Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    De zomer lijkt nu helemaal om zeep.
    Da's dan wel hééééééééééééél vroeg.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      De zomer lijkt nu helemaal om zeep.
      Da's dan wel hééééééééééééél vroeg.
      Inderdaad, ik vrees dat het ook heel snel koud gaat worden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Inderdaad, ik vrees dat het ook heel snel koud gaat worden.
        Moeten we de winterbanden al monteren?


        Vanmorgen begon het net te regenen toen ik op de fiets naar het werk vertrok, ik had de regenbroek aangetrokken, maar na 500m regende het al niet meer...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Moeten we de winterbanden al monteren?


          Vanmorgen begon het net te regenen toen ik op de fiets naar het werk vertrok, ik had de regenbroek aangetrokken, maar na 500m regende het al niet meer...
          Wat heeft een regenbroek met kou te maken? [emoji1]

          Nattigheid hebben we al gehad en volgende dagen voorspellen ze nog redelijk veel nattigheid ... voor zover dat juist is.
          Vandaag viel het nog mee wat neerslag betreft, slechts enkele druppels.

          Meestal hebben we begin september toch wat beter weer, maar een nazomer in oktober is ook niet slecht. [emoji1]

          En winterbanden ... binnen een maand staan die er op, winter of niet.
          Afspraak moet maanden vooraf gemaakt worden en dat is meestal voor oktober gepland.
          De tijd gaat snel.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            De zomer lijkt nu helemaal om zeep.
            Da's dan wel hééééééééééééél vroeg.
            De zomer is dan ook wel hééééééééééééél vroeg begonnen, met in mei zelfs een hittegolf en in juni nog 2.

            Momenteel is het hier 16,4°C met lichte regen.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
              De zomer is dan ook wel hééééééééééééél vroeg begonnen, met in mei zelfs een hittegolf en in juni nog 2.

              Momenteel is het hier 16,4°C met lichte regen.
              Tsja, voor sommigen is een zomer van vier maanden niet lang genoeg zeker !?
              Last edited by Guest17; 16 september 2017, 16:30.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Toen ik vanmorgen de auto uit de garage reed speelde de autoradio dit nummer: https://www.youtube.com/watch?v=aO1LbkuPfqo (er zit een geheugenstick in waarop ik een grote selectie van mijn CD collectie van vroeger heb gezet).
                En toen ik terug kwam van de winkel was het dit nummer: https://www.youtube.com/watch?v=Tg8VmWVNjUQ
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Tsja, voor sommigen is een zomer van vier maanden niet lang genoeg zeker !?
                  Ofwel zijn ze 'kort van memorie' zoals wij hier zeggen.
                  Sommigen vergeten nog sneller hoeveel slecht weer er was tijdens iets dat men zomer zou moeten noemen.
                  Van half juli tot half augustus was het helemaal geen zomers weer, wel niet koud maar weinig droge dagen.
                  De lente daarentegen was wel goed, zelfs te warm.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Vandaag in Oostende geweest. Bij vertrek uit omgeving Gent tot voorbij Brugge pure herfst: dreigende luchten en regen.
                    Vanaf een uur of één prachtig weer gehad, maar wel een graad of vijf te fris voor begin september.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Zaterdag namiddag in het Antwerpse geweest, op sommige plaatsen ware wolkbreuken gehad.
                      Vanavond thuis ook een wolkbreuk.
                      Was zoals te zien op de buienradar zeer lokaal en aan de kust het droogste de keren dat ik gekeken heb.
                      Vermoedelijk heb je dus een goede keuze gemaakt met Oostende. [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Toen ik vanmorgen de auto uit de garage reed speelde de autoradio dit nummer: https://www.youtube.com/watch?v=aO1LbkuPfqo (er zit een geheugenstick in waarop ik een grote selectie van mijn CD collectie van vroeger heb gezet).
                        En toen ik terug kwam van de winkel was het dit nummer: https://www.youtube.com/watch?v=Tg8VmWVNjUQ
                        Van toeval gesproken hé zeg .
                        Last edited by Guest17; 16 september 2017, 16:29.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Sommigen vergeten nog sneller hoeveel slecht weer er was tijdens iets dat men zomer zou moeten noemen.
                          Van half juli tot half augustus was het helemaal geen zomers weer, wel niet koud maar weinig droge dagen.
                          De lente daarentegen was wel goed, zelfs te warm.
                          Om het neerslagtekort van de eerste 6 maanden dit jaar te compenseren, moet er nog véél regen vallen. Augustus was pas de eerste maand dit jaar dat er een normale hoeveelheid neerslag is gevallen in de meeste delen van het land, al de andere maanden dit jaar waren té droog.

                          De zomer - en dat is bij de meeste mensen juni, juli en augustus - was ook te warm.

                          Momenteel is het hier 15,8°C en helder.

                          Comment


                          • Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                            Om het neerslagtekort van de eerste 6 maanden dit jaar te compenseren, moet er nog véél regen vallen. Augustus was pas de eerste maand dit jaar dat er een normale hoeveelheid neerslag is gevallen in de meeste delen van het land, al de andere maanden dit jaar waren té droog.

                            De zomer - en dat is bij de meeste mensen juni, juli en augustus - was ook te warm.

                            Momenteel is het hier 15,8°C en helder.
                            Misschien streekgebonden, maar augustus was kletsnat vergeleken met vele jaren.
                            Van half juli tot half augustus misschien bijna geen dagen zonder regen en daar was ook heel wat hevige regen bij.

                            De lente was inderdaad redelijk warm, zelfs een beetje te ... maar de echte zomermaanden juli en augustus waren rampzalig wat aantal volledig droge dagen betreft.

                            Momenteel veel wind en af en toe regen.
                            Vrijdagnacht echte stortregen gehad.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                              Om het neerslagtekort van de eerste 6 maanden dit jaar te compenseren, moet er nog véél regen vallen. Augustus was pas de eerste maand dit jaar dat er een normale hoeveelheid neerslag is gevallen in de meeste delen van het land, al de andere maanden dit jaar waren té droog.

                              De zomer - en dat is bij de meeste mensen juni, juli en augustus - was ook te warm.

                              Momenteel is het hier 15,8°C en helder.
                              Je hebt over gans de lijn gelijk.
                              Last edited by Guest17; 16 september 2017, 16:29.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Code geel voor het hele land ??????
                                Last edited by Guest17; 16 september 2017, 16:29.

                                Comment

                                Working...
                                X