Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaan we onder de 8000 vandaag?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gaan we onder de 8000 vandaag?

Een ernstiger "probleem" is dat ik heel weinig jongeren zie bij de leden van dit forum. En daar kan wél iets aan gedaan worden. Want een forum waar de jongeren wegblijven dat is een forum dat op lange termijn wel eens problemen zou kunnen krijgen. Kijk maar wat er aan de gang is op de Telenet fora (Zita). Het eens zo populaire forum heeft dit jaar bijna geen bezoekers meer. Oorzaak was het sfeertje van "wij vrienden onder mekaar" waardoor nieuwkomers zich niet welkom voelden en dus wegbleven. Verder was het modereren op het Telenet forum in handen van mensen met weinig empathisch vermogen zodat de neerwaartse spiraal compleet was. Het zou spijtig zijn mocht BD in deze val trappen. Want wie de jeugd niet mee heeft die heeft geen toekomst.
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
      Sorry, dit actieve lid ligt momenteel in het ziekenhuis en kan dus niet actief deelnemen.
      Tot later.

Hans
      Met Laptop.
      Ziekenhuis ..., dat staat mij de volgende week ook te wachten. Hopelijk kan ik mijn laptopke toch meenemen en is er mogelijkheid om in te loggen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
        Een ernstiger "probleem" is dat ik heel weinig jongeren zie bij de leden van dit forum. En daar kan wél iets aan gedaan worden. Want een forum waar de jongeren wegblijven dat is een forum dat op lange termijn wel eens problemen zou kunnen krijgen. Kijk maar wat er aan de gang is op de Telenet fora (Zita). Het eens zo populaire forum heeft dit jaar bijna geen bezoekers meer. Oorzaak was het sfeertje van "wij vrienden onder mekaar" waardoor nieuwkomers zich niet welkom voelden en dus wegbleven. Verder was het modereren op het Telenet forum in handen van mensen met weinig empathisch vermogen zodat de neerwaartse spiraal compleet was. Het zou spijtig zijn mocht BD in deze val trappen. Want wie de jeugd niet mee heeft die heeft geen toekomst.
        wat een onzin verhaal, jongeren worden toch vanzelf ouder, of gaan die ouder geworden jongeren dan weer door met deze onzin? dan blijf je aan de gang hè.
        zie dit meer als natrappen en onvrede hebben met/over Telenet fora (zita)
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wat een onzin verhaal, jongeren worden toch vanzelf ouder, of gaan die ouder geworden jongeren dan weer door met deze onzin? dan blijf je aan de gang hè.
          zie dit meer als natrappen en onvrede hebben met/over Telenet fora (zita)
          grt,bouk.
          1. Wat u zegt is pas onzin. Als een groepering, of het nu een forum is of een fanfare geen input krijgt van jongeren dan zal het op de lange duur uitdoven als een kachel die zonder brandstof valt.
          2. Wat u zegt over natrappen of onvrede met Zita is al helemaal van de pot gerukt en is ter kwader trouwe. Waarom zou ik dat doen/zijn? Ik heb helemaal geen probleem met dat forum. Ik heb wel een schoonbroer die daar werkt ( ja een mens hoort al eens wat), maar dat is dan ook alles.
          3. U bevestigt mijn stelling door uw ongefundeerde reactie en het kwaadaardig insinueren van dingen met de natte vinger . Foei.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

De "jonge garde" is inderdaad sterk in de minderheid. Zeker in bepaalde subfora. Ik vind persoonlijk dat je dit wel merkt (geen oordeel, enkel vaststelling).

Het fotografisch gedachtengoed is ook nogal naar de conservatieve kant, maar hier de factor leeftijd aan associëren zou levensgevaarlijk zijn
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorzaak was het sfeertje van "wij vrienden onder mekaar" waardoor nieuwkomers zich niet welkom voelden en dus wegbleven. Verder was het modereren op het Telenet forum in handen van mensen met weinig empathisch vermogen zodat de neerwaartse spiraal compleet was. Het zou spijtig zijn mocht BD in deze val trappen.
              sorry hoor...maar dat is toch niet de oorzaak door het gebrek aan jongeren?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Met Laptop.
                Ziekenhuis ..., dat staat mij de volgende week ook te wachten. Hopelijk kan ik mijn laptopke toch meenemen en is er mogelijkheid om in te loggen.
                Hey Pol ik heb mijn laptop ook bij zelle. Anders was het hier heel saai. Lig wel veel plat dus dan is laptoppen niet zo handig.

@Bolke. Ik heb een trombose in de vena portae. Voor diegene die het opzoeken. Het komt bij mij niet door levercirrose. Drink namelijk weinig tot geen alcohol.

