Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 7

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Lees dit eens door: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...as-283421.html , veel succes.
    Effe die post doorgenomen...Misschien tijd om door de zure appel te bijten en naar Thunderbird over te schakelen? http://www.mozilla.org/
    Thunderbird gebruikt een mapstruktuur die je gewoon van je oude naar je nieuwe PC kopiëert (OK een beetje tweaken met de profile file) en je gaat gewoon verder op je nieuwe PC zonder één mail/adres te verliezen. Koop je een Mac of ga je naar Linux, geen enkel probleem cross-platfom compatibility
    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
      Effe die post doorgenomen...Misschien tijd om door de zure appel te bijten en naar Thunderbird over te schakelen? http://www.mozilla.org/
      Thunderbird gebruikt een mapstruktuur die je gewoon van je oude naar je nieuwe PC kopiëert (OK een beetje tweaken met de profile file) en je gaat gewoon verder op je nieuwe PC zonder één mail/adres te verliezen. Koop je een Mac of ga je naar Linux, geen enkel probleem cross-platfom compatibility
      Heb ik kunnen oplossen tussen Ubuntu en Windows.
      Tenminste als je een pst-bestand hebt.
      Bijvoorbeeld van Outlook 2007.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Een domme vraag misschien maar toch:

Als ik upgrade naar Windows 7 (wat ik gratis kan doen via school), moet ik dan ook alles herinstalleren??? of blijft alles netjes staan???
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
          Een domme vraag misschien maar toch:

Als ik upgrade naar Windows 7 (wat ik gratis kan doen via school), moet ik dan ook alles herinstalleren??? of blijft alles netjes staan???
          Bij een upgrade wordt alles overgenomen he.

Bij een nieuwe "verse" installatie van Windows 7 moet je wel alle programma's
          herinstalleren.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Heb ik kunnen oplossen tussen Ubuntu en Windows.
            Tenminste als je een pst-bestand hebt.
            Bijvoorbeeld van Outlook 2007.
            Dan heb je een export/import gedaan?
            Rudy,

Comment

Bij een upgrade wordt alles overgenomen he.

Bij een nieuwe "verse" installatie van Windows 7 moet je wel alle programma's
              herinstalleren.
              is er een verschil tussen beide in prestatie?
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Dan heb je een export/import gedaan?
                Nee nee
                In Ubuntu gebruik je readpst, zo heet dat.
                Dus installeer eerst readpst in Ubuntu

Je maakt eerst een map aan in Ubuntu en daarin plaats je outlook.pst.
                dan
                readpst -r Outlook.pst

cd Persoonlijke\ mappen/Contactpersonen/

dan

mv contacts contacts.vcf

om er een .vcf file van te maken
                -----------------------------------------------------------------------------------------------------
                Eerst de Contactpersonen importeren.

Open nu Evolution E-mail en ga naar contactpersonen klik
                Bestand > importeren.
                Kies een enkel bestand importeren.
                Dan blader je naar het juiste bestand in mijn geval /outlook/persoonlijke mappen/ contactpersonen
                En kies je het contacts.vcf bestand.
                Kies bij Bestandstype > vCard
                Klik op vooruit en al uw contactpersonen staan in Evolution.

Dan jouw E-mail
                Maak een map aan in Evolution waar Uw mail in terecht moet komen. ( rechtermuisknop > nieuwe map).
                Bestand > importeren.
                Dan bladert U naar het juiste bestand in mijn geval /outlook/persoonlijke mappen/Postvak IN
                En kies je het bestand mbox
                Kies bij bestandstype Berkeley-postbus (mbox)
                Vooruit
                Kies de map waarin de E-mails geïmporteerd moeten worden.
                Klik op vooruit en al uw E-mails worden geïmporteerd en staan de zojuist geselecteerde map.
                Last edited by theokus; 1 november 2009, 21:23.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                  is er een verschil tussen beide in prestatie?
                  Geen idee omdat ik dit nooit doe.
                  Ik installeer steeds "vers".
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Geen idee omdat ik dit nooit doe.
                    Ik installeer steeds "vers".
                    Wat voor Windows zeker aan te raden is
                    Rudy,

Comment

Nee nee
                      In Ubuntu gebruik je readpst, zo heet dat.
                      Dus installeer eerst readpst in Ubuntu......
                      Een heel epistel, eigenlijk toch een export/import... Het probleem is dat iedere maal je je Win opnieuw installeert er zich problemen voordoen. Met Thunderbird zet je de profile directory op een stick, herinstalleer/upgrade je je OS, zet de map terug en klaar is kees Je hebt gewoon al je mails en adressen terug.
                      Ik heb deze map ondergebracht in de /home/hal/Documents folder, met een hardlink geplaatst in de /home/hal/.thunderbird map. De /home/hal/Documents maakt deel uit van de incementele backup waardoor er regelmatig een snapshot van al de mails wordt gemaakt
                      Rudy,

Comment

Een heel epistel, eigenlijk toch een export/import... Het probleem is dat iedere maal je je Win opnieuw installeert er zich problemen voordoen. Met Thunderbird zet je de profile directory op een stick, herinstalleer/upgrade je je OS, zet de map terug en klaar is kees Je hebt gewoon al je mails en adressen terug.
                        Ik heb deze map ondergebracht in de /home/hal/Documents folder, met een hardlink geplaatst in de /home/hal/.thunderbird map. De /home/hal/Documents maakt deel uit van de incementele backup waardoor er regelmatig een snapshot van al de mails wordt gemaakt
                        Allemaal goed en wel, tot je van Outlook Express mails moet importeren in Win7 of Vista, waar je OE niet meer kan installeren en waar de import niet werkt zonder geïnstalleerde OE. Daar sta je dan met al je dbx bestanden.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hoe zet je data van Outlook over naar Thunderbird....
                          Dat interesseert me meer.
                          Als ik bij Windows blijf en Outlook in mijn geval, dan zijn er geen problemen.
                          Ubuntu ondersteunt geen PDA's alleen die Palm-dingen.
                          Via Outlook kan ik mijn gsm en pda syncen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Eens een ander vraagje over Windows 7.

mijn vriendin kan met haar werk niet meer mee. Ze heeft nog altijd windows 2000 en krijgt de laatste tijd heel wat docx documenten. Ik zie het opslaan van al die data, windows 7 installeren en alles terugzetten niet zo goed zitten.

Als ik windows 7 in Vbox zet zoals die uit nieuwsgierigheid in mijn ubuntu pc zit, kan ze die dan echt gebruiken om mee te werken, of gaat dat miserie geven?

Het zou voor mij wel een gemakkelijker binnenweg zijn. Tenminste als Vbox op win2000 draait.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              Eens een ander vraagje over Windows 7.

mijn vriendin kan met haar werk niet meer mee. Ze heeft nog altijd windows 2000 en krijgt de laatste tijd heel wat docx documenten. Ik zie het opslaan van al die data, windows 7 installeren en alles terugzetten niet zo goed zitten.

Als ik windows 7 in Vbox zet zoals die uit nieuwsgierigheid in mijn ubuntu pc zit, kan ze die dan echt gebruiken om mee te werken, of gaat dat miserie geven?

Het zou voor mij wel een gemakkelijker binnenweg zijn. Tenminste als Vbox op win2000 draait.
                              Microsoft Office Compatibility Pack
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Inderdaad, "docx" zijn Office 2007 bestanden, heeft dus niks te maken met Windows op zich.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...