Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Euhhh ... in dit topic heeft men het toch steeds over het weer van de dag?
    Op het moment van mijn reactie heeft het bijna de ganse dag geregend en ook 's nachts, zelfs hard geregend.
    Dus regen, regen, regen is wel degelijk correct.
    Goe weer.
    Last edited by Guest17; 20 oktober 2015, 12:03.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Als ik het goed zie, dan is je reactie van vandaag om 01u24.
      Awel sedert middernacht, vandaag dus, is er 4.16 liter regen gevallen, een beetje gemiezer dus, maar verre van hard geregend, ofwel heeft het misschien gedurende 3.7 seconden hard geregend .
      Op het ogenblik van de reactie was het hier aan het gieten, het viel er op dat moment met bakken uit.
      Of denk je dat het weer op elke vierkante meter van België altijd hetzelfde is?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Op het ogenblik van de reactie was het hier aan het gieten, het viel er op dat moment met bakken uit.
        Of denk je dat het weer op elke vierkante meter van België altijd hetzelfde is?
        Goe weer.
        Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:52.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik dacht dat Winksele niet zo ver van Herent verwijderd is toch.
          Bij jullie viel er zelfs bijna vier keer minder regen dan bij ons, namelijk 1.6 liter [emoji14].



          Waarschijnlijk was je dus toch niet goed wakker om 01u24 ofwel was je aan het slaapwandelen (?)

          Het kan natuurlijk ook dat er net boven jouw woning een immens onweer is losgebarsten .
          Stop met alles in het belachelijke te trekken.
          Ik heb de reactie gepost door het feit en op het moment dat het er met bakken uitviel.

          Vorige week heeft het zelfs eens goed geregend aan de afrit van de snelweg, bij ons in de straat is er geen druppel gevallen, in vogelvlucht nog geen 200 meter.
          Dus dat het bij een weerstation niet of weinig regent, wil helemaal niet betekenen dat het daarom iets verder even droog is.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Stop met alles in het belachelijke te trekken.
            Ik heb de reactie gepost door het feit en op het moment dat het er met bakken uitviel.

            Vorige week heeft het zelfs eens goed geregend aan de afrit van de snelweg, bij ons in de straat is er geen druppel gevallen, in vogelvlucht nog geen 200 meter.
            Dus dat het bij een weerstation niet of weinig regent, wil helemaal niet betekenen dat het daarom iets verder even droog is.
            Goe weer.
            Last edited by Guest17; 16 oktober 2015, 22:52.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Vandaag had ik geen regenkleding nodig om terug naar huis te fietsen, maar toen ik een half uur thuis was begon het toch te regenen.
              Vanmorgen viel er heel lichte motregen, heel fijne druppeltjes die alleen maar zichtbaar waren net voor mijn fietslicht (niet genoeg om nat te worden).

              Deze week heb ik toch drie keer de regenbroek moeten gebruiken om droog thuis te geraken, dat is waarschijnlijk een record.
              De kans dat het werkelijk regent terwijl ik met de fiets onderweg ben naar of van het werk is eigenlijk erg klein.
              Misschien zou ik dat eens een jaar moeten opschrijven, dat is zeker minder dan 10%.
              Het regent wel meer dagen per jaar, maar het regent zelden de hele dag.
              Last edited by Black B@ndit; 16 oktober 2015, 19:13.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Euhhh ... in dit topic heeft men het toch steeds over het weer van de dag?
                Doe geen moeite Verseg, er zijn hier een paar regenaanbidders die depressief worden als het eventjes niet regent.
                Ik heb daar geen moeite mee, ieder zijn mening, maar ik ben alvast niet depressief als ik het weer van de laatste drie dagen voor mij persoonlijk samenvat: ellendig.
                Ik vraag helemaal geen zomerweer dezer dagen, maar ik gruwel in elk seizoen van zo'n dagenlange grijze soep.

                Zoals je zegt gaat dit topic over het weer van de dag. Niet meer en niet minder.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Klopt, zie mijn laatste zin in #11238.
                  De wonderen zijn de wereld nog niet uit hé.
                  .../...
                  Maar leve het www ! Iets uit de mouw schudden is moeilijker en moeilijker aan het worden, allee of toch niet, het wordt alleen moeilijker om mensen te vinden die er nog inlopen.
                  Inderdaad leve het www ... dan kan je tenminste ook bewijs laten zien.

                  Met een smartphone ga je normaal toch niet in de regen staan om een foto te maken?
                  Awel wij ook niet, daarom werd onderstaande foto ook gemaakt omdat het op die plaats niet regende ... wel kan je zien hoe het er iets verder (+- 100 meter) met bakken uitvalt.

                  Het is dus helemaal geen wonder dat het op de ene plaats droog is en iets verderop hard regent.
                  Foto is van 07/07/2015.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Doe geen moeite Verseg, er zijn hier een paar regenaanbidders die depressief worden als het eventjes niet regent.
                    Awel ze zullen content zijn ... op dit moment regen, regen en nog eens regen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      ah zo'n grijze dag vandaag. En neerslag, geen bakken regen, maar toch genoeg om nat te worden. Maar vooral grijs Precies of het altijd de schemerzone was. (en toch genoeg chauffeurs die met dit grijze weer zonder lichten rijden, maar dat is dan weer een andere ergernis.)

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Doe geen moeite Verseg, er zijn hier een paar regenaanbidders die depressief worden als het eventjes niet regent.
                        Ik heb daar geen moeite mee, ieder zijn mening, maar ik ben alvast niet depressief als ik het weer van de laatste drie dagen voor mij persoonlijk samenvat: ellendig.
                        Ik vraag helemaal geen zomerweer dezer dagen, maar ik gruwel in elk seizoen van zo'n dagenlange grijze soep.

                        Zoals je zegt gaat dit topic over het weer van de dag. Niet meer en niet minder.
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Awel ze zullen content zijn ... op dit moment regen, regen en nog eens regen.
                        Goe weer.
                        Last edited by Guest17; 20 oktober 2015, 12:03.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ik zou zelf dergelijke prachtvoorbeelden van 'depressief-door-het-weer' niet kunnen verzinnen, waarvoor dank mannen .
                          Over iets spreken wat gewoon "een vaststelling van het actuele weer is", lijkt me eerder een normaal gesprek dan een depressie.

                          Maar dank voor de diagnose, we kunnen met onze "aandoening" dan nog van geluk spreken.

                          Ik leef met je mee en wens je alvast veel beterschap bij de behandeling van je zonnesteek, moet echt niet alles zijn dat gevoel van zwakte en die hallucinaties. 😆
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Over iets spreken wat gewoon "een vaststelling van het actuele weer is", lijkt me eerder een normaal gesprek dan een depressie.

                            Maar dank voor de diagnose, we kunnen met onze "aandoening" dan nog van geluk spreken.

                            Ik leef met je mee en wens je alvast veel beterschap bij de behandeling van je zonnesteek, moet echt niet alles zijn dat gevoel van zwakte en die hallucinaties. ��
                            Goe weer.
                            Last edited by Guest17; 20 oktober 2015, 12:03.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              En weer een schepje van die ellendige koude grijze soep erbovenop vandaag.

                              Maar de oudste kleindochter is vandaag 6 jaar jong, da's alvast
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Ik zou zelf dergelijke prachtvoorbeelden van 'depressief-door-het-weer' niet kunnen verzinnen, waarvoor dank mannen .
                                Depressies zijn aan de andere kant toch een begrip in de klimatologie.
                                Lagedrukgebieden, koufronten en dergelijke

                                Comment

                                Working...
                                X