Thanx voor de support.

Hans
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Een ernstiger "probleem" is dat ik heel weinig jongeren zie bij de leden van dit forum. .
                  Je zou héééééééééééél erg kunnen schrikken als je wist hoeveel studenten hier een account aanmaken,een foto voor Shoot posten en verdwijnen,zelfs zonder posten. !!!!!!!!
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Je zou héééééééééééél erg kunnen schrikken als je wist hoeveel studenten hier een account aanmaken,een foto voor Shoot posten en verdwijnen,zelfs zonder posten. !!!!!!!!
                    Laat ons hopen dat u gelijk heeft en dat BD op die manier wat zaad in het bakje krijgt. Maar dan nog, wat schiet een forum er mee op als ze na de inschrijving nooit meer van zich laten horen? Het gaat hem over het feit dat een forum regelmatig input moet krijgen van jongeren zodat er af en toe eens wat frisse gedachten en zienswijzen te lezen, of beter nog, te zien zijn. Dat is volgens mij nog steeds de beste remedie tegen verstarring en is essentieel voor een forum dat de vinger aan de pols van de hedendaagse fotografie wil houden.

Comment

Laat ons hopen dat u gelijk heeft en dat BD op die manier wat zaad in het bakje krijgt. Maar dan nog, wat schiet een forum er mee op als ze na de inschrijving nooit meer van zich laten horen? Het gaat hem over het feit dat een forum regelmatig input moet krijgen van jongeren zodat er af en toe eens wat frisse gedachten en zienswijzen te lezen, of beter nog, te zien zijn. Dat is volgens mij nog steeds de beste remedie tegen verstarring en is essentieel voor een forum dat de vinger aan de pols van de hedendaagse fotografie wil houden.

Daarom vind ik de beginnershoek toch wel belangrijk.
                      Verder zou ik eens willen weten wat de gemiddelde leeftijd hier is van de forumleden.
                      Werkje voor onze Jos, die is goed in grafieken en cijfers
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

De meeste zijn studenten en die hebben hun centen voor andere dingen nodig ...denk ik.Dus als we dat zaad voor de toekomst moeten gebruiken.
                        Nog velen denken dat het gemakkelijk is om een mooi portretje te maken.Dat vraagt oefening,een leerperiode,geduld.Dat gaat niet van vandaag op morgen,het is doorzetten !!!
                        Wat dat zaad in het bakje betreft,vraag maar eens na hoeveel betalende leden er zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Verder zou ik eens willen weten wat de gemiddelde leeftijd hier is van de forumleden.
                          De gemiddelde leeftijd van de aktieve leden zal veel hoger liggen dan die van aktieve en niet aktieve samen.
                          Dat kan je niet nagaan want er staat niet bij iedereen een geboortedatum of leeftijd bij maar neem van me aan dat er sinds Shoot hééééééééél veel studenten zijn bijgekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            De beginnershoek is zeker belangrijk voor een fotoforum. Maar beginner is geen synoniem voor jong of jongere. Mijn buurman is een beginnend saxofoonspeler. Maar hij is wel 61 en oefent vooral met deuntjes van Glenn Miller. En dus is "In the mood " mijn dagelijks portie "saxofoongeweld".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              De meeste zijn studenten en die hebben hun centen voor andere dingen nodig ...denk ik.Dus als we dat zaad voor de toekomst moeten gebruiken.
                              Nog velen denken dat het gemakkelijk is om een mooi portretje te maken.Dat vraagt oefening,een leerperiode,geduld.Dat gaat niet van vandaag op morgen,het is doorzetten !!!
                              Wat dat zaad in het bakje betreft,vraag maar eens na hoeveel betalende leden er zijn.
                              Mag ik vragen of u vaak met studenten en hun leefwereld in aanraking komt? Het merendeel van de studenten weten maar al te goed dat inspanning en doorzettingsvermogen een eerste vereiste is om iets degelijks te bereiken of te creëren. Velen hier zouden verschieten mochten ze de kans hebben om werken van studenten te kunnen bewonderen. Met als gemene deler: een frisse (soms tegendraadse) kijk op de wereld. Al of niet door de bril van de gulden snede.

Comment

De beginnershoek is zeker belangrijk voor een fotoforum. Maar beginner is geen synoniem voor jong of jongere. Mijn buurman is een beginnend saxofoonspeler. Maar hij is wel 61 en oefent vooral met deuntjes van Glenn Miller. En dus is "In the mood " mijn dagelijks portie "saxofoongeweld".
                                Jong of minder jong is geen probleem he weebee
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X