Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AVG of Avast?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AVG of Avast?

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
    nee jij moet beter lezen die lijst is bedoelt om te laten zien dat avg bijna de meest gebruikte virusschanner is.
    Dat AVG de meest gebruikte virusscanner is, is zeker waar. Word in belgie ook door de meeste fabrikanten gratis bijgeleverd. En iedereen aanvaard dat. Moet je bij AVG trouwens elk jaar je licentie gratis vernieuwen. Bij Avast dus wel. Maar het is wel gratis.
    Laatst moest ik mijn neef zijn pc herstellen. Ik had hem voorgesteld om avast hierop te instaleren maar hij moest dan wel zelf zijn licentie hiervoor aanvragen. Avast werkt de eerste drie maand zonder licentienummer. Nadien moet je dus een officiele aanvragen via de website. Nu blijkt dat hij dit helemaal vergeten was en dus na drie maand continu dat gezeik op zijn scherm dat hij zijn virusscanner moest updaten. Hij moest er dus niets meer van weten.
    Dergelijke ongemakken wil men bij de klant voorkomen, en zal men dus sneller kiezen voor AVG.

Dergelijke statistieken worden je dan ook door je strot geduwd, maar het is zeker geen referentie dat dit correct is.
    Vroeger jaren onder dos en windows 3.11 hadden we mcafee. Nadien kwam norton erbij en nu heb je zoveel keuze dat je eigenlijk niet mee weet wat te kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
      En hier zie je dan eindelijk hét licht. Natuurlijk is het allemaal om strategische redenen. Men geeft iets gratis en men hoopt je te kunnen verleiden tot het kopen van een betere versie. En nadien maakt men het eventueel betalend, maar ingeval van antivirusdingen is die kans klein omdat er te veel gratis alternatieven zijn. Het is hem dus puur op het marktaandeel te doen. En trouwens: Google, YouTube & BelgiumDigital zijn toch ook gratis? Is dat dan geen gratis dienstverlening?

Dezelfde strategie is trouwens ook door Microsoft met succes toegepast. Officieel gaven ze Windows natuurlijk niet gratis weg, maar ze deden niet echt iets om het illegaal kopiëren voor privégebruik tegen te gaan. Tot 95% van alle PC op Windows draaiden, dan werd die markt plotseling wel superbelangrijk. De concurrentie was zo goed als dood, mensen blijven meestal bij hun vertrouwde ding, alternatieven waren er dus niet en nu betalen de meeste mensen braaf hun licentie.
      Allez : toch iémand die me verstaat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
        Dergelijke ongemakken wil men bij de klant voorkomen, en zal men dus sneller kiezen voor AVG.
        Een goeie "commercant" zal dan Avast installeren en tegen de klant zeggen: als Avast begint te reclameren, stuur me een mailtje, ik stuur dan wel een code. Da's een goeie klantenbinding.
        Want AVG maakt het nog meer bont: om de paar maanden "vervalt" de updatemogelijkheid en moet je een nieuwe versie installeren, waarbij ze u liefst omleiden naar een betalende versie (Avast trouwens ook).
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
          tja zo kun je wel zien welke virusscanner het beste is en avg staat er wel goed voor
          Steek in die test 100 andere virussen en het resultaat van beste virusscanner kan er al heel anders uitzien. Verder is een goede virusscanner er niet alleen eentje dat virussen kan vinden en verwijderen maar ook eentje dat uw systeem nit te veel belast.
          Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
          kweet het theo...ma ik wil ze eens tegen elkaar optesten
          i know...ja miss wel wat ver gezocht, maja...zot zijn doet gene pijn hé
          Twee virusscanners op een pc installeren is niet het beste dat je kan doen, het resultaat is vaak slechter dan zelfs met een minderwaardige virusscanner.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
            kweet het theo...ma ik wil ze eens tegen elkaar optesten
            i know...ja miss wel wat ver gezocht, maja...zot zijn doet gene pijn hé
            Tot dat ze elkaar als virussen gaan beschouwen of de ene de andere z'n quarantaine blokkeert.

Als je ze dan wil testen, test dan 1 per 1.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
            X