Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Het is niet abnormaal dat er nu nog nachtvorst is, als dat nog zo is na de ijsheiligen, dan is er wel iets aan de hand.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Het is niet abnormaal dat er nu nog nachtvorst is, als dat nog zo is na de ijsheiligen, dan is er wel iets aan de hand.
      https://nl.wikipedia.org/wiki/IJsheiligen
      Vandaar dat ik mijn tomatenplanten ook pas na die data buiten plant, en liefst nog een weekje later.
      Nu staan ze, na een paar maanden binnenhuis, af te harden in de serre.

      Nu al bij al mooi weer om buiten te werken. Zopas mijn gras afgereden (want maai-mei-niet-maand komt eraan).
      Alhoewel ik eer nog niet in geslaagd ben, die meimaand zonder maaien door te komen, ik zie mijn gras graag netjes.

      Temperatuur is rond de 13 graden en het is zonnig... Het mag wat warmer, maar ik klaag (nog) niet.
      En einde mei trekken we toch naar het zuiden, als de zon/warmte niet naar hier komt, dan gaan we ze wel zelf zoeken.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Het is niet abnormaal dat er nu nog nachtvorst is, als dat nog zo is na de ijsheiligen, dan is er wel iets aan de hand.
        https://nl.wikipedia.org/wiki/IJsheiligen
        Vandaar dat ik mijn tomatenplanten ook pas na die data buiten plant, en liefst nog een weekje later.
        Nu staan ze, na een paar maanden binnenhuis, af te harden in de serre.

        Nu al bij al mooi weer om buiten te werken. Zopas mijn gras afgereden (want maaimeinietmaand komt eraan).
        Temperatuur is rond de 13 graden en het is zonnig... Het mag wat warmer, maar ik klaag (nog) niet.
        En einde mei trekken we toch naar het zuiden, als de zon/warmte niet naar hier komt, dan gaan we ze wel zelf zoeken.
        En wij gaan er naartoe met een benzine wagen, dus in één ruk zonder laden .

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Het is niet abnormaal dat er nu nog nachtvorst is, als dat nog zo is na de ijsheiligen, dan is er wel iets aan de hand.
          https://nl.wikipedia.org/wiki/IJsheiligen
          Uiteraard is dat niet abnormaal, elk jaar opnieuw moeten er vuurpotten tussen de bloesems gezet worden, dus is dat héél normaal zelfs
          Dat wil alleen maar zeggen dat het een heldere nacht geweest is, en die zijn er amper geweest dit jaar, en dat is abnormaal
          Daarmee ook dat het deze nacht pas de eerste keer was dit jaar dat de bloesems moesten beschermd worden

          Doch het is uitermate abnormaal dat we nog niet boven de 20° gegaan zijn overdag, dat is al van in de jaren 90 geleden blijkbaar
          We zitten amper net over de helft van de normale temperaturen overdag.
          Ook het aantal zonuren is dramatisch minder dit jaar, moest het elk jaar zulk een weer zijn dan zou men beter af zijn met een windmolen in de tuin i.p.v. zonnepanelen !

          Moest men dit weer gehad hebben toen er die lockdowns waren enkele jaren gelden, dan zouden er veel meer mensen in de miserie gezeten hebben

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Uiteraard is dat niet abnormaal, elk jaar opnieuw moeten er vuurpotten tussen de bloesems gezet worden, dus is dat héél normaal zelfs
            Dat wil alleen maar zeggen dat het een heldere nacht geweest is, en die zijn er amper geweest dit jaar, en dat is abnormaal
            Daarmee ook dat het deze nacht pas de eerste keer was dit jaar dat de bloesems moesten beschermd worden

            Doch het is uitermate abnormaal dat we nog niet boven de 20° gegaan zijn overdag, dat is al van in de jaren 90 geleden blijkbaar
            We zitten amper net over de helft van de normale temperaturen overdag.
            Ook het aantal zonuren is dramatisch minder dit jaar, moest het elk jaar zulk een weer zijn dan zou men beter af zijn met een windmolen in de tuin i.p.v. zonnepanelen !

