Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: IPhone 4, grap van de week?

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Rudy ... ge hebt met uw laatste post, caleido zo blij als ne kermisvogel gemaakt!
    Daar kan hij weer een hele week mee voort!
    Haha, ik denk eerder Carola dat Apple een kermis aan het worden is
    of er een kermis van aan 't maken is
    Je moet het maar kunnen en durven om uw iPhone-klanten af te schepen met een "hoesje".
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Je moet het maar kunnen en durven om uw iPhone-klanten af te schepen met een "hoesje".
      "oesje"
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Er zal een reden zijn voor dat "durven": minder dan 0,5 % van hun klanten zegt klachten te hebben. Ze gaan zelfs verder dat het aanbieden van het hoesje: de klanten niet tevreden zijn, mogen hun telefoon gewoonweg terug naar de winkel brengen.

Comment

Er zal een reden zijn voor dat "durven": minder dan 0,5 % van hun klanten zegt klachten te hebben. Ze gaan zelfs verder dat het aanbieden van het hoesje: de klanten niet tevreden zijn, mogen hun telefoon gewoonweg terug naar de winkel brengen.
          Weet ik Carola
          En ik ben er 99,99 % van overtuigd dat niemand die iPhone zal terug naar de winkel brengen.
          Ze willen allemaal dat "design-hoesje"

0,5% zegt dat ze klachten hebben.
          Zou er ook geen zwijgende meerderheid zijn die de pijn verbijt?

En als ik me niet vergis zal men volgend jaar de sterkte verminderen van onze
          gsm-zendmasten.
          Maar ja , ik kan wel niet inschatten wat de algemene gevolgen zullen zijn.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Maar als het probleem inderdaad komt door de slechte isolering van antenne en handen, is zo'n hoesje natuurlijk de perfect oplossing. Zelfs indien er in de eerste plaats geen probleem is, verhelpt zo'n hoesje wel de publieke heisa die er nu ontstaan is.
            pixelpusher

Comment

Van wie komen die cijfers denk je... Wel beetje realistisch blijven. Apple censureert en wist negatieve berichten op gebruikersfora - mensen die problemen met hun iPhone 4 aankaarten en om uitleg vragen - waarom zouden ze nu dan wel plots doodeerlijk zijn? Dit is damage control, crisismanagement.

En dan nog.
              3.000.000 iPhones 4 verkocht, dat zijn dan - volgens de cijfers van Apple - 15.000 toestellen met een mankement of geen 100% functionaliteit. Dat zijn geen 5 toestellen die van een vrachtwagen gevallen zijn tijdens het transport. Dat is een structurele fout.

Mijn belangrijkste punt blijft:
              Hoe kan je het nu normaal vinden, de wijze Apple reageerde op de problematiek, als gebruikers, hun klanten, om uitleg vroegen: "Je houdt het toestel verkeerd vast".

Terwijl ze wel hypen en beloven met een "new design" en "revolutionaire antenne technologie". Dan faal je toch? Slecht design, slechte quality control, slechte research. Punt. Dan mag je je toch béétje nederig opstellen tov je klanten en vooral fouten toegeven. En niet zoals Steve Jobs nu doet: "Kijk naar Blackberry en Nokia, daar bewegen de blokjes ook!" Dat is gewoon kinderachtig.

Zo'n hoesje is inderdaad een lapmiddel voor de publieke opinie en puur PR.

Comment

Rudy ... ge hebt met uw laatste post, caleido zo blij als ne kermisvogel gemaakt!
                Daar kan hij weer een hele week mee voort!
                Ik ben ook niet beroerd om zo iets te zeggen. Maar nu het weer in orde is ben ik weer een tevreden gebruiker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  En niet zoals Steve Jobs nu doet: "Kijk naar Blackberry en Nokia, daar bewegen de blokjes ook!" Dat is gewoon kinderachtig.

