Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac voor senioren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: iMac voor senioren?

    Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    Er zullen inderdaad altijd doelgroepen zijn waarvoor een Windows meer geschikt is dan een Mac en omgekeerd.

    Je hoort me ook niet zeggen dat er nooit iets mis is met een Apple. Er zullen ook wel vertragende systemen bijzijn die ook wel eens een nieuwe installatie kunnen gebruiken om weer vlot te werken.

    Zowel Mac als Windows hebben elk hun voor en nadelen. Het is aan de koper zelf om uit te maken wat voor hem of haar het beste is.

    Als Polleke zegt dat hij voor zijn werkzaamheden niks kan aanvatten met een Mac Pro met een bepaalde grafische kaart dan heb ik daar alle respect voor.

    Voor andere grafische toepassingen en video render werk zal een Mac Pro dan wel weer subliem zijn en niet basic zijn maar gewoon overkill.
    Ik begrijp gewoon de samenstelling van hardware niet bij Apple. Die Xeon processoren horen tot de duurste van Intel, en dat combineren ze met zowat de goedkoopste grafische kaart van Nvidia. Ik vind het logisch dat je de lijn doortrekt en een PC samenstelt met onderdelen van hetzelfde niveau...
    Op een ferrari van 600 pk zet je toch ook geen banden van 10 cm breed ?

    Die Mac Pro zijn uiteraard bedoeld voor de professional, waarvoor alles moet vooruitgaan en die bereid is daar iets voor te betalen. Ook bij de windows PC's heb je dergelijke toestellen met vergelijkbare prijskaartjes, alleen zijn de specs van die machines wel homogeen... Als je bij Dell of HP een workstation samenstelt zal je dergelijke zaken niet tegenkomen.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • Re: iMac voor senioren?

      Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
      Je hebt ook geen virusscanner nodig noch de terugkerende updates die geld kosten. Tel maar eens op na 10 jaar pc gebruik.
      Pardon? Sinds wanneer zijn virusscanners en windows-updates + Service Packs betalend

      Comment


      • Re: iMac voor senioren?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Trouwens, als het alleen moet dienen voor Internet, mail en chat, waarom dan geen iPad. Dan ben je gesteld met 500€, en eventueel een keyboard er bij...
        Ja dat had ik ook al gedacht. Vele mensen vragen zich af wat ze in godsnaam met zo'n iPad moeten aanvangen. Maar ik ken toch al iemand die plan is zijn moeder er ene cadeau te doen. Als je niet meer doet dat wat surfen en mailen heb je toch geen volledige computer nodig.

        Comment


        • Re: iMac voor senioren?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_O Bekijk bericht
          Ja dat had ik ook al gedacht. Vele mensen vragen zich af wat ze in godsnaam met zo'n iPad moeten aanvangen. Maar ik ken toch al iemand die plan is zijn moeder er ene cadeau te doen. Als je niet meer doet dat wat surfen en mailen heb je toch geen volledige computer nodig.
          Mailen, surfen.... moet je wel online gaan (WiFi) of een telefoonverbinding hebben.
          En het is ook meteen het duurste toestel of bijna 800 euro.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • Re: iMac voor senioren?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik vind nog steeds dat je bij Windows een stuk meer 'systeemkennis' nodig hebt om je computer te gebruiken dan bij Apple.

            Op de PC's van mijn kinderen draait respectievelijk XP, Vista (2x) en 7, en ik wordt echt wel heel regelmatig aangesproken om het systeem te deblokkeren. De slechtste ervaringen met Vista..

            Als de betrokken gebruiker al wat Windows ervaring heeft zal het aanpasproces naar de iMac wel iets langer duren, maar normaal moet het systeem alvast een stuk stabieler draaier.
            Laat je niet aanpraten dat een Mac 'zo véél duurder' is.
            Je bespaart sowieso een stuk doordat je geen virusscanner nodig hebt, en door het lagere stroomverbruik (dit laatste is natuurlijk beperkt hé).

            Trouwens, als het alleen moet dienen voor Internet, mail en chat, waarom dan geen iPad. Dan ben je gesteld met 500€, en eventueel een keyboard er bij...
            Ik ga het nog eens zeggen. Gebruik die Windows zoals een Mac en neem de Administrator rechten weg ...

            Om nog eens op het pdf verhaal terug te komen. Als er 1 firma is die arroganter is dan Microsoft is het Adobe wel. Zij kunnen het zich blijkbaar permitteren om kritieke bugs maandelang niet te patchen. Toch wel erg voor iets dat zich als standaard wil opdringen. Wat dat betreft een dikke pluim voor de Steve om geen flash te willen ondersteunen. Die mannen van Adobe zouden beter eens deftig werk leveren dan hun geld zitten te tellen onder één of andere palmboom.

            Comment


            • Re: iMac voor senioren?

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Ik ga het nog eens zeggen. Gebruik die Windows zoals een Mac en neem de Administrator rechten weg ...