            Moest men dit weer gehad hebben toen er die lockdowns waren enkele jaren gelden, dan zouden er veel meer mensen in de miserie gezeten hebben

            grts
            Sieg
            Of wat corona betreft net minder, dan bleven ze meer binnen en konden ze elkaar niet besmetten... het aantal depressies daarentegen zou sterk gestegen zijn vrees ik.
            Alhoewel ik dit niet begrijp hoor, dat een mens zijn gemoedstoestand zo afhankelijk kan zijn van het weer... maar ik ben dan ook geen dokter hé.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
              Of wat corona betreft net minder, dan bleven ze meer binnen en konden ze elkaar niet besmetten... het aantal depressies daarentegen zou sterk gestegen zijn vrees ik.
              Alhoewel ik dit niet begrijp hoor, dat een mens zijn gemoedstoestand zo afhankelijk kan zijn van het weer... maar ik ben dan ook geen dokter hé.
              Ik had het op depressies inderdaad, het probleem had niks met het weer te maken toen maar het feit dat heel veel mensen hun vrienden niet meer mochten zien.
              Voor koppels met of zonder kinderen valt dat mee uiteraard, maar als alleenstaande, niet gaan werken, niemand meer mogen zien, ....

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 26 april 2023, 17:21.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Vandaag is het droog gebleven, na de middag af en toe het zonnetje tussen de vele bewolking door
                Doordat het niet meer zo hard waait voelt het warmer aan dan het eigenlijk is.
                Deze nacht zouden er nog heldere periodes kunnen zijn, dus bang afwachten voor de bloesems, de potten zullen nog klaar staan

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Prille lentedag met vrij veel zon bij zo'n 15°. Archeomuseum in Velzeke gaan verkennen in de namiddag met aansluitend een wandelingetje in de weidse natuur daar.
                  Met een trui en een jas en bij afwezigheid van de hevige poolwind (vrijwel windstil) was het best aangenaam. 15° voelde vandaag als 15° en nietals 5°.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Het was hier tegen de avond nog mooi weer, niet echt warm, maar de zon scheen en er was geen wind, na het avondeten heb ik dan nog een wandeling gemaakt op de Kievitsheide hier vlakbij.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                      Moest men dit weer gehad hebben toen er die lockdowns waren enkele jaren gelden, dan zouden er veel meer mensen in de miserie gezeten hebben
                      Toen hebben we inderdaad een heel mooi voorjaar gehad, in die periode heb ik veel thuis gezeten omdat er voor mij geen werk was, en toen was het een heel stuk warmer dan dit jaar.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Prille lentedag met vrij veel zon bij zo'n 15°. Archeomuseum in Velzeke gaan verkennen in de namiddag met aansluitend een wandelingetje in de weidse natuur daar.
                        Met een trui en een jas en bij afwezigheid van de hevige poolwind (vrijwel windstil) was het best aangenaam. 15° voelde vandaag als 15° en nietals 5°.
                        Wij hebben die archeologische site, waar effectief de opgravingen plaatsvonden, jaaaaaren geleden bezocht. Er was toen ook reeds een klein museumpje. Nu vind ik niks meer terug van de site zelf, zou dat allemaal terug dichtgegooid zijn na de opgravingen ? Misschien heb jij daar meer van gezien ?

                        Hier nu praktisch windstil, maar toch slechts 13,1 graden, en gisteren was het hier heel goed in de zon, maar toch haalden wij hier maar 12,8 graden.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Nu 14,8°C, droog en volop zon … toch een verademing.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Nu 14,8°C, droog en volop zon … toch een verademing.
                            Tja, volop zon eind april zou normaal zo ongeveer 22° betekenen. , nu een gevoelstemperatuur van hooguit 10°, tezij je in volle zon achter een muur zit.
                            Gisteren, zonder de weer verdomde wind was het een echte verademing.
                            Gelukkig kloppen de vooruitzichten meestal niet, anders 3 mei 12° en 10 mei 14°. 14 dagen later begint dan de metereologische "zomer"...
                            Volhens diezelfde vooruitzichten op Weer&Radar en op KMI nog niet één dag 20° tot half mei.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Goed nieuws Nete, na de extreme droogte door de hitte van de laatste dagen komt er eindelijk verfrissing, het gaat vannacht en morgen eindelijk nog eens regenen. [emoji1785]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Goed nieuws Nete, na de extreme droogte door de hitte van de laatste dagen komt er eindelijk verfrissing, het gaat vannacht en morgen eindelijk nog eens regenen. [emoji1785]
                                Ik heb het gisteren nog gezegd (de gazon is geverticuteerd en bijgezaaid): het zou nog eens wat mogen regenen!

                                (allemaal grappig bedoeld, want ik vind het nog wat te koud voor eind april)
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                                Comment

                                Working...
                                X