Zo'n hoesje is inderdaad een lapmiddel voor de publieke opinie en puur PR.
                  Heel de wereld zit nu gefocussed op antennagate. Hoe moet je je dan verdedigen, wetende, dat alle phones er last van hebben in min of meerdere mate? En waarom mogen er geen vergelijkende testen zijn die niet in het nadeel van apple zijn? (in de VS mag rechtsreeks vergelijkende reklame wel)
                  Ik ben nu zelf ook al "obsessief" de antenne test aan het doen met telefoontjes. De enige die je moeilijk aan het wankelen krijgt, zijn de simpelste phones met veel plastiek omhulsel en weinig snufjes. Maar de andere smartphones zijn toch ook beinvloedbaar.
                  Overigens, wie stond er als eerste te lachen met het verschijnsel? juist ja, nokia en co, en nu kunnen ze de confrontatie met hun eigen tekortkomingen niet aan?
                  Ik had ook liever een onafhankelijke gecertifieerde meting gezien, en ik verwacht dat ook nog wel komt. Maar nu zal er ook wel een norm komen, misschien merken we daar dat bij de iphone 4 de ontvangst zelfs verbeterd is?
                  Maar wat is er kinderachtig aan:
                  -Gratis hoesje (voor iedereen)
                  -Geld terug als je niet tevreden ermee bent? Ga bij een van de andere merken maar eens geld terugclaimen omdat er iets mis is.

En over de firmware update problematiek, denk je nu echt dat ik dat hier op BD een post voor zou starten? Dan gaat chit chat wel erg lang worden vrees ik. Ik heb dat wel op de Iphone forums gezet. Daar hoort dit soort dingen thuis.
                  Misschien wil je ook nog weten dat mijn uniroyal 225/50 banden teveel lawaai maken op harde ondergrond?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Ik ben ook niet beroerd om zo iets te zeggen. Maar nu het weer in orde is ben ik weer een tevreden gebruiker
                    Dat Apple klanten best ook kritische consumenten zijn, weigeren de "caleido's" die tal van fora bevolken, gewoonweg te zien. Mij kan het al lang niet meer schelen, als het slecht is zeggen we het, als het goed is ook ... alleen is het meestal wel dik in orde! (Wat in de ogen van "de miskontenten" gewoonweg niet mogelijk is )

Ik ben nog alle dagen blij met mijn iPhone G3S, maar met OS4 bekijk ik het nog wel effe!

Comment

Qua crisismanagement en communicatie maakt Jobs hier in elk geval alle grote fouten die je kan maken.
                      1/ ipv het probleem te erkennen en toe te geven, draait hij rond de pot en komt met een softwarematige wijziging van de weergegeven streepjes. Het gaat maar over 24dB. Per 3dB is dat een halvering, of 2 tot de 8ste is 1/256te van het signaal. Hoezo, wegvallen?
                      2/ duidelijke, eerlijke en volledige communicatie (tja, zie oo khierboven al)
                      3/ zorg voor een oplossing, een degelijke. Hoesjes uitdelen is zoooo fout. Zie je Toyota al een ander rubbertje voor hun gaspedalen uitdelen?
                      4/ begin de schuld niet af te schuiven op anderen. Ja, mijn HTC met Windoos op was traag om zijn gps en internet op gang te krijgen. Mijn huidige Nokia 5800 is daar veel sneller in, en heeft een leuke touch. En een iPhone heeft op die punten sterke troeven. Maar als het mis gaat, hoef je niet de anderen in bad proberen te trekken.

Moest zoiets overigens met HTC gebeurd zijn of nu gebeuren met Nokia, ik zou het niet pikken. Gelukkig werkt mijn iPod wel goed.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        1/ ipv het probleem te erkennen en toe te geven, draait hij rond de pot en komt met een softwarematige wijziging van de weergegeven streepjes. Het gaat maar over 24dB. Per 3dB is dat een halvering, of 2 tot de 8ste is 1/256te van het signaal. Hoezo, wegvallen?
                        Per 6dB is er een halvering.
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Per 6dB is er een halvering.
                          Je verwart met cutoff filters bij audio denk ik.
                          dB is een logaritmische schaal (log10). Een verlaging van 24dB is derhalve delen door 10 tot de 24/10 = 256.

Maar los daarvan: gaa hier eens kijken: http://www.d-d-s.nl/gsm-signaal-tester.html
                          Dan zie je dat je eigenlijk van een heel goed signaal moet vertrekken om te kunnen ontvangen bij een verlies van 24dB (of dat dan 1/256ste is of niet doet er zelfs niet toe, al is het wel zo).
                          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            Je verwart met cutoff filters bij audio denk ik.
                            dB is een logaritmische schaal (log10). Een verlaging van 24dB is derhalve delen door 10 tot de 24/10 = 256.

