Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    [QUOTE=nete;4368549]Ik citeer Skoda uit #11161: "Rotweer is het, véél te zonnig en véél te droog. De herfst zou synoniem moeten staan voor veel regen en wind, maar dat is het dus helemaal niet tot nu toe."

    Goe weer.
    Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:54.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Er is een groot verschil tussen 'veel regen en wind'
      en 'continu regen en wind' zoals jij het schrijft.

      Dus wat betreft selectief lezen... ik zou het eerder hebben over juist lezen.
      Tja, als je half september een dag of drie wil gaan fietsen in de Eifel en je krijgt van de 72 uur ongeveer 65 uur regen, dan is "continu" schrijven niet ver af natuurlijk.

      OT: deze namiddag superweertje voor begin oktober: kleine 20° en windstil (na de toch wel schrale wind de dagen voordien).
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Tja, als je half september een dag of drie wil gaan fietsen in de Eifel en je krijgt van de 72 uur ongeveer 65 uur regen, dan is "continu" schrijven niet ver af natuurlijk.

        OT: deze namiddag superweertje voor begin oktober: kleine 20° en windstil (na de toch wel schrale wind de dagen voordien).
        Goe weer.
        Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:54.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Inderdaad Djivan, dat zeg je heel goed.

          Ik heb geen enkele keer op dit forum het woord 'continu' of 'voortdurend' gebruikt.

          Hier is het nu 15,6°C en er is een sterrenhemel.

          Wat pispotten in Frankrijk betreft: in Corsica viel er de afgelopen 2 dagen even veel regen als in België de afgelopen 3 maanden. Leest u dit goed, nete?

          Wie nu België nog een regenland noemt, begrijp ik echt niet.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            OT: beetje aarzelend begin, maar verder best een leuke "weerdag".
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Midden in een-voor-jou-slecht-weer-periode naar de Eifel trekken is regen gaan opzoeken, dat doe je dus jezelf aan... en dan nog gaan fietsen ook .
              Nog niet bij jou opgekomen dat je voor zo'n uitstap een hotelletje vooraf reserveert ? We hadden inderdaad beter deze week geweest natuurlijk.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Nog niet bij jou opgekomen dat je voor zo'n uitstap een hotelletje vooraf reserveert ? We hadden inderdaad beter deze week geweest natuurlijk.
                Goe weer.
                Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:55.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                  Inderdaad Djivan, dat zeg je heel goed.

                  Ik heb geen enkele keer op dit forum het woord 'continu' of 'voortdurend' gebruikt.

                  Hier is het nu 15,6°C en er is een sterrenhemel.

                  Wat pispotten in Frankrijk betreft: in Corsica viel er de afgelopen 2 dagen even veel regen als in België de afgelopen 3 maanden. Leest u dit goed, nete?

                  Wie nu België nog een regenland noemt, begrijp ik echt niet.
                  Goe weer.
                  Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:55.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Ik weet ook wel dat Corsica normaal heel droog en vaak warm weer heeft.

                    Dit weekend is het de WK-Rally van Corsica - rally is een sport die ik veel volg - en daardoor weet ik ook in grote lijnen wat er daar gebeurd is.

                    Ontopic: 15,0°C en alwéér zonnig. Normaal zou de herfst al 2 weken bezig moeten zijn, maar waar blijft die?

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Nope, nog nooit bij me opgekomen voor een verblijf ergens in Duitsland, en al hééél zeker niet voor een kort verblijf in de maand september.
                      Heel de toeristische sector in Duitsland heeft al tientallen jaren erg te lijden onder de concurrentie met de goedkope luchtvaartmaatschappijen waardoor de Duitsers zelf naar het buitenland trekken op vakantie.
                      In streken als de Eifel, Sauerland, Harz, Zwarte Woud, Rheinland-Pfalz enz... waar wij zelf verschillende keren verbleven, en waar de Duitsers vroeger zelf naar toe trokken, zitten nu te schreeuwen om logés in hun hotel/gasthofen/vakantiehuizen zelfs in het hoogseizoen. Dus in september hoef je al helemaal niet te reserveren. Zelfs zonder dat je het me meldt ben ik zeker dat je dat zelf zal ondervonden hebben.
                      Nochtans, op een moment dat het te laat was om kosteloos te annuleren, maar dat we "de eindeloze bui" al zagen hangen, gekeken of we vroeger konden komen, niet dus, was volzet. (het is een klein familiehotelletje). Dan maar (vruchteloos) gehoopt dat het niet zo erg ging zijn als voorspeld.

                      OT: De mosseltjes waren daarnet heerlijk op het terras buiten, uit de wind bij 17° en een heerlijk zonnetje.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                        Ik weet ook wel dat Corsica normaal heel droog en vaak warm weer heeft.

                        Dit weekend is het de WK-Rally van Corsica - rally is een sport die ik veel volg - en daardoor weet ik ook in grote lijnen wat er daar gebeurd is.

