Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    het regent hier.
    niet meer en de zon schijnt zowaar.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Naast ons hebben ze vorige week gegoten en het heeft bijna twee dagen onophoudelijk geregend daarna.
      Beton die heel traag droogt/uithardt is eens zo sterk als beton die op een warme zomerdag gegoten wordt en rap uithardt/droogt.

      PS Waarom zouden aannemers die betonproef kubussen moeten gieten om druktesten op te laten uit voeren, deze laten 'uitharden' in een ton met water, dat dan nog lichtjes verwarmd wordt denk je
      Dus je hebt geluk met die vele regen.
      Groetjes
      Als het te snel gaat (te warm) moet je ook besproeien natuurlijk,
      Maar mijn redenering:
      Holle gewelven, hebben wat spleten natuurlijk.
      Kan het cement er niet langzaamaan vantussen sijpelen als het te hard regent?
      Verder vertrouw ik volledig op mijn aannemer hoor, maar als ik midden november aan het dak wil beginnen,
      moeten zij ook kunnen beginnen metsen natuurlijk

      alleszins bedankt voor de geruststelling he
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Als het te snel gaat (te warm) moet je ook besproeien natuurlijk,
        Maar mijn redenering:
        Holle gewelven, hebben wat spleten natuurlijk.
        Kan het cement er niet langzaamaan vantussen sijpelen als het te hard regent?
        Verder vertrouw ik volledig op mijn aannemer hoor, maar als ik midden november aan het dak wil beginnen,
        moeten zij ook kunnen beginnen metsen natuurlijk

        alleszins bedankt voor de geruststelling he
        Als het niet regent zakt het water ook uit het beton en zal het ook wat door de spleten in de gewelven gaan, maar niet al het cement zakt er mee uit hé.
        Slaap maar op je twee oren .
        Groetjes

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          27° in de schaduw. Open blauwe hemel. Voor de namiddag 30° voorspeld. Temperatuur zeewater nog 25°.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            27° in de schaduw. Open blauwe hemel. Voor de namiddag 30° voorspeld. Temperatuur zeewater nog 25°.
            Ongeveer zoals hier dus........binnen en als ik de verwarming nog wat hoger zet .

            Hier (buiten) nu droog, blauwe gaten in de overwegend grijze lucht, af en toe zon (van langs om meer eigenlijk) en 12,7°.
            Heel aangenaam oktober weer dus.
            Gisteren, na mijn pluviometerke te hebben geledigd (35 liter), is er nog 10 liter bijgevallen.
            Als ik mijn oor tegen de grond hou, dan hoor ik de planten en bomen slurpen .

            Groetjes

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Wie graag uitdeelt, moet kunnen incasseren ook .
              Groetjes
              En wat deel ik dan graag uit volgens jou?

              Momenteel droog, zwaar bewolkt en windstil.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                En wat deel ik dan graag uit volgens jou?

                Momenteel droog, zwaar bewolkt en windstil.
                Een constant negativisme tov Belgie en zijn bewoners (en dus de gemiddelde bezoeker van BelgiumDigital )
                Ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft

                Hier alleszins zeer grijs maar droog
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Leuk topic wordt dit, zeker als belg in nederland

                  Hier in delft nog steeds regenachtig, af en toe een buitje, meestal op de momenten dat ik van of naar de campus rijd...
                  NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                  https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    En wat deel ik dan graag uit volgens jou?

                    Momenteel droog, zwaar bewolkt en windstil.
                    Wel heel eenvoudig. Wie constant het warme weer en de droogte zit op te hemelen, moet er ook tegen kunnen dat als het eens goed regent en koud(er) wordt, anderen dit natter/frisse weer ook eens mogen ophemelen.
                    Maar deze worden dan op uw typische door iedereen onderhand gekende wijze getackeld. En mocht je iets van voetbal kennen dan zou je weten dat, wie regelmatig een tegenstander tackelt, er soms zelf wel eens een beenbreuk aan over houdt.
                    Is deze uitleg voldoende ?

                    Heel goed weer hier, samen met mijn schat de peren geplukt.
                    Wij kunnen weer heel het gebuurte van peren voorzien .
                    Momenteel droog, bewolkt en nog steeds 12,7°
                    Groetjes
                    Last edited by Guest17; 15 oktober 2013, 14:50.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      12 à 14.1°C.
                      Af en toe zon.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Een constant negativisme tov Belgie en zijn bewoners (en dus de gemiddelde bezoeker van BelgiumDigital )
                        Ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft
                        Ach, als 't dat maar is... ik dacht dat het over mijn herfstbeelden ging...
                        Ik heb het volste recht om dit land een eersteklas apenland te noemen, niet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Wel heel eenvoudig. Wie constant het warme weer en de droogte zit op te hemelen, moet er ook tegen kunnen dat als het eens goed regent en koud(er) wordt, anderen dit natter/frisse weer ook eens mogen ophemelen.
                        Maar deze worden dan op uw typische door iedereen onderhand gekende wijze getackeld. En mocht je iets van voetbal kennen dan zou je weten dat, wie regelmatig een tegenstander tackelt, er soms zelf wel eens een beenbreuk aan over houdt.
                        Is deze uitleg voldoende ?
                        Nogmaals; ik heb absoluut niks tegen koude, integendeel. Ik kick er bijvoorbeeld op om te skiën bij temperaturen ver onder nul, het mag sneeuwen dat je geen hand voor ogen ziet, draai ik mijn hand niet voor om.
                        Hitte? Hoe heter des te beter voor mij, in de zomer liefst +25°C en volop zon...

                        maar nattigheid (regen) + bijhorende koude(re) temperaturen = helemaal niks voor mij.

                        Dus ja, ik erger mij aan het huidige weertype en ook hiermee heb ik het recht om dat te uiten.
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          ....................

                          Dus ja, ik erger mij aan het huidige weertype en ook hiermee heb ik het recht om dat te uiten.
                          Geen probleem mee, als U maar geen probleem maakt van het feit dat ik en anderen het ook uiten waar wij ons aan ergeren .
                          Groetjes

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Als ik mijn oor tegen de grond hou, dan hoor ik de planten en bomen slurpen .

                            Groetjes
                            Als ik mijn oog over de akkers laat dwalen dan zie ik er al flinke "vijvers" op staan, doorgaans zie je dat putje winter.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              tis nu droog maar alles is wel zeiknat.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Hier is het momenteel droog, en ik hoop dat het nog een dagje zo blijft...
                                Beton op het verdiep is net gegoten
                                Koen, er is het boek : de wet van murphy
                                Daarin staat (echt waar) de eerste wet van het betonstorten : "als je stort dan regent het"

                                Comment

                                Working...
                                X