Maar los daarvan: gaa hier eens kijken: http://www.d-d-s.nl/gsm-signaal-tester.html
                            Dan zie je dat je eigenlijk van een heel goed signaal moet vertrekken om te kunnen ontvangen bij een verlies van 24dB (of dat dan 1/256ste is of niet doet er zelfs niet toe, al is het wel zo).
                            Neen, ik verwar het met dBu, maar dan gaat het over spanning, terwijl het bij een radiosignaal om vermogen gaat. Cutoff filters worden uitgedrukt in db/octaaf.
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Neen, ik verwar het met dBu, maar dan gaat het over spanning, terwijl het bij een radiosignaal om vermogen gaat. Cutoff filters worden uitgedrukt in db/octaaf.
                              Idd. en die cutoffs zijn vaak 6 dB/octaaf of veelvoud daarvan. Nu ja... cijfers zeggen niet altijd alles. Het is de juiste context die het doet. Hoorde zo'n groene jongen eens met een enquete leuren terwijl hij vertelde dat die eenden gevoerd werden met een slang en een druk van 300 Bar. Dan hebt ge alleen de kop nog vast denk ik. Maar bon... de intenties waren duidelijk.

En zo kan Apple veel mist optrekken met verkeerd weergegeven streepjes en vergelijkingen met bepaalde andere toestellen: ze hebben een probleem, zoveel is duidelijk.
                              www.musicinframe.be

Comment

Heel de wereld zit nu gefocussed op antennagate. Hoe moet je je dan verdedigen, wetende, dat alle phones er last van hebben in min of meerdere mate?
                                Het is te laat, de schade is geleden. Hadden ze het slimmer aangepakt (hebben ze feitelijk wel een communicatieverantwoordelijke of doet Steve Jobs alles zelf?), was er zo geen kermis en verontwaardiging geweest. Nu kunnen ze inderdaad alleen maar wijzen naar de andere fabrikanten en hoesjes uitdelen. Mooi opgelost? hmm

Maar wat is er kinderachtig aan:
                                -Gratis hoesje (voor iedereen)
                                -Geld terug als je niet tevreden ermee bent? Ga bij een van de andere merken maar eens geld terugclaimen omdat er iets mis is.
                                Zijn we weer selectief aan het opsommen? Met kinderachtig en arrogant bedoel ik, nogmaals, dit:
                                - de uitspraak "you're holding it wrong" in één van de eerste officiële reacties op vele vragen en klachten van gebruikers.
                                - het wissen van topics met diezelfde klachten en vragen van gebruikers op fora
                                - de andere fabrikanten met de vingerwijzen uit onmacht. Als de airbag van BMW niet werkt, zie je BMW al zeggen: die van mercedes werkt soms ook niet!
                                En vergeet niet dat - oh ironie- Apple spreekt van een "revolutionair toestel, dat de manier van communiceren voor altijd zal veranderen". Wie zichzelf overhyped of op een piëdestal plaatst, valt er gemakkelijker af.
                                - een "update uitbrengen die alles zou oplossen", OS 4.1. Maar het helpt juist niets. Dit is gewoon de gebruiker uitlachen. Of incompetentie. Of beide

En over de firmware update problematiek, denk je nu echt dat ik dat hier op BD een post voor zou starten? Dan gaat chit chat wel erg lang worden vrees ik. Ik heb dat wel op de Iphone forums gezet. Daar hoort dit soort dingen thuis.
                                Misschien wil je ook nog weten dat mijn uniroyal 225/50 banden teveel lawaai maken op harde ondergrond?
                                Geen eigen topic, dat zeg ik nergens. Dit topic gaat over de iPhone 4 en gebruikerservaringen. Jij zit nu al de hele tijd te beweren dat je toestel perfect werkt, als tegenargument op de antenneproblemantiek. Nu blijkt dat dit niet zo is, dat je halve dag hebt zitten prutsen om het op te lossen. En dan zeg je toch nog in je volgende comment dat je toestel nog perfect werkt. Dan zijn we toch niet meer serieus bezig hé... Je lijkt wel steve jobs

Yourt vat het hierboven allemaal (nog eens) mooi samen.

Dat Apple klanten best ook kritische consumenten zijn, weigeren de "caleido's" die tal van fora bevolken, gewoonweg te zien.
                                (...)
                                Ik ben nog alle dagen blij met mijn iPhone G3S.
                                De "caleido's"? Als je wil puberaal doen en niets relevants wil bijdragen, buiten wat polariseren (wij vs de anderen), ga je best ergens anders.

Tuurlijk zijn de gebruikers kritisch. Alleen worden ze niet serieus genomen door Apple of gecensureerd. En als er 0.5% klachten zijn, dan zijn dit minstens 15.000 toestellen met een mankement. Daartegenover verbleekt jouw enkele "goeie ervaring met je 3GS" of die van je collega, compleet in het niéts en is daardoor weinig relevant.

Comment

Working...
                                X