Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Hier bij mij had ik tot einde juli 65k Wh méér dan in 2016.
    Als augustus supersomber blijft (en dat ziet er naar uit) halen we ongeveer 400 kWh tegenover 507 vorig jaar... Uiteindelijk zal het op jaarbasis wel ongeveer gelijk uitkomen.
    Hier is de opbrengst tot en met gisteren exact 35,709 kWh minder dan vorig jaar de eerste 18 dagen van augustus.
    Dat is dus ongeveer twee halfbewolkte dagen minder opbrengst, die heb je zo ingehaald bij twee zon-dagen.
    Dus om daaruit nu reeds te besluiten dat augustus somber is, wat schrijf ik, SUPERsomber.....

    Vanaf woensdag wordt het reeds 24 gr en de dag er op 27 gr... augustus supersomber .

    En dan spreek ik nog niet eens over de maximumtemperaturen die we haalden in augustus :



    Tsja, een sombere augustus, het zou dan eens écht een sombere augustus moeten geweest zijn.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Ik betwiste je cijfers niet Djivan, ik kan enkel constateren dat we in 2016 hier bij mij 12 dagen hadden met 19 kWh of méér opbrengst, in 2017 tot nu toe ocharme 4.
      Ik zie met de huidige vooruitzichten niet direct 8 van de resterende 13 augustusdagen méér dan 19 kWh opbrengst halen...

      Dus ja, voor een zomermaand is augustus tot nu toe supersomber, net zoals juni 2016 hier even supersomber was voor een junimaand.
      Maar evengoed heb je bij u, toch 50 km meer richting kust, een pak uren zon méér gehad.

      En de temperaturen die zijn inderdaad fatsoenlijk gebleven.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik betwiste je cijfers niet Djivan, ik kan enkel constateren dat we in 2016 hier bij mij 12 dagen hadden met 19 kWh of méér opbrengst, in 2017 tot nu toe ocharme 4.
        Ik zie met de huidige vooruitzichten niet direct 8 van de resterende 13 augustusdagen méér dan 19 kWh opbrengst halen...

        Dus ja, voor een zomermaand is augustus tot nu toe supersomber, net zoals juni 2016 hier even supersomber was voor een junimaand.
        Maar evengoed heb je bij u, toch 50 km meer richting kust, een pak uren zon méér gehad.

        En de temperaturen die zijn inderdaad fatsoenlijk gebleven.
        Hier 8 dagen boven de 19 kWh en 3 dagen er net onder (17,405 - 16,983 en 17,842).
        En er komt straks nog een dag bij met vandaag, want nu reeds 16 kWh en we hebben nog uren te gaan onder een stralende zon.
        Eind augustus zal ik je de exacte cijfers geven, minder of meer dan augustus 2016.
        Kan ook zijn dat mijn panelen beter georiënteerd liggen natuurlijk, of dat het betere panelen zijn, of of of...

        Als je bovendien ziet (hieronder) waar het minst neerslag gevallen is in Vlaanderen, dan bevinden wij ons net in die hoek.



        Er was hier ooit nen betweter die schreef dat we in Waregem waarschijnlijk een microklimaat hadden... misschien moet ik hem straks nog gelijk gaan geven .
        Last edited by Guest17; 19 augustus 2017, 16:42.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

          Er was hier ooit nen betweter die schreef dat we in Waregem waarschijnlijk een microklimaat hadden... misschien moet ik hem straks nog gelijk gaan geven .
          Als dat zo is dan was dat niet echt een betweter hé, eerder een vrij goeie analist
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            .../... en we hebben nog uren te gaan onder een stralende zon.
            Stralende zon?
            Hier bijna een ganse dag regen met op veel momenten echte stortregen. [emoji53]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Als dat zo is dan was dat niet echt een betweter hé, eerder een vrij goeie analist
              Inderdaad .

              PS Gisteren inderdaad toch niet aan 19 kWh geraakt, wel aan 18,194, er niet ver vanaf maar toch geen 19.

              Comment


              • Mijn zonnepanelen liggen er op van 18/07/17, eergisteren eens de opbrengst bekeken van de eerste maand : 623 Kwh
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Mijn zonnepanelen liggen er op van 18/07/17, eergisteren eens de opbrengst bekeken van de eerste maand : 623 Kwh
                  Hier sinds 04/08/2017 in gebruik en de eerste 15 dagen met veel sombere dagen toch al 388 KWh en gisteren tijdens de regendag toch nog 26,5 KWh.
                  Panelen hebben ondanks veel regen blijkbaar nog voldoende licht gehad om op te brengen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Alles hangt natuurlijk af van het aantal panelen en het KWh per paneel, ik heb 18 panelen liggen van 327 KWh.....maximaal 5886 mogelijk...
                    Last edited by Franciskine; 20 augustus 2017, 16:33.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Inderdaad .

                      PS Gisteren inderdaad toch niet aan 19 kWh geraakt, wel aan 18,194, er niet ver vanaf maar toch geen 19.
                      Hier gisteren 16 kWh, vandaag tot nu toe 10.
                      We worden hier bijna een onderdeel van het zonstraal forum
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                        Hier gisteren 16 kWh, vandaag tot nu toe 10.
                        We worden hier bijna een onderdeel van het zonstraal forum
                        Vandaag net aan 20 KWh geraakt...
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Alles hangt natuurlijk af van het aantal panelen en het KWh per paneel, ik heb 18 panelen liggen van 327 KWh.....maximaal 5886 mogelijk...
                          Hier 22 van 327 Wp met optimizers.
                          Maar ook de omvormer en ligging heeft belang natuurlijk en vooral het weer. [emoji1]
                          Last edited by VerSeg; 21 augustus 2017, 00:33.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Hier 22 van 327 KWh.
                            Maar ook de omvormer en ligging heeft belang natuurlijk en vooral het weer. [emoji1]
                            Normaal hadden wij ook 22 panelen verwacht maar tijdens plaatsing bleek er maar plaats voor 18...... maw, ook een lichtere omvormer....wel een plat dak zodat de panelen correct gericht zijn...we verbruiken ongeveer een 7 mWh per jaar ( kapsalon ) dus de capaciteit van de 18 panelen is iets te laag maar eens op pensioen ( nog een drietal jaar) zal electriciteirsverbruik drastisch verminderen en komen we zeker toe met deze installatie.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              [QUOTE=Franciskine;4584095]k heb 18 panelen liggen van 327 KWh./QUOTE]

                              Zal waarschijnlijk 327 Watt zijn.... anders wil ik ook wel van die panelen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Klopt.... 327 W
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X