Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Vanmorgen eerste lichte nachtvorst gehad ... dak van wagen was licht aangevroren.
    Rond 09u00 was het 4°C.
    Is inderdaad plots een groot verschil.
    Yep, heb het gemerkt toen ik om 8u30 in mijn T-shirt naar de kiné ging .
    Leuk dat de herfst ongeveer op tijd is.

    En van dit gaan we maar niet te veel geloven zeker...

    Er wordt zelfs in één adem bijverteld dat we beter niet veel aandacht besteden aan dergelijke weerberichten.

    En mochten de weerspreuken enige geloofwaardigheid bezitten, dan gaan we een heel strenge winter tegemoet want ik moet elke dag noten rapen onder onze notelaar.
    Maar ja, vorig jaar hadden we er ook emmers vol... en wat voor winter kregen we.... juist .

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      De herfst mag voor mij zo verder kabbelen: niet te nat, nu en dan wat zon en niet te veel wind.
      Een paar graadjes warmer mag wel. Maar een mens kan niet alles hebben hé
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        De herfst mag voor mij zo verder kabbelen: niet te nat, nu en dan wat zon en niet te veel wind.
        Een paar graadjes warmer mag wel. Maar een mens kan niet alles hebben hé
        Een paar graadjes kouder mag wel...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Een paar graadjes kouder mag wel...
          jij vergeet dat wij tropische zoogdieren zijn zeker
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            jij vergeet dat wij tropische zoogdieren zijn zeker
            Zoogdieren wel, tropisch weet ik niet zo...
            Voor mij nog te veel zon, ik voel de warmte nog altijd. Best is een graad of 3, dan doet de temperatuur de warme zonnestralen min of meer teniet...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Een paar graadjes kouder mag wel...
              We zitten goed op schema Kaneda, want ik lees :

              Tijdens deze tweede maand van de herfst gaan de normale temperaturen sterk naar beneden.
              In Ukkel bedragen de gemiddelde dagtemperaturen aan het begin van de maand nog ongeveer 13°C maar aan het eind van de maand nog slechts 8°C.
              De normale maandelijkse waarden van de maximumtemperatuur liggen tussen 10°C op de hoogplateaus van de Ardennen en 15°C in Laag-België.
              Die van de minima liggen tussen 3 en 8°C.


              We zijn toch van de vervelende hitte af voor een maand of acht/negen en dat is het voornaamste.
              Keihard vriezen moet het nu ook niet, alleen al voor de stookkosten.
              Maar een beetje sneeuw, een beetje vorst, een beetje storm dat mag allemaal.

              En hééééél veel regen (want op dat gebied lopen we hopeloos achter) mag ook.
              Ik heb de regenputten van mijn ouders gereinigd begin september en ten einde raad heb ik ze nu gevuld met leidingwater.
              Toilet in de inkomhall werkt enkel op regenwater en nu moesten ze hun gasten naar de badkamer, waar toilet op leidingwater staat, sturen... gelukkig allemaal gelijkvloers, anders was het nog ambetanter geweest.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                De herfst mag voor mij zo verder kabbelen: niet te nat, nu en dan wat zon en niet te veel wind.
                Een paar graadjes warmer mag wel. Maar een mens kan niet alles hebben hé
                Volgende week zou dat zo moeten zijn volgens voorspellingen.

                Op wat gedruppel na daarstraks is het redelijk droog en valt er buiten nog een en ander te doen.

                Een paar graden erbij zou inderdaad welkom zijn want het verschil is plots weer groot.
                Op dit moment een 5°C ... belooft een frisse nacht te worden.

                Blijkbaaar zou volgens een gezegde een frisse oktober een zachte januari zijn. .. hopelijk klopt dat ook, scheelt wat in verwarmingskosten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  De herfst mag voor mij zo verder kabbelen: niet te nat, nu en dan wat zon en niet te veel wind.
                  Een paar graadjes warmer mag wel. Maar een mens kan niet alles hebben hé
                  Niet te nat? Ik heb geen druppel regen meer gezien sinds eind augustus. Welgeteld 2 keer heeft het hier in de eerste helft van september heel lichtjes geregend 's nachts en dat was in totaal amper 5 liter.
                  Op de velden maken de boeren gigantische stofwolken, zoveel zelfs dat de bos er achter dan niet meer te zien is.
                  De herfst is vanaf 21 september officieel bezig en in de hele herfst heeft het dus nog niet 1 keer geregend hier in Noord-Limburg.

