Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaan we onder de 8000 vandaag?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

Lang geleden da'k hier nog eens was... en weinig nieuwe topics in de threads die ik volg of onder de bijhorende rubrieken (zoals bvb. fotojournalistiek en evenementen). Nog steeds geen probleem? Nog steeds kwaliteit boven kwantiteit? Waar dan juist moet ik zoeken? Euh... teller op 5.114 ondertussen.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Teller staat inmiddels op 4760, das een vermindering van 3240 sinds deze topic is gestart en wat het ergste is, is dat ik er begrip voor heb.
      Steeds meer en meer zie ik hier een vriendjespolitiek groeien. Wie dikwijls post zal veel reactie krijgen en wie weinig post zal amper of totaal geen reactie krijgen op zijn/haar posts.

Zelfs in de beginnershoek is het een echt onderonsje geworden van een select aantal leden. Ook de commentaar die men soms geeft op bepaalde foto's is echt af gaan op de regeltjes zonder een verdere diepgang van de foto te bekijken, laat staan te willen aanvaarden want wie afwijkt van "de regeltjes" is slecht bezig.

Doe allen zo verder en binnen 3 jaar zal men zeggen, vroeger op BD was er dit of dat en zal Belgium Digital behoren tot een ver verleden.

Ikzelf post tegenwoordig veel liever zelf op 500px, dan hier nog enige foto's te posten, dus .... weer een actief lid minder. Het gaat jullie goed BD.

Greetz.
      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
      https://500px.com/marnix_photography

Comment

Heel simpel. Ik kijk niet naar andere fotofora. Ik ben hier lid geworden vanwege mijn persoonlijke omstandigheden.
        Ik zag ergens voorbij komen dat er ook al in beginnershoek vriendjespolitiek heerst, maar dat vind ik juist niet. Ik blijf daar gewoon in posten met de meeste foto's omdat ik juist kritische opmerkingen krijg en gefundeerde argumenten. Anderzijds probeer ik juist fotografen te helpen waar ik kan. Om kritiek te geven hoef je ook niemand persoonlijk af te maken.
        Wat velen zouden moeten inzien, dat communicatie in geschrift heel moeilijk is, en daarvoor zijn dus ook een paar icoontjes aanwezig die de uitdrukking in geschrifte kunnen begrijpelijk laten overkomen.

Ik probeer dus op een volwassen manier om te gaan met mensen, ook al ken ik ze niet persoonlijk. En, vriendjespolitiek, daar doe ik niet aan en wordt mijn foto niet beoordeeld, jammer dan, dan zal er wel wat aan schorten en is het mijn eigen schuld, dikke bult. Ik hoef hiervoor niemand anders iets te verwijten.

Een ding wil ik wel kwijt: HOF, soms komen foto's in HOF, daarna zie je dat mensen deze foto gaan feliciteren(ook TS natuurlijk). Zouden ze ook gereageerd hebben als hij niet in HOF had gestaan? Ik vraag mij dit zo vaak af? Het is niet slecht bedoeld hoor en zeker geen verwijt naar iemand, maar wel iets om over na te denken
        Last edited by Beelder; 20 juni 2013, 22:07. Reden: tekstfout

Comment

Dat er minder foto's gepost worden dan vijf jaar geleden is heel verklaarbaar: het aantal sites waar je foto's kan plaatsen is in die tijd enorm toegenomen.
          Het op BD een foto plaatsen is erg omslachtig en waarom zal je dat doen als je de foto's eerst op een ander platform moet plaatsen.
          Ik ben er van overtuigt wanneer je hier rechtstreeks vanaf je eigen PC kan posten het aantal enorm zal toenemen.

Comment

En er geen belachelijke verhoudingen zijn waardoor je niets ziet...
            Je moet toch minstens 2-3mp kunnen tonen om goed te kunnen beoordelen en elk belangrijk detail te kunnen zien op je pc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              En er geen belachelijke verhoudingen zijn waardoor je niets ziet...
              Je moet toch minstens 2-3mp kunnen tonen om goed te kunnen beoordelen en elk belangrijk detail te kunnen zien op je pc.
              En dan als eerste komen klagen dat je een van je foto's gekaapt is.....
              Wat wel bijzonder opvalt, is dat de meeste die hier komen klagen geen betalende leden zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                En dan als eerste komen klagen dat je een van je foto's gekaapt is.....
                Wat wel bijzonder opvalt, is dat de meeste die hier komen klagen geen betalende leden zijn.
                Als de site zou fungeren zoals die bedoeld is dan zou ik persoonlijk graag betalen maar nu gaat het aan zijn doel voorbij net door de vriendjespolitiek.