                        Ontopic: 15,0°C en alwéér zonnig. Normaal zou de herfst al 2 weken bezig moeten zijn, maar waar blijft die?
                        Goe weer.
                        Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:55.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Vanochtend nog heerlijk fris op de fiets... maar nog net niet genoeg om al wanten te voorzien.

                          Er zat zo'n zondags wielerclubje achter mij, op zo'n 200m. En bij de grote bergop konden ze mij niet volgen.
                          Ik: ordinaire zware stadsfiets (niet-elektrisch), tas voor het werk op de bagagedrager, zwaar fietsslot, normale kledij, slechte conditie,...
                          Zij: licht fietsje dat gemiddeld 10 kilo minder zwaar is, geen bagage, aerodynamischere fietskledij, gesimoniseerde benen en smeerolie in het haar.

                          Toen ik even verderop aan de kant wachtte om even de neus te snuiten en van het uitzicht te genieten, reden ze me voorbij en riepen ze jaloers: "weer zo ene met een motorke in zijne fiets zeker? haha".
                          Man man, die jeanetten konden me niet eens volgen met hun duur fietskes

                          Heb nadien nog een hele tijd vanachter in hun wiel blijven hangen en stond op het punt terug te roepen: "kan het wat sneller, ik moet mijn trein nog halen".
                          Last edited by anonymous; 4 oktober 2015, 18:14.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Ik heb je daarna nog de marathon zien lopen in Brussel, je liep al die jeanetten en negers daar ook al af.

                            Is nog gefilmd ook, vanaf 1:03 min. tot 1:20. http://sporza.be/cm/sporza/videozone...tiek/1.2460747

                            Die dikkerd in het rood, dat ben jij toch of is het je broer ? Een beetje verder stopte die ook om zijn neus te snuiten.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              OT: 12°, droog, zo goed als windstil en veel (nog hoge) bewolking.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Daarom dat wij elke jaar in de maand mei naar Corscia gaan, een goeie 20°, alles mooi groen, alle wilde bloemen in volle bloei, en weinig toerisme .

                                Wat betreft de rally in Corsica, dan heb je wellicht ook gezien hoe dom Neuville na een paar hectometer de poep van zijn auto tegen het brugmuurtje kapot reed.
                                Maar ja, alle trainingsritten op droog asfalt gereden en dan onmiddellijk regen tijdens de rally zelf...

                                Wij gaan elk jaar bloemen (zij het wel wilde die wij plukken langs de weg) in een vaas (afgesneden petfles) plaatsen aan de gedenkstenen op de plaatsen waar enerzijds Attilio Bettega verongelukt is en ook op de plaats waar Henri Toivonen en Sergio Cresto aan hun einde kwamen tijdens de rally van Corsica. Beide plaatsen liggen wel ver uit elkaar (van Bettega is het in Zerubia, dicht bij waar wij logeren, en van Toivonen/Cresta iets ten noorden van Corte, maar dat vind ik een kleine moeite.
                                Wij kuisen beide monumentjes een beetje op, nemen een foto en sturen die naar de familie van de drie.
                                Elke keer krijgen wij een vriendelijke dank terug. Hun familie zijn Italianen en Finnen en die gaan natuurlijk niet elke jaar naar Corsica, en wij wel.
                                Vandaar dat we dat met plezier doen. Je ben rallyliefhebber of je bent het niet hé.

                                Weer geen on topic vandaag want iedereen weet ondertussen wat voor weer het nu is.
                                Vanaf morgen kunnen we misschien weer iets on topic gaan schrijven .

                                PS Wij gaan nog een verlengstukje aan onze reizen 2015 breien in december door een paar weken naar het groenste en natste eiland van de Canarische te gaan, nl. La Palma.
                                Na Cyprus, Corsica, Normandië, Bretagne wordt dit de laatste voor dit jaar... écht waar .
                                Ja, Neuville reed dan ook nog tegen een Belgische vlag aan van een supporter bij dat brugje.

                                Dat is een prachtig gebaar dat je op die plaatsen elk jaar bloemen gaat leggen. Dat is ook mooi dat je telkens een bedankje van de familie terug krijgt. Ik ben helaas te jong om de jaren '80 te hebben meegemaakt met de monsterlijke Groep B auto's. Wel heb ik de Duitse jaarboeken van die tijd, een hele boel posters en wat postkaarten en ook een paar oude RallyWorld boeken (uiteraard de RallyWorld boeken van de afgelopen 10 jaar ook). Mijn hobby is het verzamelen van alles wat over rally te maken heeft.

                                Ik heb vorig jaar nog een tijdje met Ari Vatanen gesproken in de Rally van Ieper. Zijn zoon Max deed toen mee en die wonen ook in Zuid-Frankrijk. Ze spreken veel beter Frans dan Engels.

                                Ontopic: 15,2°C en motregen.

                                Comment

                                Working...
                                X