                  Momenteel is het hier 11,4°C en uiteraard helder.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Tja Skoda, ze zijn hierboven waarschijnlijk nog altijd aan het recupereren van de verzopen mei en juni.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                      Niet te nat? De herfst is vanaf 21 september officieel bezig en in de hele herfst heeft het dus nog niet 1 keer geregend hier in Noord-Limburg.
                      Laatste (lichte) regen was vannacht, vorige regen was maandagnamiddag met toch wel een flinke bui van twee uur.
                      De week ervoor heeft het ook een paar keer goed geregend.
                      In gemeten hoeveelheid misschien niet echt genoeg, maar tijdens de buien viel het er toch wel goed uit.

                      Edit: Zondag in maandag gecorrigeerd, door een verlofdag heb ik het WE wat langer gezien.
                      Last edited by VerSeg; 12 oktober 2016, 12:53. Reden: Was niet zondag maar maandag
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Hier viel de regen de laatste maanden met bakken uit de lucht (excuseer dat ik de taal gebruik van zij die regelmatig bakken regen zien vallen )

                        Hier viel in juli :
                        4 - 2.08 liter
                        25 - 13.46 liter

                        Hier viel in augustus
                        :
                        3 - 10.36 liter
                        9 - 1.55 liter
                        10 - 4.66 liter
                        11 - 9.85 liter
                        19 - 0.51 liter
                        20 - 2.08 liter
                        21 - 5.18 liter
                        22 - 1.03 liter
                        29 - 1.56 liter

                        Hier viel in september
                        2 - 0.51 liter
                        4 - 3.11 liter
                        15 - 1.04 liter
                        16 - 5.18 liter
                        17 -0.52 liter
                        29 - 1.55 liter

                        Hier viel in oktober
                        2 - 8.29 liter
                        10 - 4.66 liter

                        En door al die hevige buiten met enorme hoeveelheden hemelwater krijgen de boeren op vele plaatsen de aardappelen niet uit de grond. De machines kunnen niet overweg met al die modder.
                        Ze verzuipen gewoon. Straks moeten ze het leger inschakelen voor de aardappeloogst !

                        Of heb ik dat nu verkeerd gelezen in de krant !?




                        Ik kan trouwens ook reeds volgende neerslaghoeveelheden meegeven voor hier :

                        - neerslag het laatste uur : 0 liter
                        - neerslag sedert middernacht : 0 liter
                        - neerslag de laatste 24 uur : 0 liter

                        Blijkbaar valt die regen ALTIJD elders .

                        Meten is weten en al de rest is zever in pakskes.
                        Last edited by Guest17; 13 oktober 2016, 08:18.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Dit staat ook in de tekst van uw 2de link Djivan:

                          Een enorm natte mei- en junimaand werden gevolgd door zes weken van aanhoudende droogte.

                          Het is dit jaar inderdaad niet mooi verdeeld, eerst verzuipen en dan verschroeien.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Hier viel de regen de laatste maanden met bakken uit de lucht (excuseer dat ik de taal gebruik van zij die regelmatig bakken regen zien vallen )

                            Hier viel in juli :
                            4 - 2.08 liter
                            25 - 13.46 liter

                            Hier viel in augustus
                            :
                            3 - 10.36 liter
                            9 - 1.55 liter
                            10 - 4.66 liter
                            11 - 9.85 liter
                            19 - 0.51 liter
                            20 - 2.08 liter
                            21 - 5.18 liter
                            22 - 1.03 liter
                            29 - 1.56 liter

                            Hier viel in september
                            2 - 0.51 liter
                            4 - 3.11 liter
                            15 - 1.04 liter
                            16 - 5.18 liter
                            17 -0.52 liter
                            29 - 1.55 liter

                            Hier viel in oktober
                            2 - 8.29 liter
                            10 - 4.66 liter

                            En door al die hevige buiten met enorme hoeveelheden hemelwater krijgen de boeren op vele plaatsen de aardappelen niet uit de grond. De machines kunnen niet overweg met al die modder.
                            Ze verzuipen gewoon. Straks moeten ze het leger inschakelen voor de aardappeloogst !

                            Of heb ik dat nu verkeerd gelezen in de krant !?




                            Ik kan trouwens ook reeds volgende neerslaghoeveelheden meegeven voor hier :

                            - neerslag het laatste uur : 0 liter
                            - neerslag sedert middernacht : 0 liter
                            - neerslag de laatste 24 uur : 0 liter

                            Blijkbaar valt die regen ALTIJD elders .