Ikzelf ben hier bijna 5 jaar actief aanwezig, begonnen als totale leek en nu toch met enige kennis, pasop wat niet wil zeggen dat ik een pro ben hé, integendeel ik heb nog heel wat te leren.

Het grote deel van mijn kennis heb ik hier vergaard en nu ik zinnens was mij als betalend lid te registreren met nieuwjaar heb ik zoiets van OMG waar gaat het hier heen. Ik vind het spijtig dat het er hier zo aan toe gaat en blijkbaar ben ik niet de enige aangezien het steeds maar minder worden van de actieve leden.

Ofwel zal er een mentaliteitsverandering moeten gebeuren ofwel gaat BD een stille dood te gemoed.

Amen.
                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                  Ofwel zal er een mentaliteitsverandering moeten gebeuren ofwel gaat BD een stille dood te gemoed.
                  Amen.
                  Het zijn niet "andere" fora die het aantal actieve leden hier laat verminderen.
                  Smoelenboek en Twitterdinges zijn de grootste concurrenten voor de fora. Niet alleen BD, ALLE fora.
                  En wij hebben maar 24 uur per dag om achter de PC te zitten of een tablet naast onze ontbijtkoffie te lezen.

Was het niet dat BD zichzelf telkens aanpast aan de noden van de tijd zou BD sinds 2001 een stille dood tegemoet gaan.
                  Maar dat zal gelukkig nog een tijdje duren......
                  Last edited by Skitch; 20 juni 2013, 23:18.
                  " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Als de site zou fungeren zoals die bedoeld is dan zou ik persoonlijk graag betalen maar nu gaat het aan zijn doel voorbij net door de vriendjespolitiek.

Ikzelf ben hier bijna 5 jaar actief aanwezig, begonnen als totale leek en nu toch met enige kennis, pasop wat niet wil zeggen dat ik een pro ben hé, integendeel ik heb nog heel wat te leren.

Het grote deel van mijn kennis heb ik hier vergaard en nu ik zinnens was mij als betalend lid te registreren met nieuwjaar heb ik zoiets van OMG waar gaat het hier heen. Ik vind het spijtig dat het er hier zo aan toe gaat en blijkbaar ben ik niet de enige aangezien het steeds maar minder worden van de actieve leden.

Amen.
                    Ben je met dat antwoord niet zelf bezig BD te veroordelen, wees gerust, de mod's doen er alles voor
                    om dat tegen te gaan, en beschikken over de beste sofware die er tegenwoordig bestaat ivm. forum beheer.
                    Maar trollen kan je moeilijk tegen gaan.
                    Eigenlijk zou ik willen pleiten voor een meer afgeschermd systeem voor betalende leden, zodat die trollen
                    zich na een ban zomaar niet meer kunnen registreren.

Comment

• Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

Eigenlijk zou ik willen pleiten voor een meer afgeschermd systeem voor betalende leden, zodat die trollen
                      Daar hebt u misschien ook wel een punt, het is inderdaad misschien beter een select aantal leden die echt met hun hobby bezig is dan een massa die niks uitmaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                        Daar hebt u misschien ook wel een punt, het is inderdaad misschien beter een select aantal leden die echt met hun hobby bezig is dan een massa die niks uitmaken.
                        En linkt u "echt met een hobby bezig zijn" aan betalen?
                        Er zijn anders ook mensen die pas met een hobby starten of willen starten en eerst wat komen rondneuzen.
                        Verder ben ik er ook 100% van overtuigd dat sommige betalende leden eens een dubbele account durven aanmaken om iets te posten wat ze liever niet bekend doen.
                        Betalen sluit wel veel uit van die eenmalige posters maar ook van mensen die het eerst wat willen verkennen ... dus belet je dan ook mogelijk een reeks nieuwe betalende leden.
                        En eerlijk gezegd ... mekkerende betalende leden zijn er ook.

