Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 7

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
    Hoe zit het eigelijk ivm de OEM software richtlijnen, wat mag wel en wat niet?
    OEM = simpel, zoals de rest : op één computer op één partitie...

Een Dual boot met 2 x Win7 eentje voor de games en eentje voor het serieuze werk, vereist twee licenties Win 7. $$$

dees vind ik er eigenlijk wat over: http://tweakers.net/nieuws/63387/mic...an-banden.html gewoon het idee al...vroeg of laat komt het er wel van...
    Last edited by Rudy M.; 10 november 2009, 19:52.
    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik veronderstel dat Academic Download een overeenkomst heeft gesloten met Microsoft, ja!
      Na het betalen voor de download duurt het ongeveer een week voor je de gegevens krijgt om te kunnen downloaden want ze gaan wel degelijk alles na.
      En als ik daar gebruik kan van maken zou ik toch stom moeten zijn het niet te doen.
      Ik ben gepensioneerd NMBS bediende en verleden jaar kon ieder die bij de NMBS werkte een Office 2007 Enterprise kopen voor € 27, ook ik dus.
      Heb ik dus ook mee genomen.
      Ben ik nu illegaal bezig?
      Alles is geactiveerd EN geregistreerd en tot nu nog niks gehoord van MS.
      Natuurlijk ben je perfect in orde.
      Maar stel dat je die DVD aan mij geeft, dan kan ik die ook perfect installeren en activeren, maar dàn zijn we beiden illegaal bezig.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Natuurlijk ben je perfect in orde.
        Maar stel dat je die DVD aan mij geeft, dan kan ik die ook perfect installeren en activeren, maar dàn zijn we beiden illegaal bezig.
        Aan een ander doorgeven ga ik niet doen want wat als die ook registeerd?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
          OEM = simpel, zoals de rest : op één computer op één partitie...

Een Dual boot met 2 x Win7 eentje voor de games en eentje voor het serieuze werk, vereist twee licenties Win 7. $$$

dees vind ik er eigenlijk wat over: http://tweakers.net/nieuws/63387/mic...an-banden.html gewoon het idee al...vroeg of laat komt het er wel van...
          Dit weet ik wel dat je dit maar op 1 pc mag installeren, maar hoe zit het eigenlijk als je zo een versie bij de winkel aankoopt zonder dat je nieuwe hardware aankoop?

Mag dit, kan dit? Ben je dan legaal bezig?
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Voor 129€ kan je deze op maximaal 3 PC's installeren en ben je 100% legaal bezig Dat is amper 43€ per PC voor die arme zielen in Redmond

Of je installeert OpenOffice van Sun Microsystems dat kost niks, voor thuis meer dan genoeg mogelijkheden en voor 129€ kan je met je al eens op stap gaan zeker
            Rudy,

Comment

Dit weet ik wel dat je dit maar op 1 pc mag installeren, maar hoe zit het eigenlijk als je zo een versie bij de winkel aankoopt zonder dat je nieuwe hardware aankoop?

Vanaf Vista is de OEM veranderd, ervoor mocht deze alleen verkocht worden met een volledig nieuw systeem.
              Nu mag een OEM verkocht worden aan elke systeembouwer ... en systeembouwer wordt heden aanzien van zodra je één stuk zelf verandert "in" de pc.
              Dus in principe mag je OEM gebruiken van zodra je zelf bijvoorbeeld een latje RAM steekt of een andere videokaart of eender welk onderdeel "in" de PC.
              Je moet die hardware niet specifiek aankopen gelijk met de OEM-versie maar je moet kunnen bewijzen dat je minstens één onderdeel voor die PC als wisselstuk/los onderdeel aangekocht hebt.
              Nu zijn er ook veel winkels die u een OEM pas willen verkopen als je het samen met een onderdeel aankoopt ... dit stelt hun langs een kant veilig op de zekerheid aan een systeembouwer te verkopen maar stelt vooral hun verkoopcijfer wat veiliger.
              In principe moet je het dus niet samen kopen om legaal te blijven.
              Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
              http://www.alternate.be/html/shop/pr...1a&baseId=6356
              Voor 129€ kan je deze op maximaal 3 PC's installeren en ben je 100% legaal bezig Dat is amper 43€ per PC voor die arme zielen in Redmond
              Maar voor die 129€ heb je niet eens Outlook erbij ... veel mensen zijn niet geïnteresseerd in dit pakket om deze reden.
              Maar je springt wel plots van Windows 7 naar Office 2007 ... niet echt een OS.
              Last edited by VerSeg; 11 november 2009, 01:19.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Vanaf Vista is de OEM veranderd, ervoor mocht deze alleen verkocht worden met een volledig nieuw systeem.
                Nu mag een OEM verkocht worden aan elke systeembouwer ... en systeembouwer wordt heden aanzien van zodra je één stuk zelf verandert "in" de pc.
                Dus in principe mag je OEM gebruiken van zodra je zelf bijvoorbeeld een latje RAM steekt of een andere videokaart of eender welk onderdeel "in" de PC.
                Dit is niet juist of anders gezegd : helemaal fout .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Maar voor die 129€ heb je niet eens Outlook erbij ... veel mensen zijn niet geïnteresseerd in dit pakket om deze reden.
                  Maar je springt wel plots van Windows 7 naar Office 2007 ... niet echt een OS.
                  Was nog een reactie op Red Falcon/Nete hun posts over Office 2007, maar 't gaat hier soms zo snel he
                  Rudy,

Comment

Volgens M$ policy mag dit niet, de winkel mag je zelfs geen OEM versie verkopen indien je geen nieuwe PC koopt. In de praktijk zal je dit waarschijnlijk wel kunnen 't is in tijden van crisis toch 99euro in 't bakje voor de winkel in kwestie.
                    Indien M$ zijn visie door drukt zal je als particulier zelfs geen OEM meer kunnen kopen, enkel geregistreerde PC bouwers. Maar zover zijn we (gelukkig) nog niet. al gaan ze nu wel de dealers opleiden zodat deze de M$ visie ivm OEM licenties beter kunnen begrijpen
                    Rudy,

Comment

Nee, de winkelier mag het eigenlijk zo niet verkopen en jij bent (juridisch gezien) illegaal bezig. Maar het KAN dus wel perfect.

Hier een interessante gedachtenwissling over OEM.

Het zou Microsoft sieren als ze eindelijk hun licentiebepalingen inzake OEM eens aanpassen in de zin van:
                      Je koopt een Full versie en je kan ons bellen voor ondersteuning, je koopt een OEM versie en je moet zelf uw plan trekken.
                      En dat ze dan ineens ook een "thuisgebruik" versie verkopen die je voor privé gebruik op een paar PC's mag installeren.
                      Last edited by nete; 11 november 2009, 09:09.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                      X