overtuigen om over te stappen. De markt van Apple is te klein voor virusmakers. Unix toestellen hebben de goede gewoonte om bij attachments de executable flag weg te halen bij het saven. Bij mac heb je wel nog het dmg probleem, waar je dan een paswoord moet intikken, alvorens het te kunnen installeren. Het is iets meer dan een gewone klik, vandaar dat ik ook zeg van admin rechten weg te halen op windows en ntfs te gebruiken.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Zoals steeds op Belgiumdigital, worden dit soort topics uiteindelijk zevertopics waar de topicstarter niets aan heeft.
                            Helaas wel

                            Het is zoals reeds een paar keer aangehaald geen windows vs mac probleem, maar eerder een software probleem. De test in de Apple winkel gaat volgens mij fout aflopen, omdat de interface om venstertjes te verkleinen en zo helemaal anders is. Daarentegen zal een firefox bijvoorbeeld hetzelfde zijn op beide systemen.

                            Wat die markup in mails betreft. Het hangt af van de WYSIWYG editor af die een bepaald programme gebruikt om html te genereren en hoe de mail client aan de andere kant ermee omgaat om die html te renderen. Heeft op zich ook niks met het OS te maken.
                            Als je een geweldige mailclient zoekt, ik ben een fervent mutt gebruiker - KLIK

                            Comment


                            • #89
                              Re: iMac voor senioren?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ik hoop dat er klanten bij zijn die je "bedanken" voor jouw werk (af en toe).
                              Betalen volstaat, die worden ook zeldzaam.

                              Comment


                              • #90
                                Re: iMac voor senioren?

                                Oorspronkelijk geplaatst door rudy Bekijk bericht
                                zoals steeds op belgiumdigital, worden dit soort topics uiteindelijk zevertopics waar de topicstarter niets aan heeft.
                                ²

                                ^^
                                http://www.theafricabug.com

                                Comment

                                Working...
                                X