Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Nu en dan een buitje.
    Last edited by Guest17; 17 september 2017, 10:14.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Vandaag af en toe stortregen en daartussen regen of even wat droog.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Nogal veel regen gehad vandaag; soms met stortvlagen; toch zal het nog even duren voor onze volledig leeggetrokken en gereinigde regenwaterput weer gevuld is...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Koud en nat.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Nogal veel regen gehad vandaag; soms met stortvlagen; toch zal het nog even duren voor onze volledig leeggetrokken en gereinigde regenwaterput weer gevuld is...
            Ben zeker dat die van ons nu reeds overlopen (jammer), maar ik had ze dan ook voor een groot deel gevuld met leidingwater na het reinigen, anders konden we het toilet niet meer gebruiken, de was niet meer doen...enz. Hoe los jij dit op, of is je regenwater enkel voor een buitenkraantje of dergelijke ?
            Of heb je nog steeds de omschakelmogelijkheid laten bestaan ? Dat was heel makkelijk, maar al lang verboden als ik het goed voor heb.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ben zeker dat die van ons nu reeds overlopen (jammer), maar ik had ze dan ook voor een groot deel gevuld met leidingwater na het reinigen, anders konden we het toilet niet meer gebruiken, de was niet meer doen...enz. Hoe los jij dit op, of is je regenwater enkel voor een buitenkraantje of dergelijke ?
              Of heb je nog steeds de omschakelmogelijkheid laten bestaan ? Dat was heel makkelijk, maar al lang verboden als ik het goed voor heb.
              Regenwaterput onder garage (23m3) enkel voor buitenkraantje (tuin, enz.). Wat er dit jaar uitkwam zag grijs-zwart, en ook in de kruipkelder vonden we dezelfde brol. Serieuze rioleringswerken laten uitvoeren (40j-oude buizen allemaal vervangen) en nu zou alles opnieuw in orde moeten zijn. Maar we kunnen uiteraard pas weer regenwater gebruiken als de put voldoende gevuld is.

              On topic: vandaag is grijs en mistig gestart, temperatuur rond 10-12°C.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Regenwaterput onder garage (23m3) enkel voor buitenkraantje (tuin, enz.). Wat er dit jaar uitkwam zag grijs-zwart, en ook in de kruipkelder vonden we dezelfde brol. Serieuze rioleringswerken laten uitvoeren (40j-oude buizen allemaal vervangen) en nu zou alles opnieuw in orde moeten zijn. Maar we kunnen uiteraard pas weer regenwater gebruiken als de put voldoende gevuld is.

                On topic: vandaag is grijs en mistig gestart, temperatuur rond 10-12°C.
                Dat verklaart veel natuurlijk. Dan hoef je niet noodzakelijk bij te vullen, wat wij wel moeten doen.

                Hier gisteren en vandaag en ook voor de komende dagen, stralende zon met hier en daar wat prachtige wolken.
                Temperaturen schommelen rond de 17-18 gr op de middag, maar meer hoeft niet deze tijd van het jaar.
                Vorige week was een kwakkelweek, maar dat laten we niet aan ons hart komen, er zijn voldoende middelen om je daar tegen te beschermen .

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Dat verklaart veel natuurlijk. Dan hoef je niet noodzakelijk bij te vullen, wat wij wel moeten doen.
                  De meeste mensen laten daar gewoon een wisselkraan (echte naam ken ik niet) tussen zetten, als de waterput leeg is dan doen ze verder op leidingwater zonder de put te moeten vullen.
                  In een richting op waterput aangesloten, in andere richting op waterleiding.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Mooie nazomerse dag geworden!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      De meeste mensen laten daar gewoon een wisselkraan (echte naam ken ik niet) tussen zetten, als de waterput leeg is dan doen ze verder op leidingwater zonder de put te moeten vullen.
                      In een richting op waterput aangesloten, in andere richting op waterleiding.
                      Ten strengste verboden door de waterleidingbedrijven. Het is misschien wat overdreven van hen, maar ze zijn als de dood dat er eventueel eigen water in het waterleidingnet zou kunnen terechtkomen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ten strengste verboden door de waterleidingbedrijven. Het is misschien wat overdreven van hen, maar ze zijn als de dood dat er eventueel eigen water in het waterleidingnet zou kunnen terechtkomen.
                        Natuurlijk is dat al lang verboden. Bij ons was dat systeem ook nog in gebruik, tot dit gebeurde :



                        Achteraf is ook uitgezocht door wiewat het kwam, en ik heb boetebedragen gezien wat die mens die het zou veroorzaakt hebben boven het hoofd hingen... om van achterover te vallen.

                        Wij hebben kort na dit geval alles volgens de wetgeving laten veranderen.

                        Ze zijn helemaal niet te streng. Als de druk in de leidingwaterleidingen wegvalt of lager komt dan kan je regenwater in de leidingen van leidingwater stuwen, wat dus in Sint-Martens-Latem gebeurd is.
                        Vroeger lieten ze het nog toe mits toepassen van een terugslagklep, maar zelfs dat syteem is naderhand verboden, en gelijk hebben ze.

                        Ik weet dit niet uit mezelf, maar heb me alles laten vertellen door de vakmensen die bij ons de onwettelijke toestand wettelijk gemaakt hebben.
                        Anders komt er hier sebiet een wijsneus die zegt dat het allemaal niet klopt.
                        Last edited by Guest17; 19 september 2017, 20:57.

                        Comment


                        • Het weer weer.

                          En een dubbele leiding leggen dan ... volledig gescheiden?
                          Is dat dan geen oplossing of wordt dat te ingewikkeld?
                          Van die wetgevingen weet ik inderdaad niet veel mits nooit behoefte gehad.
                          Ik vrees dat er bij de oudere generatie dan toch veel gefoefeld wordt.

                          Vorige week viel hier rond 22u30 plots de waterdruk weg, na een kwartier kwam er precies melk uit, wat kleur betreft dan toch.
                          Melding gemaakt bij de watermaatschappij maar na een week nog geen antwoord.
                          Volgens hun site waren er geen werken in de buurt.
                          Last edited by VerSeg; 19 september 2017, 21:11.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Eindelijk is september een beetje normale september geworden qua weer.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Het is tot nu toe eens droog en redelijk goed van temperatuur.
                              Wel geen volle zon door wat onheldere lucht, maar toch wel zeer aangenaam.
                              En voor de zonnepanelen ook goed.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Volgens sommigen is dit blijkbaar nieuws



                                Voor mij is het in elk geval geen nieuws, omdat ik dit reeds lang wist.

                                Comment

                                Working...
                                X