                            Meten is weten en al de rest is zever in pakskes.
                            Uw reacties (zever) beginnen stilaan belachelijk te worden.
                            Is het nu de bedoeling interessant over te komen of om anderen steeds de les te willen spellen?

                            Meten is weten, maar lezen is begrijpen ... daarom schreef ik ook dat het in hoeveelheid per maand misschien niet zoveel is, maar de buien zijn daarom niet minder hevig.
                            Maandag heeft het hier gegoten, ben zelf even in de wagen moeten blijven zitten omdat het te hard regende om naar binnen te kunnen gaan zonder druipnat te zijn.
                            Dat er dan 5 liter op 500 liter uitgevallen is, doet er niet toe ... het was er op dat moment met bakken aan het uitvallen en dan geldt eerder de tijdspanne waarop het eruit valt.

                            In gewone gesprekken heeft men het niet zozeer over aantal liters, maar vooral hoe hard het op dat moment regent en of men in die omstandigheden buiten kan komen of niet.
                            Om uw voorbeeld aan te kaarten "10 - 4.66 liter" ... als die 4,66 liter er uitgevallen is op 24 uur tijd, dan heeft het zitten miezelen, als dat op 10 minuten tijd was, dan is het er met bakken uitgevallen.
                            Uw cijfers per dag zeggen dus niets over de manier van regenen op een bepaalde plaats.

                            En in het verleden heb ik het nogal aangekaart ... het weer is een lokaal fenomeen en het is niet omdat het bij u niet regent, dat het elders ook zo is.
                            Maandag zoals aangekaart heeft het in Overijse geregend en gedurende een uur of twee zelfs goed doorgeregend, hier waar wij wonen is er op dezelfde periode slechts een kleine bui geweest en nog geen halve km verder is er geen druppel gevallen.

                            En uw laatste zinneke ... u heeft NIET op andere locaties gemeten dan bij uzelf, dus al wat jij maar kan insinueren over het weer elders is ook dikke zever.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Uw reacties (zever) beginnen stilaan belachelijk te worden.
                              Is het nu de bedoeling interessant over te komen of om anderen steeds de les te willen spellen?

                              Meten is weten, maar lezen is begrijpen ... daarom schreef ik ook dat het in hoeveelheid per maand misschien niet zoveel is, maar de buien zijn daarom niet minder hevig.
                              Maandag heeft het hier gegoten, ben zelf even in de wagen moeten blijven zitten omdat het te hard regende om naar binnen te kunnen gaan zonder druipnat te zijn.
                              Dat er dan 5 liter op 500 liter uitgevallen is, doet er niet toe ... het was er op dat moment met bakken aan het uitvallen en dan geldt eerder de tijdspanne waarop het eruit valt.

                              In gewone gesprekken heeft men het niet zozeer over aantal liters, maar vooral hoe hard het op dat moment regent en of men in die omstandigheden buiten kan komen of niet.
                              Om uw voorbeeld aan te kaarten "10 - 4.66 liter" ... als die 4,66 liter er uitgevallen is op 24 uur tijd, dan heeft het zitten miezelen, als dat op 10 minuten tijd was, dan is het er met bakken uitgevallen.
                              Uw cijfers per dag zeggen dus niets over de manier van regenen op een bepaalde plaats.

                              En in het verleden heb ik het nogal aangekaart ... het weer is een lokaal fenomeen en het is niet omdat het bij u niet regent, dat het elders ook zo is.
                              Maandag zoals aangekaart heeft het in Overijse geregend en gedurende een uur of twee zelfs goed doorgeregend, hier waar wij wonen is er op dezelfde periode slechts een kleine bui geweest en nog geen halve km verder is er geen druppel gevallen.

                              En uw laatste zinneke ... u heeft NIET op andere locaties gemeten dan bij uzelf, dus al wat jij maar kan insinueren over het weer elders is ook dikke zever.
                              Ik blijf beleefd Verseg, wat niet van iedereen kan gezegd of geschreven worden.
                              Als je goed leest, zie je dat ik overal schrijf 'hier', ik heb het niet over elders, behoudens dat de regen blijkbaar altijd elders valt .

                              Comment


                              • Re: Earth Wind Map :-)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                                Earth Wind Map laat je luchtstromen uit alle windstreken observeren

                                See current wind, weather, ocean, and pollution conditions, as forecast by supercomputers, on an interactive animated map. Updated every three hours.


                                Met de rechter muisknop heb je de plaatselijke windsnelheid en richting.
                                Je kan inzoomen met het muiswieltje.
                                op dit moment kan je orkaan Nicole volgen ...

                                Comment

                                Working...
                                X