Verstuurd van mijn GT-N5100 met Tapatalk
                        Last edited by VerSeg; 21 juni 2013, 22:07.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ben je met dat antwoord niet zelf bezig BD te veroordelen, wees gerust, de mod's doen er alles voor
                          om dat tegen te gaan, en beschikken over de beste sofware die er tegenwoordig bestaat ivm. forum beheer.
                          Maar trollen kan je moeilijk tegen gaan.
                          Hier wil ik toch op inhaken hoor, neemt u mij niet kwalijk.
                          -Trollen-, de woordkeuze al maakt me nog zieker eerlijk gezegd
                          Wij(niet betalende leden) moeten dus ergens anders onze heil zoeken, is het dat wat u wil? Wat zou er van BD overblijven?
                          Ach, tja, wat moet ik daar nu verder op schrijven?

Ben amper 2 maanden hier aanwezig op dit forum en dan moet ik dit allemaal lezen? Goede stimulans om mij toekomstgericht eventueel aan te trekken als betalend lid. Heeft u daar als eens over nagedacht hoe demotiverend uw gedachtengang kan zijn voor een andere nieuwe gebruiker hier?
                          Last edited by Beelder; 22 juni 2013, 00:23.

Comment

Dus men is echt alleen serieus bezig met zijn hobby als betalend lid?
                            Dus ik(en nog vele andere goedwillende hobby fotografen) zijn/ben dan een onderdeel van de -massa die niets uitmaken-? Is het dat wat u beweerd?
                            Dank voor het compliment (Manieus )

Als alle betalende leden(en niet u dus blijkbaar, en daarom begrijp ik uw stelling niet?) hier er zo over denken, dan ga ik mij eens goed beraden of ik hier nog wel aanwezig moet blijven?
                            Ik ben door ziekte hier terecht gekomen vanwege mijn zonen(waarvan 1 fotograaf) en mijn vrouw om de ellende een beetje te vergeten tijdens de revalidatie en dan lees ik dit. Het doet me niet alleen veel pijn, maar hoe langer ik erover nadenk, des temeer verdriet ik heb om zulke stellingen
                            Last edited by Beelder; 22 juni 2013, 00:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                              Hier wil ik toch op inhaken hoor, neemt u mij niet kwalijk.
                              -Trollen-, de woordkeuze al maakt me nog zieker eerlijk gezegd
                              Wij(niet betalende leden) moeten dus ergens anders onze heil zoeken, is het dat wat u wil? Wat zou er van BD overblijven?
                              Ach, tja, wat moet ik daar nu verder op schrijven?

Ben amper 2 maanden hier aanwezig op dit forum en dan moet ik dit allemaal lezen? Goede stimulans om mij toekomstgericht eventueel aan te trekken als betalend lid. Heeft u daar als eens over nagedacht hoe demotiverend uw gedachtengang kan zijn voor een andere nieuwe gebruiker hier?
                              Je begrijpt mij verkeerd Beelder, met die trollen bedoel ik een paar gasten (die de mods heel goed kennen) en hier na een ban,
                              steeds maar onder een andere naam komen opduiken met de bedoeling het forum te verpesten.
                              Ik wil ook niet zeggen dat er geen niet betalende leden meer zouden mogen zijn, maar ik wil wel pleiten om "een stuk" van het forum
                              af te scheiden voor betalende mensen, iets dat er eigenlijk voor een stuk reeds is, zo staat er onder Koop&Verkoop een deeltje Private forums,
                              daar kunnen ook alleen betalende leden in.
                              Ik heb helemaal niets tegen niet betalende leden, en zal indien mogelijk steeds beginners proberen te helpen, eventueel met raad en daad.
                              Als dat verkeerd is overgekomen bij U, sorry daarvoor.
                              Last edited by Guest42; 22 juni 2013, 12:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                                Dat er minder foto's gepost worden dan vijf jaar geleden ......
                                nou....denk dat dat niet zo is hoor.
                                ----
                                maarwel geheel eens met je laatste zin, hetgeen ik hier al meerdere keren heb aangekaart.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X