Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Vannacht en morgen wordt er sneeuw verwacht?

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Vannacht en morgen wordt er sneeuw verwacht?
      Mijn auto staat sinds gisteren weer op winterbanden, maar als er morgenvroeg maar een klein laagje sneeuw ligt dan rij ik toch op de fiets naar het werk, als die laag wat dikker is, dan zal ik met de auto naar het werk rijden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Vlaams Brabant niet veel te zien, maar in de provincie Luxemburg is het aardig wit.

        Webcam van Baraque Fraiture - Vind andere weerwebcams terug in de nabijheid van Baraque Fraiture op onze website
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Hier in het Gentse is er al dagenlang zéér veel te zien: 1 (één) tint grijs, grijs, grijs...
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Vlaams Brabant niet veel te zien, maar in de provincie Luxemburg is het aardig wit.

            https://www.meteobelgie.be/waarnemin...raque-fraiture
            Op zich is dat voor die regio eigenlijk ook twee keer niets.
            Het ziet er wit uit, da’s waar. [emoji57]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Er is hier geen sneeuw gevallen vandaag, geen probleem dus om naar het werk te fietsen.
              Op het werk begint het nu wel koud te worden in het werkhuis, dit jaar duurt het lang voor ze de verwarming inschakelen, vandaag was het er nog maar 9-10°C.
              Ik weet ook dat gas op dit ogenblik heel duur is, maar in de meeste bedrijven staat de verwarming nu toch al wel aan (waarschijnlijk een paar graadjes lager dan vroeger om de rekening niet te hoog te laten oplopen).
              Op den bureau is het een heel stuk warmer, en daar is het op een hete zomerdag ook altijd een heel stuk frisser dan in het werkhuis.
              Arbeiders moeten werken bij een temperatuur van 9°C tot 35°C (bij ons toch, op sommige plaatsen is dat verschil nog een stuk extremer), terwijl de temperatuur op de bureaus het hele jaar door gewoonlijk ergens rond de 22°C blijft.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Arbeiders moeten werken bij een temperatuur van 9°C tot 35°C (bij ons toch, op sommige plaatsen is dat verschil nog een stuk extremer), terwijl de temperatuur op de bureaus het hele jaar door gewoonlijk ergens rond de 22°C blijft.
                Dat laatste is nu maximum 19°C geworden en om stil te zitten aan een PC of in een vergadering is dat voor velen toch niet zo aangenaam.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Vandaag was het heel wat minder koud dan de afgelopen paar dagen. En de zon schijnt hier weer naar binnen!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Buiten een pak dikke mist, en een graad of 20-25 te koud naar mijn goesting, kan het er door...
                    Last edited by nete; 11 december 2022, 22:42.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Hier is het al een ganse dag aan het vriezen en heel duister/bewolkt
                      Het wordt tijd dat we het zonnetje nog eens gaan te zien krijgen, al meer dan een maand geleden, niet goed voor de zp

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Vitamine D zal wel laag zijn nu
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Het is heerlijk zonnig geweest vandaag en we hebben veel hernieuwbare energie geoogst

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Het is heerlijk zonnig geweest vandaag en we hebben veel hernieuwbare energie geoogst
                            Inderdaad een opmerkelijke zonnedag voor deze tijd van het jaar.
                            Hier 10 kWh, maar niet genoeg om te verwarmen.
                            Dat is nauwelijks 1 m3 gas, terwijl er nu toch 6 per dag doorgaan met zuinig stoken.

                            In elk geval hebben we de Fransen wat geholpen met hun stroomtekort en de Europese gasvoorraden wat minder uitgeput.

                            Naargelang de weerdienst zou tussen zaterdag en maandag de wind terug naar Z/W draaien en het ophouden met vriezen.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Op dit ogenblik ben ik nog altijd stroom uit de accu aan het gebruiken, die staat nu nog op 11% van de 9,6 bruikbare KWh opslagcapaciteit, nadat ik het eten had klaargemaakt bleef er nog 20% over.
                              Ik zal dus niet veel stroom uit het net verbruikt hebben vandaag.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Beetje langs de frisse kant de laatste dagen. [emoji848]
                                Als we met een auto willen vertrekken, dan zal dat het eerste halfuur niet echt lukken vrees ik … één grote ijsblok.
                                Nu -3,5°C om 20:00.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X