Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Uiteindelijk kaapt 2020 de tweede plaats weg qua zon sinds 2011
    We hadden over veel te klagen in 2020, maar voor de zonnekloppers (helaas talrijker dan mensen zoals ik) blijkbaar een goed jaar. Als je dan ook nog rendement kunt halen uit je investering, zoveel te beter.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Op dit moment zeer dichte mist en negatieve temperaturen.
      Overdag was het eindelijk eens zonnig en droog.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Heel sombere en vochtige maand tot nu toe. [emoji45]
        Indien het niet extreem zou omslaan dan zal het voor de opbrengst van zonnepanelen een rampzalige maand worden. [emoji848]
        Ook eens curieus te zien of we nu echt winterweer (sneeuw) gaan krijgen, voor het centrum geeft het KMI al niets speciaals meer op dit moment.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Voor mij mag het stilaan een jaar of twee ophouden met regenen
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Uiteindelijk kaapt 2020 de tweede plaats weg qua zon sinds 2011
            Dan ben jij bij de gelukkige, 2020 was voor mij qua zon een slechter jaar dan bijna alle voorgaande
            Vanaf de zomer 2020 tot eind 2020 heeft de zon hier amper geschenen, zie ik duidelijk aan de opbrengst van de zonnepanelen.
            En vanaf half november hebben hebben wij helemaal geen zon meer gezien, wel zijn alle waterlopen, weilanden, vijvers enz .. zo goed als aan het overlopen.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Voor mij mag het stilaan een jaar of twee ophouden met regenen
              Denk aan het grondwater he...
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Denk aan het grondwater he...
                Water spuit bijna omhoog ... als we over het gazon lopen, dan moeten we niet te lang bijven staan of zakken tot onze knieën in vrees ik. [emoji23]
                Tuin is eerder een modderpoel aan het worden. [emoji22]
                Last edited by LesC; 14 januari 2021, 10:20. Reden: codes gecorrigeerd
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Het sneeuwt in Brugge.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Het sneeuwt in Brugge.
                    En in de buurt van Gent, blijft zelfs liggen op het gras.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      En in de buurt van Gent, blijft zelfs liggen op het gras.
                      Hier lagen meters sneeuw deze morgen ... in de lengte dan toch. [emoji23]
                      In de hoogte ... 1 à 2 mm maar niet eens op elk sprietje. [emoji849]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Dan ben jij bij de gelukkige, 2020 was voor mij qua zon een slechter jaar dan bijna alle voorgaande
                        Vanaf de zomer 2020 tot eind 2020 heeft de zon hier amper geschenen, zie ik duidelijk aan de opbrengst van de zonnepanelen.
                        En vanaf half november hebben hebben wij helemaal geen zon meer gezien, wel zijn alle waterlopen, weilanden, vijvers enz .. zo goed als aan het overlopen.

                        grts
                        Sieg
                        ook hier de tweede beste score en het scheelt minder dan een kwart% met de beste score van twee jaar geleden. De panelen liggen sinds juni 2010. het slechtste jaar was 2013 en dat bracht negen% minder op dan 2018.
                        Last edited by Lazy Charles; 14 januari 2021, 09:53. Reden: aanvulling
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          En in de buurt van Gent, blijft zelfs liggen op het gras.
                          Intussen al terug grijs en regen
                          Als er iets is dat ik kan missen als kiespijn is het wel zo'n ijsregen...
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            ook hier de tweede beste score en het scheelt minder dan een kwart% met de beste score van twee jaar geleden. De panelen liggen sinds juni 2010. het slechtste jaar was 2013 en dat bracht negen% minder op dan 2018.
                            Dan ben je ook bij de gelukkige blijkbaar ...
                            Is ondertussen al bewezen dat 2020 helemaal geen zonnig jaar is geweest, afhankelijk van waar je woont in België uiteraard
                            Bij mij scheelt het niet veel maar de laatste maanden hebben niks opgebracht, was nogthans heel goed begonnen de eerste helft van het jaar.
                            Maar soit volgend jaar beter hopelijk, zo lang we er nog iets aan hebben ...

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Nog eens wat sneeuw. Daarmee is deze winter al zéér zwaar ivm de vorige
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Inderdaad zeer streng winterweer. [emoji23]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X