Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AVG of Avast?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AVG of Avast?

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
    Die gast heeft gewoon geen antivirus programma nodig, welke virus wil daar nu terechtkomen

Dan zie je ook maar weer de tegenstrijdigheden hé...

In een ander topic spreekt hij inderdaad over geen antivirus programma, want dat is toch niet nodig op een linuxsysteem...

Of draai je Linux op een windowscomputer met VMware ??? (ben nu wel eens benieuwd naar het antwoord )
    je hebt wel een virusscanner nodig voor windows
    maar voor ubuntu niet kijk hier eens

Virussen

Voor op Linux/GNU gebaseerde besturingssystemen zijn er vrijwel geen virussen, waardoor ook Ubuntu hier minder vatbaar voor is. Hoewel er enkele virussen zijn ontwikkeld voor GNU/Linux, worden die in het algemeen beschouwd als onderzoeksobjecten.

Een mogelijke verklaring hiervoor is dat GNU/Linux een klein marktaandeel heeft vergeleken met bijvoorbeeld Microsoft Windows. Het zou simpelweg niet aantrekkelijk zijn om virussen voor GNU/Linux te maken, gezien de grote meerderheid van particulieren en organisaties die Microsoft Windows gebruikt. Dit argument werd bijvoorbeeld door Microsofts CEO Steve Ballmer gebruikt. Anderen hechten hier weinig waarde aan en wijzen erop dat GNU/Linux een groot marktaandeel heeft op de servermarkt, vooral wat betreft webservers. Dat laatste zou dan juist wel aantrekkingskracht moeten uitoefenen op virusmakers, wanneer Ballmers logica klopt. De claim dat GNU/Linux nauwelijks vatbaar is voor virussen zou bovendien een provocerende werking op virusmakers kunnen hebben.

Een gevolg van de uitspraken van Ballmer en anderen zou kunnen zijn dat wanneer het marktaandeel van GNU/Linux stijgt, het aantal virussen zal toenemen. Dit is tot nu toe echter niet het geval geweest, ook niet voor Mac OS X, eveneens een op Unix gebaseerd besturingssysteem, met een groter marktaandeel op de desktop dan GNU/Linux.

Een andere mogelijke verklaring is het rechtensysteem dat GNU/Linux gebruikt. Het is onder GNU/Linux namelijk niet mogelijk voor software om iets op het systeemgedeelte van de computer te veranderen zonder dat de gebruiker er expliciet toestemming voor geeft, door het intypen van een wachtwoord. De meeste GNU/Linux-distributies vragen om een apart wachtwoord voor de rootgebruiker voordat systeeminstellingen gewijzigd kunnen worden. Ubuntu gebruikt echter voor alle systeemtaken sudo (superuser do), waarbij de gebruiker niet het rootwachtwoord moet invullen (de standaardprocedure op UNIX-systemen) maar zijn/haar eigen wachtwoord (vergelijkbaar met Mac OS X). De gebruiker zal dus altijd zijn/haar wachtwoord moeten invullen voordat het virus zich kan installeren. In Microsoft Windows daarentegen werken veel gebruikers altijd in de beheerdersmodus, zodat virussen wel controle over het systeem kunnen uitoefenen.

ik heb dit verhaal hier vandaan
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_(Linuxdistributie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
      je hebt wel een virusscanner nodig voor windows
      maar voor ubuntu niet kijk hier eens

Virussen

Voor op Linux/GNU gebaseerde besturingssystemen zijn er vrijwel geen virussen, waardoor ook Ubuntu hier minder vatbaar voor is. Hoewel er enkele virussen zijn ontwikkeld voor GNU/Linux, worden die in het algemeen beschouwd als onderzoeksobjecten.

Een mogelijke verklaring hiervoor is dat GNU/Linux een klein marktaandeel heeft vergeleken met bijvoorbeeld Microsoft Windows. Het zou simpelweg niet aantrekkelijk zijn om virussen voor GNU/Linux te maken, gezien de grote meerderheid van particulieren en organisaties die Microsoft Windows gebruikt. Dit argument werd bijvoorbeeld door Microsofts CEO Steve Ballmer gebruikt. Anderen hechten hier weinig waarde aan en wijzen erop dat GNU/Linux een groot marktaandeel heeft op de servermarkt, vooral wat betreft webservers. Dat laatste zou dan juist wel aantrekkingskracht moeten uitoefenen op virusmakers, wanneer Ballmers logica klopt. De claim dat GNU/Linux nauwelijks vatbaar is voor virussen zou bovendien een provocerende werking op virusmakers kunnen hebben.

Een gevolg van de uitspraken van Ballmer en anderen zou kunnen zijn dat wanneer het marktaandeel van GNU/Linux stijgt, het aantal virussen zal toenemen. Dit is tot nu toe echter niet het geval geweest, ook niet voor Mac OS X, eveneens een op Unix gebaseerd besturingssysteem, met een groter marktaandeel op de desktop dan GNU/Linux.