              Om nog eens op het pdf verhaal terug te komen. Als er 1 firma is die arroganter is dan Microsoft is het Adobe wel. Zij kunnen het zich blijkbaar permitteren om kritieke bugs maandelang niet te patchen. Toch wel erg voor iets dat zich als standaard wil opdringen. Wat dat betreft een dikke pluim voor de Steve om geen flash te willen ondersteunen. Die mannen van Adobe zouden beter eens deftig werk leveren dan hun geld zitten te tellen onder één of andere palmboom.
              't Zijn de bedrijven en andere zelfstandigen die Adobe recht houden.
              En die hebben een boekhouding ccc
              Ik denk ook niet dat er een volwaardig alternatief is.
              (niet afkomen met Gimp he )
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: iMac voor senioren?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                't Zijn de bedrijven en andere zelfstandigen die Adobe recht houden.
                En die hebben een boekhouding ccc
                Ik denk ook niet dat er een volwaardig alternatief is.
                (niet afkomen met Gimp he )
                Ik had het over hun pdf producten Theo. Photoshop heeft minder last van bugs omdat je een foto minder kan craften. Is al een jaar of 5 geleden dat er een probleem geweest is met de renderengine van een picture formaat. Het was jpg of gif denk ik. Een pdf is wel gevaarlijk daarentegen, maar er zijn nog niet zoveel mensen die daar exploits voor maken.

                Een pdf is ook bij ons bedrijfskritische software genworden, maar je hele netwerk kan dus gehackt worden met een pdf als adobe geen patches uitbrengt. Zelfs een mac is kwetsbaar voor sommige bugs.

                Comment


                • Re: iMac voor senioren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Ik had het over hun pdf producten Theo. Photoshop heeft minder last van bugs omdat je een foto minder kan craften. Is al een jaar of 5 geleden dat er een probleem geweest is met de renderengine van een picture formaat. Het was jpg of gif denk ik. Een pdf is wel gevaarlijk daarentegen, maar er zijn nog niet zoveel mensen die daar exploits voor maken.

                  Een pdf is ook bij ons bedrijfskritische software genworden, maar je hele netwerk kan dus gehackt worden met een pdf als adobe geen patches uitbrengt. Zelfs een mac is kwetsbaar voor sommige bugs.
                  Ah ok.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • Re: iMac voor senioren?

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Pardon? Sinds wanneer zijn virusscanners en windows-updates + Service Packs betalend
                    Ik heb het alleen maar over de virusscanners hoor.
                    Er zullen de dag van vandaag wel al volledig gratis varianten zijn.
                    Vroeger had je ook wel al wat gratis scanners alleen maar voor een bepaalde periode bvb. Na een jaar moest je dan een update kopen om verder te kunnen genieten. Windows updates en service packs zijn altijd al voor niks geweest.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • Re: iMac voor senioren?

                      Alles hangt af van wat je op de pc uitvoert, mijn vader is 84 ( hier is zijn website : http://www.drwillems.com ) Als je site bezoekt, weet je waar hij mee bezig is en wat hij zoal doet op de PC buiten email en surfen. Ondertussen staat zijn ALDI PC daar al een jaar of 4 met een gratis avast antivirus. Ik moet nog altijd de eerste keer ingrijpen . . . 't ligt vooral aan 't manneke achter de pc, meer niet.
                      Last edited by Franciskine; 24 juli 2010, 10:39.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: iMac voor senioren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Om nog eens op het pdf verhaal terug te komen. Als er 1 firma is die arroganter is dan Microsoft is het Adobe wel. Zij kunnen het zich blijkbaar permitteren om kritieke bugs maandelang niet te patchen. Toch wel erg voor iets dat zich als standaard wil opdringen. Wat dat betreft een dikke pluim voor de Steve om geen flash te willen ondersteunen. Die mannen van Adobe zouden beter eens deftig werk leveren dan hun geld zitten te tellen onder één of andere palmboom.
                        Ik ken een firma die nog arroganter is dan Adobe, en dat is Apple. Kijk naar hun reactie i.v.m. de Iphone en z'n antenne, en je weet genoeg...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • Re: iMac voor senioren?

                          Van arrogantie gesproken: Adobe heeft (na 7 jaar 64 bit processoren) blijkbaar nog niet de tijd gevonden om een 64 bit versie van hun Flash Player te schrijven. Met als gevolg dat je de IE 64 bit ook maar best links laat liggen.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: iMac voor senioren?

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Mailen, surfen.... moet je wel online gaan (WiFi) of een telefoonverbinding hebben.
                            En het is ook meteen het duurste toestel of bijna 800 euro.
                            Als je wil mailen of surfen heb je altijd een internetverbinding nodig, gelijk welk toestel je daarvoor gebruikt.

                            En alle ipads zijn voorzien van wifi, ook de goedkoopste van 500€.
                            De G3 versie, die 100€ extra kost, is voor diegenen die veel onderweg zijn en overal over internet willen beschikken.

                            Comment


                            • Re: iMac voor senioren?

                              post verwijderd
                              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:06.

                              Comment


                              • Re: iMac voor senioren?

                                Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                                Als je wil mailen of surfen heb je altijd een internetverbinding nodig, gelijk welk toestel je daarvoor gebruikt.

                                En alle ipads zijn voorzien van wifi, ook de goedkoopste van 500€.
                                De G3 versie, die 100€ extra kost, is voor diegenen die veel onderweg zijn en overal over internet willen beschikken.
                                Ik leer hier elke dag iets bij
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X