Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AVG of Avast?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AVG of Avast?

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
    niet doen je weet niet wat voor bedreigingen mee komen als je op internet surft.
    nooit maar dan ook nooit zonder antivirusscanner surfen.
    En waarom zou je niet mogen surfen zonder virusscanner? Ik ben zelf IT`er en ik werk al jaren zonder virusscanner en wees gerust, je mag mijn PC komen scannen, ik ben er 200% zeker van dat je geen virus zal vinden. Een virusscanner is een marketing instrument dat je PC geweldig vertraagt (denk maar aan Norton die hier de kroon spant) en een vals gevoel van veiligheid geeft. Natuurlijk kijk ik uit wat ik doe: geen USB sticks die ik niet vertrouw, geen e-mails die ik niet vertrouw en bij het surfen let ik er ook wel op naar welke sites ik surf.

Let wel. Voor de huis/tuin en keukengebruikere raadt ik ook wel een virusscanner aan maar mensen die IT technisch goed op de hoogte zijn weten heus wel hoe ze met de nodige voorzichtigheid virussen en andere rommel kunnen buiten houden.
    Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
      Wat een rare opmerking van jou. Nét vandaag (of was het gisteren ?) lees ik iets dat jou misschien kan interesseren. Het is je natuurlijk ontgaan maar goed dat ik dat allemaal (voor jou !) volg. Lees & huiver :
      ---------------
      Zoals je misschien toch ook wel weet hebben veel kranten een internetsite waarop je GRATIS één en ander kon lezen. Gratis, dus zonder dat je abonnee was op wat dan ook. (En ik maar dagelijks mijn krantje kopen + mijn 25 abonnementen op andere rommel betalen, snif...)
      ---------------
      Wel, nu is er toch wel een grote, Amerikaanse krant die "de klok gaat terugdraaien" en die het raadplegen van haar website...betàlend wil maken. Ammehoela zeg, waar halen ze het lef ?
      ---------------
      En nog is je gifbeker niet tot op de bodem geleegd : "men" vermoedt dat ook (alle ?) andere kranten gaan volgen, ook in Europa !
      ---------------
      Je moet eens even nadenken : hoe kàn gratis wérken en BLIJVEN werken ? Alles kost geld, toch ? De kleinste bediende die je voor iets inzet wil graag op het einde van de maand ook zijn pré trekken hoor...
      Wat heeft dit nu weer te maken met gratische virusscanners ?

Ik kan heel goed begrijpen dat krantensites betalend gaan worden.
      Maar jij beweert gewoon: 't is gratis, dus dikke brol.
      Dan zijn al die krantensites in uw ogen ook brol tot wanneer ze betalend worden ?
      Ik was indertijd die betalende Norton kolos zo beu dat ik voor een gratis alternatief koos, en dat bevalt me tot op heden nog steeds. Ik heb met die Avast brol al veel PC's opgekuist.

@vvm1: de drie, zijnde Avira, AVG en Avast zijn aan mekaar gewaagd, dus je persoonlijke voorkeur kan en mag de doorslag geven.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

gewoon geen virusscanner is nog wel te doen hoor, tenminste als je een beetje je verstand gebruikt

maar aangezien een pc tegenwoordig toch altijd recourses over heeft en er de laatste jaren een paar goede virusscanners zijn waar je niet voor hoeft te betalen is het op zijn minst aan te bevelen om er toch maar één te installeren...

zelf gebruik ik avast en heb er niet over te reclameren
        http://www.mimoza.be/

Comment

Ik heb in de zeven jaar dat we internet hebben, nog nooit een virus zien passeren. Vroeger hadden we Norton en die zei wel eens dat hij een geïnfecteerd bestand had gevonden.

Ik gebruik nu Avast... Maar daar merk ik eigenlijk niks van. Ik weet ook niet precies wat die doet eigenlijk. Geen idee of het zou uitmaken als ik die niet had staan. Zoals hierboven aangehaald: ik denk ook dat je gewoon moet surfen met wat gezond verstand en wat voorzichtigheid
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Bij ons op 't werk hebben we onlangs door enige onvoorzichtigheid een Conficker infectie gehad.
            Gelukkig zijn de meeste pc's beveiligd met een antivirus. Want die zonder werden automatisch ook besmet. Dus als je met je PC vaak op vreemde netwerken zit, ben je bijna moreel verplicht om een antivirus te installeren.

Thuis, op mijn vaste, zou ik gerust zonder durven draaien (indien het enkel ik was die de pc zou gebruiken).

Ik vind een antivirus goed wanneer hij zijn werk naar behoren doet en voor de rest niet opvalt. Vroeger (ik zeg wel vroeger!) was Norton te uitdrukkelijk aanwezig en slorpte de helft van je system resources op. Nu hebben ze gelukkig het licht gezien en zijn ze naar 't schijnt een stuk verbeterd.