Een andere mogelijke verklaring is het rechtensysteem dat GNU/Linux gebruikt. Het is onder GNU/Linux namelijk niet mogelijk voor software om iets op het systeemgedeelte van de computer te veranderen zonder dat de gebruiker er expliciet toestemming voor geeft, door het intypen van een wachtwoord. De meeste GNU/Linux-distributies vragen om een apart wachtwoord voor de rootgebruiker voordat systeeminstellingen gewijzigd kunnen worden. Ubuntu gebruikt echter voor alle systeemtaken sudo (superuser do), waarbij de gebruiker niet het rootwachtwoord moet invullen (de standaardprocedure op UNIX-systemen) maar zijn/haar eigen wachtwoord (vergelijkbaar met Mac OS X). De gebruiker zal dus altijd zijn/haar wachtwoord moeten invullen voordat het virus zich kan installeren. In Microsoft Windows daarentegen werken veel gebruikers altijd in de beheerdersmodus, zodat virussen wel controle over het systeem kunnen uitoefenen.

ik heb dit verhaal hier vandaan
      http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_(Linuxdistributie)
      Weet ik best hoor, heb daar geen wikipedia voor nodig.

Vandaar ook mijn vraag of je ubuntu draait op een windowscomputer via vmware of via een ander systeem... Is toch gewoon een duidelijke vraagstelling
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Weet ik best hoor, heb daar geen wikipedia voor nodig.

Vandaar ook mijn vraag of je ubuntu draait op een windowscomputer via vmware of via een ander systeem... Is toch gewoon een duidelijke vraagstelling
        ik heb een dualboot daar draai ik windows 7 ultimate pliek novemer
        met ubuntu 9.10

Comment

ik heb een dualboot daar draai ik windows 7 ultimate pliek novemer
          met ubuntu 9.10
          Een dualboot dus... Voila, eindelijk eens een duidelijk antwoord.
          Maar waarom opteer je niet voor vmware. Is toch veel interessanter ?
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Een dualboot dus... Voila, eindelijk eens een duidelijk antwoord.
            Maar waarom opteer je niet voor vmware. Is toch veel interessanter ?
            ik gebruik vmware om besturingsystemen te testen
            ik test nu ubuntu 10.04 alpha

Comment

Ik gebruik al jaar en dag Avast. Nog steeds een goede tool samen met windows vista.

En waarom dit gratis is. Weet ik niet. Naar mijn weten, zou de pro versie meer zaken kunnen, en zou de update regelmatiger gebeuren. Maar omdat vista al een goede firewall en spamfilter heeft is dit ook niet nodig voor thuisgebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                Ik gebruik al jaar en dag Avast. Nog steeds een goede tool samen met windows vista.

En waarom dit gratis is. Weet ik niet. Naar mijn weten, zou de pro versie meer zaken kunnen, en zou de update regelmatiger gebeuren. Maar omdat vista al een goede firewall en spamfilter heeft is dit ook niet nodig voor thuisgebruik.
                omdat sommige mensen echt gratis mensen willen helpen.
                daarom vind ik gratis scanners beter dan betaald

want betaalde versie willen ze enkel geld verdienen

Comment

Ik gebruik Avast in combinatie met spybot search & destroy en dat werkt voor mij zeer goed en afdoende tegen kwaadaardige software. Avast heeft daarnaast een standaard Outlook/Outlook Express safeguard filter dat naast spam ook kwaadaardige code in verdachte mails blokkeert.

De snelheid van Avast is gigantisch veel beter dan die van Norton Antivirus, dat het systeem enorm vertraagt en bovendien waanzinnig veel system resources, harde schijf en geheugen opeist.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                    Ik gebruik Avast in combinatie met spybot search & destroy en dat werkt voor mij zeer goed en afdoende tegen kwaadaardige software. Avast heeft daarnaast een standaard Outlook/Outlook Express safeguard filter dat naast spam ook kwaadaardige code in verdachte mails blokkeert.

De snelheid van Avast is gigantisch veel beter dan die van Norton Antivirus, dat het systeem enorm vertraagt en bovendien waanzinnig veel system resources, harde schijf en geheugen opeist.
                    norton vind ik zeer slecht werken
                    voor norton moet je betalen
                    en voor avast niet

je ziet het verschil
                    dat bewijst dat gratis schanners beter zijn

Comment

Norton is zodanig slecht dat het een van de meest verkochte virusscanners is,ik gebruik al jaren Norton Internet Security en ben daar zeer tevreden mee,en al die bull**** van veel plaats op je schijf en dit en dat kan mij gestolen worden,ik voel mij veilig en dat is het bijzonderste.Amen.

Comment

windows 7 ultimate pliek novemer
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          weet je niet wat pliek is

Comment

weet je niet wat pliek is
                            jawel Iegieale zoftwaire

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                              jawel Iegieale zoftwaire
                              je schrijft niet zoftwaire maar software.
                              en deze vraag was voor nete bedoelt

Comment

je schrijft niet zoftwaire maar software.
                                en deze vraag was voor nete bedoelt
                                Ik denk dat Nete goed genoeg weet wat een pliek betekend in verband met software.
                                maar jij snapt niet echt veel zo te zien.
                                je wilt veel neer posten maar het gene dat je post daar zit niet echt veel nuttige informatie tussen.

Comment

Working...
                                X