Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Nu even droog, maar er is genoeg uitgevallen. [emoji1785]
    Het is vrijdag rond 14:00 begonnen met hevige buien en vanmorgen om 08:00 zaten we al aan 46,99 mm.
    Om 03:59 even een piek van 27,69 mm/u.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      We zitten intussen in een ware Moesson, droge minuten zijn met een vergrootglas op te zoeken.

      Dan toch nog liever een nipte dertiger ven een paar weken terug.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Het levert wel een dagelijks raadsel op, net voor de rolluiken omhooggaan:

        De vraag is niet of het regent, maar hoe hard het regent.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          De vraag is niet of het regent, maar hoe hard het regent.
          En hoeveel wind er is. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Hey juppekes.

            Hier in Oostende is het weer zo zot als een achterdeur.
            Regen, wind, dan geen regen, dan zelfs wat zon en blauwe hemel, dan weer regen, pffffff
            Bootjes

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Op dit ogenblik donder, bliksem en regen met wat kleine hagelbolletjes.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Hey juppekes.

                In Oostende mogen we momenteel niet klagen.
                Vanmiddag heeft het niet meer geregend en nu is er zon met mooie blauwe lucht.
                Bootjes

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  dat het maar rap terug lente wordt
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    dat het maar rap terug lente wordt
                    Aub zeg! Eerst een fatsoenlijke herfst met veel nattigheid, dan een winter met vriestemperaturen, en pas dan mag het weer lente worden!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Aub zeg! Eerst een fatsoenlijke herfst met veel nattigheid, dan een winter met vriestemperaturen, en pas dan mag het weer lente worden!
                      Nenenene .... direct lente en zomer na deze reeds langdurige herfst. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Aub zeg! Eerst een fatsoenlijke herfst met veel nattigheid, dan een winter met vriestemperaturen, en pas dan mag het weer lente worden!
                        Als we te veel nattigheid hebben in de herfst dan hebben we veel minder herfstkleuren in de bomen Les
                        Daarentegen hebben we dan wel weer meer paddenstoelen.
                        Dus voor mij even nog wat regen voor de stoeltjes, dan een hele tijd droog zodat de bomen kunnen kleuren en daarna mag er ook nog eens sneeuw vallen, da's al lang geleden als ik in mijn archief kijk moet ik ver terug gaan

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Aan de herfstkleuren had ik niet eens gedacht (en mogelijk een Challenge keuzemogelijkheid), maar hier in de Turnhoutse Kempen zitten we nog met een flink tekort aan (grond)water. Vaak als er in deze rubriek over overvloedig regen gerapporteerd wordt, blijft het bij ons kurkdroog...
                          Maar ik bedoel uiteraard met mijn vorige post: elk seizoen heeft zijn eigen karakter, en dat zou meer uitgesproken mogen zijn dan de laatste jaren gebruikelijk is. Ik heb vorig jaar niet eens mijn echte winterjas (omgekeerd schaap) moeten bovenhalen!
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Str*ntweer, en nu al weken aan één stuk.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              En het wil maar niet sneeuwen...
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Hey juppekes.

                                Gisteren hadden we hier in Oostende een mooie dag.
                                Maar het ziet er naar uit dat het vandaag weer zo'n saaie, grijze, natte dag wordt.
                                En ik heb nog zo veel werk in de tuin die moet gebeuren voor de winter.
                                Bootjes

                                Comment

                                Working...
                                X