Ik had vroeger altijd NOD32 staan, maar sinds mijn Win 7 install heb ik MS Security Essentials. Doet net als NOD32 zijn job naar behoren.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Tja, AVG Free is gratis omdat AVG dit alleen gratis laat gebruiken onder bepaalde voorwaarden. Professionele users moeten betalen voor hun licensies. Blijkbaar zijn de inkomsten daar van genoeg om ook een free versie aan te bieden. Mijn mailclient is ook gratis, er is een goede userbase met mailinglist om problemen op te lossen en er zijn nu en dan updates die het prg nog beter maken. De inkomsten voor dit programma komen van de verkoop van manuals aan professionele gebruikers en recent ook door vrijwillige giften. De auteur is een idealist die er van uitgaat dat internetsoftware gratis moet zijn.
              B.t.w. het gaat om Pegasus Mail.
              Firefox is ook gratis, ad-aware, Spybot S&D, Zonealarm.... alles gratis en het blijft werken
              Mens toch... Er zijn "zoveel" dingen de "moeite waard" dat ik, als full time nitwit, nog niet eens de moeite neem om ze in "overweging" te nemen.
              ---------------
              Dit gaat als volgt...
              ---------------
              Alles wat IK de moeite waard vind héb ik. En ik heb er voor...betaald.
              ---------------
              Sterker nog : wat ik niét heb interesseert me helemaal niet. Zelfs al werd ik ervoor betaald, ik zou er nog "feestelijk" voor bedanken...

Comment

Alles wat IK de moeite waard vind héb ik. En ik heb er voor...betaald.
                Mijn beste 35a,

Dit is uiteraard je volste recht, maar hoe kan je dan oordelen dat ALLES wat ook maar gratis zou kunnen zijn, kompleet waardeloos is.
                Daarmee schrik je potentiële gebruikers van die programma's af, waar is dat goed voor ?
                Voor je eigen IK waarschijnlijk ? (liefst 7 keer "ik" in je laatste antwoordje )

Comment

Denk nu eens even na. Hoe kan iets "gratis" de moeite waard zijn ? Zou het bijvoorbeeld kunnen dat bij een "gratis iets" de vlag niet helemaal de lading dekt ?
                  Ik moet er niet aan denken dat dat antivirus allerlei rommel op mijn pc zou installeren. Of dat ik aldoor "nieuwe" spam zou moeten verwijderen want uiteraard gaat mijn emailadres door die gratis spam-leverancier nog een tig maal worden doorverkocht.
                  ---------------
                  Ik héb een antivirus op mijn 3 pc's en ik - niet schrikken ! - betààl daar élk jaar voor.
                  ---------------
                  Ik vind dat sommigen er toch écht om vragen hoor...

ik vind dat u groot gelijk hebt... Het is idd zo, iets dat gratis is kan nooit deftig werken, en best is dan nog... voor alle drie uw computers een andere licentie te kopen, zodat u echt zeker bent... die gratis rommel, ze moesten het verbieden.

Aan de andere kant, hier in huis staan twee computers eigenlijk zo goed als nooit af, één hangt daarvan aan het internet, de andere niet... en er slingeren nog een paar laptops rond... allen ondertussen een jaar of acht beschermd door AVG. Nog nooit zever mee gehad, dit terwijl Norton de boel hier zo vertraagde dat IK het zelfs door had en er soms het sch**t van kreeg...
                  Het is hier reeds aangehaald maar ik ben ook van mening dat je best zonder kan... alleen moet je dan op een bewuste manier interet gebruiken.
                  Ik vraag me dan weer af waarom ik zou betalen voor iets dat gratis ook kan en minstens even goed is? Of bent u ECHT van mening dat betalende versies ook niet "lekken"?

Kunt natuurlijk ook heel de boel verkopen en overschakelen op MAc, blijkbaar (zelf geen ervaring, enkel van horen zeggen) zouden die zo goed als virusvrij zijn?
                  http://500px.com/RonnyJanss

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
                    ik vind dat u groot gelijk hebt... Het is idd zo, iets dat gratis is kan nooit deftig werken, en best is dan nog... voor alle drie uw computers een andere licentie te kopen, zodat u echt zeker bent... die gratis rommel, ze moesten het verbieden.

Aan de andere kant, hier in huis staan twee computers eigenlijk zo goed als nooit af, één hangt daarvan aan het internet, de andere niet... en er slingeren nog een paar laptops rond... allen ondertussen een jaar of acht beschermd door AVG. Nog nooit zever mee gehad, dit terwijl Norton de boel hier zo vertraagde dat IK het zelfs door had en er soms het sch**t van kreeg...
                    Het is hier reeds aangehaald maar ik ben ook van mening dat je best zonder kan... alleen moet je dan op een bewuste manier interet gebruiken.
                    Ik vraag me dan weer af waarom ik zou betalen voor iets dat gratis ook kan en minstens even goed is? Of bent u ECHT van mening dat betalende versies ook niet "lekken"?

