Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Amai, hebt gij uw eigen zonnekoepel gebouwd?

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Blijkbaar stilletjes geworden hier, toch niet allemaal weggespoeld, verbliksemd of verbrand? [emoji1]

      Het was de laatste paar dagen niet zo slecht als ze eerst voorspeld hadden ... wat bewolking maar droog en nu nog een 17°C wat voor de nacht best wel meevalt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Wij krijgen hier (Noorderkempen) nog steeds niet de voorspelde regen. Erg droog en redelijk warm.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Velen zullen het net graag horen, anderen dan weer wel ...
          Waar is die mooie zomertijd van enkele weken terug ... Ik heb in die tijd GEEN verkoudheid gehad, had normale en stabiele suikerwaarden (heb ik altijd bij warm weer en stabiel weer), waren mijn accu's (en van mezelf en van mijn fototoestel) opgeladen, vertoonde iedereen die ik tegenkwam een big smile (ook al hadden ze het lastig met het weer) ...
          Nu zit ik thuis met een aankomende verkoudheid, onstabiele suikerwaarden ... Wel spijtig na 5 weken warm, droog weer achter de kiezen (Belgisch avontuur in begrepen); Zalig.
          Let wel, niet in evenaarsomstandigheden want een hoge temperauur en een hoge luchtvochtigheid zijn niet echt goed om in rond te lopen. Maar droog en warm gaan wel samen.
          Bon
          en nu de feiten.
          Bewolkt, fris, voor mij koud, regen die geen regen is en wolken die de zon storen ...
          Er is geen water gevallen en het heeft ook niet geregend, het sneeuwt niet, vriest niet en de wind waait naar de richting tegenovergesteld van waar hij komt.
          De cactusserre staat er troosteloos bij. Die mannekes hebben zon, licht nodig en daar is nu gebrek aan.
          Gisteren zo'n 2000 liter water gegoten in de cactusbakken (80 M2). Die mannekes staan in waterdichte bakken en hadden, hebben dorst. Gelukkig heb ik 2 regenputten zitten, eentje van 8000l en eentje van 5000l en in de hof wordt zelden water gesproeid, in de serres daarentegen wel.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Volgens KMI ging het woensdag goed weer zijn en zo stond het gisterenavond ook te zien op de app.
            Vanmorgen stond er eerst licht bewolkt maar droog ... dus eens op uitstap geweest.
            Onderweg begin het te miezelen, plots stond er dat hier en daar een lichte bui mogelijk was en op de buienradar stond op dat moment lichte regen mogelijk binnen 10 minuten.
            Maar na 10 minuten was het felle regen, terug de app geopend en dan stond er plots matige regen gedurende 10 minuten.
            Op de buienradar stonden kleine gele wolkjes als lichte bui.
            Maar het begon steeds harder te regenen en plots was het KMI weer aangepast naar buien gedurende 1u20.
            Maar na 1u20 was het nog goed aan het regenen en zo tot vanavond ... natuurlijk stond op KMI ook plots dat het vandaag een regendag zou worden.

            Dat zijn toch echt geen voorspellingen meer dat ze doen maar vaststellingen.
            De laatste weken was het nooit juist.
            Indertijd met Armand Pien konden we daarmee nog eens lachen, maar met hun huidige apparatuur doen ze niet veel beter.
            Het regent als ze droog voorspellen en de zon schijnt als ze stortregens voorspellen.
            Zelfs hun "actuele" buienradar klopt niet altijd.

            Er een beetje naast zitten is begrijpbaar, maar bijna nooit juist zijn is toch iets heel anders.

            Soit, vandaag ongeveer 7 uur in de regen rondgelopen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Na een paar weken rondtoeren in Zuid-Frankrijk, samen met kinderen en kleinkinderen, gisteravond terug in regenland aangekomen.
              Het ziet er voor de rest van de zomer op het eerste zicht niet goed uit, uitgezonderd voor de regenwaterputten.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Het ziet er voor de rest van de zomer op het eerste zicht niet goed uit, uitgezonderd voor de regenwaterputten.
                Misschien beter geïnvesteerd in regenpanelen dan in zonnepanelen ... die ze vandaag aan het plaatsen zijn.

                Maar pech met het weer ... nu met verlof (thuis) en het is natuurlijk net dan slechter weer.
                Niets aan te doen ... wachten op beter en binnen wat werken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Qua temperatuur kunnen we niet klagen, nu 24°, maar een zotte wind en snel voorbij jagende wolkenmassa's maken het iets minder aangenaam.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Misschien beter geïnvesteerd in regenpanelen dan in zonnepanelen ... die ze vandaag aan het plaatsen zijn.
                    Welkom in de "club".
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Heel wisselvallig hier vandaag, al hebben we intussen wat regen gehad. Maar bijlange niet genoeg...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        ...Morgen BBQ weer....

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Het weerbericht zegt voor vandaag 40°C , bewolkt met zonnige intervallen.
                          De 40°C hebben we vandaag al gehad, maar de wolken nog helemaal niet.
                          Absoluut windstil en er hangt een lichte nevel over de zee waardoor ik de horizon niet kan zien.
                          Ondertussen is het 32°C in het salon waar mijn laptop staat. 't Zweet staat op mijn voorhoofd.
                          Seffens nog eens zwemmen (zwembadtemperatuur is 34°C en te warm om te verfrissen) en daarna een frisse douche (leidingwater is 24°C).
                          En dan mag de airco aan. Een kwartiertje op Powerfull en daarna de hele nacht op Whispermode.

                          Murcia Weather Forecast. Access detailed hourly and 14 day forecasts, current conditions, maps, warnings, meteograms, historical data and more for Murcia

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Welkom in de "club".
                            Beter niets gelegd ... foutje van elektricien en 400V door alle toestellen gehad, paar duizend Euro kosten nu. [emoji20]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Beter niets gelegd ... foutje van elektricien en 400V door alle toestellen gehad, paar duizend Euro kosten nu. [emoji20]
                              Kosten voor jou, of voor de verzekering van de electricien ?

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                Kosten voor jou, of voor de verzekering van de electricien ?
                                Verzekering hoop ik, zij hebben de fout begaan.
                                Weer veel geloop is nog het vervelendste.
                                Heb ook aan eigen verzekering aangegeven en die zullen mij in principe verdedigen.
                                Expert komt morgen al.
                                Spijtig want panelen zelf zijn goed gelegd.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X