Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Je noemt 16°C in de voormiddag een beetje frisjes? Eind september moet je in de voormiddag echt niet op meer hopen hoor.

    Hier voelt het warm aan en is het zonnig met 18,9°C .

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Zaaaaaaaaaaaaaaalig weertje, wel beetje frisjes (9°)

      Waarmee ik bedoel dat het gewoon fris aanvoelt, om niet te zeggen koud.
      Maar inderdaad niet abnormaal voor deze tijd van het jaar.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        De onafgebroken stoet van buien begint me nu toch ongelooflijk tegen te steken.

        September 2015 is een pure sombere herfstmaand. De gemiddelde productie van mijn zonnepanelen voor september voor de jaren 2011 tot en met 2014 is 410 kWh.
        Tot gisteren hebben we voor september 2015 een zéér schamele 224 kWh. Zelfs al zouden we vanaf nu tot het einde van de maand een onbewolkte hemel hebben dan halen we nog net niet dat gemiddelde van 410 kWh.
        Goe weer.
        Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:59.

        Comment


        • Re: Het weer weer.


          Vanochtend rond 7u15
          Prachtig!
          Last edited by anonymous; 28 september 2015, 18:40.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

            Vanochtend rond 7u15
            Prachtig!
            Toen ik vanmorgen naar het werk fietste zag ik die "bruine laag" ook hangen net boven de horizon.
            Gewoonlijk is dat luchtvervuiling (smog).
            Het ziet er wel mooi uit met al die kleurtjes, maar als het smog is, dan is het niet zo gezond.
            De vervuiling zal niet zo erg geweest zijn, anders hadden we dat wel op het nieuws gehoord.

            Maar het was wel mooi weer vandaag, weer om het gras nog eens af te rijden voor een van de laatste keren dit jaar (het was eindelijk nog eens droog genoeg).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Zaaaaaaaaaaaaaaalig weertje, wel beetje frisjes (8°)
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Goe weer.
                Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:56.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Toen ik vanmorgen naar het werk fietste zag ik die "bruine laag" ook hangen net boven de horizon.
                  Gewoonlijk is dat luchtvervuiling (smog).
                  Het ziet er wel mooi uit met al die kleurtjes, maar als het smog is, dan is het niet zo gezond.
                  De vervuiling zal niet zo erg geweest zijn, anders hadden we dat wel op het nieuws gehoord.
                  Die bruine laag, was eigenlijk de zon die net aan het opkomen was.
                  De witte laag was dauw in de velden. Was volgens mij geen smog (toch niet op de boerenbuiten), en het was ook niet overal, slechts in een aantal velden te zien.
                  Foto is spijtig genoeg niet van kwaliteit, gauw met gsm... had mijn fototoestel niet op zak

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Met al die zon gaan de zonnepanelen straks nog meer opgebracht hebben in september 2015 dan in september 2014 .
                    Bij jou gelukkig wel.
                    Hier brengen onze twee paneeltjes van de zonneboiler voorlopig niets op.
                    De weerstandskabel (die onder het paneel doorloopt) is doorgebeten door een of ander beest, (wezel, marmot, opossum, muis of ... ), komt wel vaker voor op den buiten zeker,... soit, op verschillende plaatsen zie je duidelijk kapjes van de tanden.
                    Waardoor het momenteel even wachten is op de installateur voor een nieuwe kabel.
                    Hij gaat hem nu door een plastieken elektriciteitsbuis steken zodat die niet opnieuw doorgebeten wordt.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Met al die zon gaan de zonnepanelen straks nog meer opgebracht hebben in september 2015 dan in september 2014 .
                      Als we tot 1 oktober geen wolkje meer zien van ook maar 1mm, dan lukt het misschien nog net.
                      Laat dit weertje eerder een oefening zijn voor de komende herfst, zeker nu jij dit weer ook al zalig begint te vinden.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Als we tot 1 oktober geen wolkje meer zien van ook maar 1mm, dan lukt het misschien nog net.
                        Laat dit weertje eerder een oefening zijn voor de komende herfst, zeker nu jij dit weer ook al zalig begint te vinden.
                        Goe weer.
                        Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:57.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.


                          Gesluierde maan, een half uurtje geleden of uurtje geleden...
                          Zicht door het raam vanuit de slaapkamer.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Met al die zon gaan de zonnepanelen straks nog meer opgebracht hebben in september 2015 dan in september 2014 .
                            Het gaat niet lukken hier, het zal de flauwste (somberste) september zijn sinds 2011 qua zonneschijn.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Laat dit nu hopelijk de voorbode zijn van een kletsnatte oktober, november en december en we zijn er
                            Ik denk dat de meeste lezers hier toch zullen hopen dat die gevraagde zondvloed plaatselijk voor Waregem zal zijn.

                            Vandaag: Zaaaaaaaaaaaaaaalig weertje, wel beetje frisjes (8°).
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Het gaat niet lukken hier, het zal de flauwste (somberste) september zijn sinds 2011 qua zonneschijn.

                              Ik denk dat de meeste lezers hier toch zullen hopen dat die gevraagde zondvloed plaatselijk voor Waregem zal zijn.

                              Vandaag: Zaaaaaaaaaaaaaaalig weertje, wel beetje frisjes (8°).

                              Goe weer.
                              Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:57.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

                                Dat tweede is geen vergelijk hé, de somberste in vier jaar , je kan dan evengoed schrijven dat september 2015 de somberste is van de laatste twee jaar !?!?
                                Ik heb panelen geplaatst november 2010, dus 4 keer een septembermaand. En deze van 2015 zit 19 kWh onder de voorlaatste (2014).
                                Je hebt dus gelijk, ze is de somberste van de laatste 2 jaar, (en bij uitbreiding 4 jaar).
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X