Kunt natuurlijk ook heel de boel verkopen en overschakelen op MAc, blijkbaar (zelf geen ervaring, enkel van horen zeggen) zouden die zo goed als virusvrij zijn?
                    ik vind dit groot gelul kijk hier eens
                    dit is een lijstje welke virusscanner het meeste gebruikt zijn
                    F-Prot 85,27%
                    McAfee 87,28%
                    Nod32 88,32%
                    Trend Micro 90,97%
                    BitDefender 95,68%
                    AVG 96,15%
                    avast! 96,32%
                    Kaspersky 97,64%
                    Symantec (Norton) 97,77%
                    F-Secure 97,93%
                    Avira AntiVir 99,42%
                    AVK 2007 99,56%

je ziet toch dat avg redelijk veel word gebruikt
                    ik had dat lijstje hier vandaan
                    Er zijn heel veel virusscanners. Betaald en gratis. En allen beloven ze om uw pc zo goed mogelijk te beschermen. Maar doen ze dat ook? Voor een gewone gebruiker is dat nauwelijks te controleren. Tenzij u de pech hebt dat uw anti-virus-programma faalt en een virus de vrije doorgang geeft. Gelukkig gebeurt dit niet zo vaak, maar toch... Om te bepalen hoe goed virusscanners nou

ps doe niet zo onpositief over gratis virusscanners

Comment

Da's de beste van Jesse (tot nu toe)

Hij ziet een lijstje van hoe goed scanners virussen vinden, en hij maakt er prompt een lijst van hoe populair ze zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                        ik vind dit groot gelul kijk hier eens
                        dit is een lijstje welke virusscanner het meeste gebruikt zijn
                        F-Prot 85,27%
                        McAfee 87,28%
                        Nod32 88,32%
                        Trend Micro 90,97%
                        BitDefender 95,68%
                        AVG 96,15%
                        avast! 96,32%
                        Kaspersky 97,64%
                        Symantec (Norton) 97,77%
                        F-Secure 97,93%
                        Avira AntiVir 99,42%
                        AVK 2007 99,56%

je ziet toch dat avg redelijk veel word gebruikt
                        ik had dat lijstje hier vandaan
                        Er zijn heel veel virusscanners. Betaald en gratis. En allen beloven ze om uw pc zo goed mogelijk te beschermen. Maar doen ze dat ook? Voor een gewone gebruiker is dat nauwelijks te controleren. Tenzij u de pech hebt dat uw anti-virus-programma faalt en een virus de vrije doorgang geeft. Gelukkig gebeurt dit niet zo vaak, maar toch... Om te bepalen hoe goed virusscanners nou

ps doe niet zo onpositief over gratis virusscanners
                        Hoe irrelevant... een lijstje van 2007

PS: een ander woordje voor onpositief = negatief.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Zelf gebruik ik kaspersky, vind ik echt een topproduct.

Als je toch gaat voor een gratis kan je op dit moment het beste kiezen voor microsoft essentials. Goed product !!!

Kies je tussen AVG en Avast zou ik zeker gaan voor Avast
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                            Zelf gebruik ik kaspersky, vind ik echt een topproduct.

Als je toch gaat voor een gratis kan je op dit moment het beste kiezen voor microsoft essentials. Goed product !!!

Kies je tussen AVG en Avast zou ik zeker gaan voor Avast
                            ik blijf voor dit lijstje toch bij avg

Comment

Ja maar, volgens de Jesse-logica gebruikt dus IEDEREEN zo'n 10 à 12 anti-virusprogramma's tegelijk, want ze hebben allemaal een "marktaandeel" van minstens 85 %.

Dat het lijstje het resultaat was van "hoeveel % van de virussen ze vonden" en NIET van "hoeveel % van de mensen het desbetreffende AV gebruiken", is blijkbaar nog niet doorgedrongen.

@ pete: kan Microsoft essentials ook scannen bij opstart om hardnekkig "ongedierte" te kunnen verwijderen ?
                              Last edited by nete; 28 november 2009, 11:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ja maar, volgens de Jesse-logica gebruikt dus IEDEREEN zo'n 10 à 12 anti-virusprogramma's tegelijk, want ze hebben allemaal een "marktaandeel" van minstens 85 %.
                                Die gast heeft gewoon geen antivirus programma nodig, welke virus wil daar nu terechtkomen

Dan zie je ook maar weer de tegenstrijdigheden hé...

In een ander topic spreekt hij inderdaad over geen antivirus programma, want dat is toch niet nodig op een linuxsysteem...

Of draai je Linux op een windowscomputer met VMware ??? (ben nu wel eens benieuwd naar het antwoord )
                                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
                                X