Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 7

theokus kus dat gaat niet lukken om Outlook 2007 gegevens in Ubuntu te krijgen
    ik raad voor jou windows 7 ultimate aan

Comment

Vind dit wel grappig, ze zitten hier op Windows 7 te schieten en laten zich ontvallen dat ze hopen dat Ubuntu 9.10 beter wordt dan Win 7

Maar wat is beter ? Welke criteria gebruikt men om dit te meten ? Indien mijn echtgenote de laptop opentrekt en ze kan op internet, foto's bekijken, teksten schrijven,... zonder al te veel problemen is die al heel gelukkig. Is dat Windows, Mac of Linux dat maakt haar echt niet uit, zolang ze de vertrouwde iconen op de desktop terug vindt is alles OK.

Zelf word ik poep nerveus als ik weer voor de zoveelste keer de rondjes tel of de zandloper zie verschijnen, wanneer de Windows bevriest omdat hij wat veel taken gelijktijdig moet doen. Voor mij is het al een jaar of zes Linux all the way.
      Qua architectuur, filesysteem, user management, security, internet, configureerbaarheid, gebruiksgemak,... is Linux(met KDE4) zeker de meerdere van Windows, geen twijfel aan. Alleen het vraagt redelijk wat moeite om het perfect operationeel te krijgen, maar eens het goed draait blijft het ook goed draaien (wat tot nu toe van geen enkele Windows versie gezegd kan worden). Het is inderdaad balen dat de industrie geen of weinig aandacht schenkt aan deze gemeenschap en er amper commerciële software of zelfs goed ondersteunde hardware te verkrijgen is. Mijn mening hier is : Linux is een parel maar enkel feasable voor een beperkte groep, Windows is mainstream en hier zitten de big $$$ met de nodige support van de industrie die met zijn allen de gebruikers uitmelken. Maar hey thats life niet
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
        Maar wat is beter ? Welke criteria gebruikt men om dit te meten ? Indien mijn echtgenote de laptop opentrekt en ze kan op internet, foto's bekijken, teksten schrijven,... zonder al te veel problemen is die al heel gelukkig. Is dat Windows, Mac of Linux dat maakt haar echt niet uit, zolang ze de vertrouwde iconen op de desktop terug vindt is alles OK.
        Dit is wat telt.
        Als je hebt wat je wilt is alles ok hee

Zelf word ik poep nerveus als ik weer voor de zoveelste keer de rondjes tel of de zandloper zie verschijnen, wanneer de Windows bevriest omdat hij wat veel taken gelijktijdig moet doen.
        Heb ik geen last van.
        Veel taken? Hoeveel taken doe jij tegelijkertijd?
        Ik bekijk het simpel: zelf kan ik me maar bezig houden met één programma.
        Er staan hier momenteel wel een aantal programma's open.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

[QUOTE=theokus;2445092
          Heb ik geen last van.
          Veel taken? Hoeveel taken doe jij tegelijkertijd?
          Ik bekijk het simpel: zelf kan ik me maar bezig houden met één programma.
          Er staan hier momenteel wel een aantal programma's open.[/QUOTE]

Och, als ik thuis werk staat er wel 't een en 't ander open... Lotus Notes, twee a drie openoffice docs, al een een PDF, de CRMtool, Softphone, een explorer... En dat heeft hij blijkbaar echt niet graag... Als vergelijking, op men ouwe P4 2.4Ghz Gentoo Linux heb ik hier veel minder last van, half zo snel en half zoveel geheugen... en die blijft ~vlot draaien
          Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Hier voor de Mac lovers:

en

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Microsoft heeft dergelijke filmpjes of zo'n manier van doen niet nodig, nu niet en in de toekomst niet.
              Financieel raakt Apple nog niet aan de knieën van Microsoft.
              Uiteindelijk draai het om centen.
              En zonder de centen van Mark Shuttleworth stond Ubuntu-Linux vandaag de dag nergens.

De winkel verkoopt 10 Apple computers en er komt één klacht binnen na een maand.
              Dezelfde winkel verkoopt 100 Windows-pc's en er komen 10 klachten binnen na een maand.
              Wat denkt die winkelier?
              Miljaar die Mac's zijn goed, daar is er maar één van kapot.

O ja, het virus, de bug en andere mal-toestanden.
              Je gaat toch niet denken dat die makers ervan, zich gaan bezig houden met
              of werk investeren in een beperkt aantal computersystemen.
              Die pakken Windows aan omdat daar miljoenen en miljoenen in aantal over de wereld
              circuleren. Dat loont zich pas.

