Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    We hadden hier vandaag zo'n dag dat ik mijn gazon nog eens kon afrijden, het was (vooral omwille van wat meer nattigheid) al te lang geleden. Misschien de laatste keer dit jaar?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      We hadden hier vandaag zo'n dag dat ik mijn gazon nog eens kon afrijden, het was (vooral omwille van wat meer nattigheid) al te lang geleden. Misschien de laatste keer dit jaar?
      De laatste keer? [emoji848]
      Er zijn al jaren geweest dat we tot december af reden en zelfs ene keer begin januari.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Maar bij ons is het echt geen biljartlaken, zeker de laatste vijf-zes jaar niet, met die droogte. Sinds vorig jaar heb ik de maaihoogte ook flink aangepast.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Ik zou beter mijn zonnepanelen uitleggen, de omvormer geraakt niet eens opgestart...
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik zou beter mijn zonnepanelen uitleggen, de omvormer geraakt niet eens opgestart...
            't zelfde hier, is al een tijdje geleden dat ze nog eens wat deftig opgebracht hebben, 2020 was zeker geen beste jaar voor mijn productie van elektriciteit

            Trouwens over het weer, sinds na de middag is het hier droog maar als je buitenkomt waai je uit je broek, flinke storm
            Gevaarlijk voor de bomen want ze hebben nog bijna alle bladeren, al gaat het op deze manier wel heel snel dat bladverlies

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Zon heeft wel in april, mei, juni overvloedig geschenen, jaaropbrengst best OK, maar oktober is nu al met lengtes de somberste oktobermaand sinds 2011
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Zon heeft wel in april, mei, juni overvloedig geschenen, jaaropbrengst best OK, maar oktober is nu al met lengtes de somberste oktobermaand sinds 2011
                Februari was hier tot nu toe de grootste achteruitgang van de laatste drie jaar.
                Oktober is minder, maar het verschil is kleiner.
                Op jaarbasis zitten we wel nog redelijk goed.
                En nu gieten, gieten, gieten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Februari was hier tot nu toe de grootste achteruitgang van de laatste drie jaar.
                  Hier toch 2 jaren dat februari NOG slechter was dan dit jaar... (2011 en 2017, maar dat was voor uw zonnepaneeltijd dacht ik ?)
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Hier toch 2 jaren dat februari NOG slechter was dan dit jaar... (2011 en 2017, maar dat was voor uw zonnepaneeltijd dacht ik ?)
                    Inderdaad, zoals je kan zien pas begonnen in augustus 2017.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Hey juppekes.

                      Momenteel is het hier in Oostende 18°C en vannacht wordt het niet kouder dan 17°C.
                      Er is wel redelijk wat wind.
                      Dat is toch heel warm voor de tijd van het jaar.
                      Bootjes

                      Comment


                      • Het weer weer.

                        Hier was het ook 18°C maar wel bijna de ganse dag regen of miezel.
                        Op dit moment (21:38) nog steeds 17,1°C.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier was het één tint grijs met nu en dan een fikse stortbui.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Hey juppekes.

                            Zon, zon, zon
                            Wel wat frisjes maar dat nemen we erbij
                            Bootjes

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Hey juppekes.

                              't Is alweer om zeep.
                              De zon is al niet meer te zien en er valt al weer wat regen uit de lucht.
                              Bootjes

                              Comment


                              • Het weer weer.

                                Zo’n is inderdaad weg, is nu volle maan. [emoji23]
                                Wel fris al, een 6,5°C en de nacht moet nog komen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X