Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Laat het maar kwakkelen, kunnen we weer wat bekomen van de hitte van gisteren.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Vrijdag bijna 40°, nu amper de helft, het is een echte jojo zomer.
      Maar vrijdag was het te warm om buiten te komen, nu is het wat draaglijker en kan men nog iets doen.
      Vanaf woensdag gaat het weer de hoge kant op als de voorspellingen kloppen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        En we zijn vertrokken...
        Ik verteer warmte vrij goed maar een graad of vijf minder zou ook al meer dan voldoende zijn.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          En we zijn vertrokken...
          Ik verteer warmte vrij goed maar een graad of vijf minder zou ook al meer dan voldoende zijn.
          Ge moet wel weten wat je wil hé. [emoji23]
          Bij 24°C vraag je er nog 10°C bij, bij 15°C mag het gerust verdubbelen en nu dat het zo is ... nu moet het afkoelen. [emoji6]
          Maar ge hebt wel gelijk, het is nu veel te warm en met 10°C minder dan nu (33,7°C) is het voor mij ook al genoeg. [emoji106]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ge moet wel weten wat je wil hé. [emoji23]
            Bij 24°C vraag je er nog 10°C bij, bij 15°C mag het gerust verdubbelen en nu dat het zo is ... nu moet het afkoelen. [emoji6]
            Maar ge hebt wel gelijk, het is nu veel te warm en met 10°C minder dan nu (33,7°C) is het voor mij ook al genoeg. [emoji106]
            Ge moet er altijd een schepje bovenop doen hé
            Bij 24° mag er in juli en augustus nog liever 5° erbij (liever dan 5° af)
            Bij 15° in juli en augustus heb ik nog liever het dubbele dan die herfsttemperatuur.
            Maar als het rond de 35° begint te schommelen mag er gerust tussen 5 en 10° af hoor.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ge moet er altijd een schepje bovenop doen hé
              Bij 24° mag er in juli en augustus nog liever 5° erbij (liever dan 5° af)
              Bij 15° in juli en augustus heb ik nog liever het dubbele dan die herfsttemperatuur.
              Maar als het rond de 35° begint te schommelen mag er gerust tussen 5 en 10° af hoor.
              Het is ondertussen meer dan 5°C kouder ... ondertussen gezakt naar 21,9°C en redelijk wat regen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het is ondertussen meer dan 5°C kouder ... ondertussen gezakt naar 21,9°C en redelijk wat regen.
                heu ? Hier nog wat gesluierde zon bij 32°
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  heu ? Hier nog wat gesluierde zon bij 32°
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Hier schijnt het maar 24 graden te zijn (druk op weather)
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Hier nog maar 35,4°C en oplopend ... zal nog even mijn vest aanhouden zeker? [emoji3166]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Binnentemperatuur: 28°C; buitentemperatuur: 38°C. Het probleem is vooral dat er praktisch geen wind is en het 's avonds veel te traag afkoelt. Als ik het 's nachts binnen weer naar 20°C zou kunnen krijgen, zou de temperatuur overdag binnen (en alles is potdicht!) niet zo hoog oplopen. Nu komt er binnen elke dag een graadje of 2 bij!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Zondag waren er hier in de buurt waarschijnlijk teveel airco's aan het draaien, in de namiddag zaten we een tijdje zonder stroom (een deel van Vlimmeren, Beerse, en een stukje van Rijkevorsel).

                          Nu is het hier bewolkt, het rommelt al een hele tijd, en er zijn een paar druppeltjes gevallen.
                          Als je die druppels wil tellen, dan moet je snel zijn omdat ze meteen terug verdampen...

                          Toen ik vandaag na het werk naar huis fietste heb ik dat wat rustiger gedaan dan gisteren, want ik heb gisteren gemerkt dat het geen goed idee was om in die hitte zo snel mogelijk te fietsen.
                          Op het werk liep de temperatuur na de middag op tot zo'n 31°C (voor de arbeiders toch, op den bureau is er airco, maar dat zal in de meeste bedrijven wel zo zijn, arbeiders moeten nu eenmaal wat meer kunnen verdragen dan bedienen).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Zondag waren er hier in de buurt waarschijnlijk teveel airco's aan het draaien, in de namiddag zaten we een tijdje zonder stroom (een deel van Vlimmeren, Beerse, en een stukje van Rijkevorsel).
                            Waarom zou dat door de airco’s komen? [emoji3166]
                            Heeft daar dan ook niemand zonnepanelen of zo?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Binnentemperatuur: 28°C; buitentemperatuur: 38°C. Het probleem is vooral dat er praktisch geen wind is en het 's avonds veel te traag afkoelt. Als ik het 's nachts binnen weer naar 20°C zou kunnen krijgen, zou de temperatuur overdag binnen (en alles is potdicht!) niet zo hoog oplopen. Nu komt er binnen elke dag een graadje of 2 bij!
                              Ondertussen toch fors afgekoeld ... van 35,3°C naar 21,3°C. [emoji106]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ondertussen toch fors afgekoeld ... van 35,3°C naar 21,3°C. [emoji106]
                                Wauw! Hier (en we hebben al wat regen gehad) om ±23:00 nog steeds rond de 25°C. Binnen 28°C, dus alles open tot we gaan slapen.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                                Comment

                                Working...
                                X