Voor Windows bestaat het grootste software-aantal.
              Een bug meer of minder is legio en wordt ook snel gerelateerd aan Windows.
              Het trieste is ook dat er (veel) slecht geschreven programma's zijn.
              (economische druk en te vroeg vrijgegeven)

Nu en in de toekomst zullen er wel Mac-evangelisten blijven bestaan en
              volwassen pubers die Linux de hemel in prijzen
              En daar heb ik totaal niks tegen, dat mag.
              Dat is ieders keuze en ik ga niemand zijn plezier bederven.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Microsoft heeft dergelijke filmpjes of zo'n manier van doen niet nodig, nu niet en in de toekomst niet.
                Financieel raakt Apple nog niet aan de knieën van Microsoft.
                Uiteindelijk draai het om centen.
                De financiel sterkte van Microsoft heeft niets te maken met het al of niet anders zijn van W7 tegenover Vista.
                Nog steeds ben ik op zoek naar iemand die staalhard kan aantonen dat W7 sneller draait dan Vista op dezelfde computer. Mijn gok is nog altijd : even snel, en vooral omdat de verschillen bij W7 louter cosmetisch zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  De financiel sterkte van Microsoft heeft niets te maken met het al of niet anders zijn van W7 tegenover Vista.
                  Nog steeds ben ik op zoek naar iemand die staalhard kan aantonen dat W7 sneller draait dan Vista op dezelfde computer. Mijn gok is nog altijd : even snel, en vooral omdat de verschillen bij W7 louter cosmetisch zijn.
                  Zappa, Win. 7 is sneller en zuiniger.
                  Dat merk ik al bij het opstarten dus vanaf de pc aanzetten tot Win.7 klaar is voor gebruik.
                  (Met die SSD is dat 5 à 6 seconden.)

De berichten zijn ook tegenstrijdig.
                  > zie maar via Google.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Zappa, Win. 7 is sneller en zuiniger.
                    Dat merk ik al bij het opstarten dus vanaf de pc aanzetten tot Win.7 klaar is voor gebruik.
                    (Met die SSD is dat 5 à 6 seconden.)

De berichten zijn ook tegenstrijdig.
                    > zie maar via Google.
                    Ik merk hetzelfde als ik Vista opnieuw installeer na enkele maanden, maar ik heb geen SSD natuurlijk. Nog steeds geen uitsluitsel dus.
                    Hoe lang duurde het voor iedereen Vista begon af te breken eigenlijk weer ?

Comment

Ik merk hetzelfde als ik Vista opnieuw installeer na enkele maanden, maar ik heb geen SSD natuurlijk. Nog steeds geen uitsluitsel dus.
                      Hoe lang duurde het voor iedereen Vista begon af te breken eigenlijk weer ?
                      Op een uur na kan ik dat niet zeggen Zappa.
                      Maar het duurde echter niet lang.
                      Probleem was die UAC wat in feite geen probleem is maar het stoorde blijkbaar iedereen.
                      Verder waren het de drivers en de wat logge werking.
                      Men beloofde ook gratis software maar dat is ook nooit van de grond gekomen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Men beloofde ook gratis software maar dat is ook nooit van de grond gekomen.
                        Jawel hoor, ik heb de utltimate en ik heb een paar keer software gekregen (minder dan beloofd, maar 't is Microsoft en ook deze draad gaat over of ze hun beloftes wel waar maken )

Comment

Probleem was die UAC wat in feite geen probleem is maar het stoorde blijkbaar iedereen.
                          En ook dat heeft mij nooit gestoord omdat ik er mee overweg kon, en datzelfde UAC zit in W7 ook, dus is er tot nu toe weinig hoop op beterschap.

Comment

Jawel hoor, ik heb de utltimate en ik heb een paar keer software gekregen (minder dan beloofd, maar 't is Microsoft en ook deze draad gaat over of ze hun beloftes wel waar maken )
                            Wat wilt ge eigenlijk ?
                            Ik heb ook de Ultimate van Vista.
                            En die gratis software? Ben al vergeten wat het was dus 't zal wel niet wereldschokkend
                            geweest zijn.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Wat wilt ge eigenlijk ?
                              Nog altijd vergelijken of windows 7 wel wereldschokkend beter dan Vista is (en ja ik ben nog altijd tevreden van Vista en heb nog geen OS gebashed, ook Linux of OSX niet, en ja ik heb daar ook ervaring mee).
                              Maar ik heb hier nog altijd geen overtuigend bewijs gezien, wel van onkunde van diverse pluimage, onwetendheid op verschillende niveau's, en uitdenekkletserij.

Comment

Nog altijd vergelijken of windows 7 wel wereldschokkend beter dan Vista is (en ja ik ben nog altijd tevreden van Vista en heb nog geen OS gebashed, ook Linux of OSX niet, en ja ik heb daar ook ervaring mee).
                                Maar ik heb hier nog altijd geen overtuigend bewijs gezien, wel van onkunde van diverse pluimage, onwetendheid op verschillende niveau's, en uitdenekkletserij.
                                Ik zal het eens vragen aan Frank
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X