Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 7

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Die talen zitten niet ingebakken. Je kan ze met een ultimate wel bijkomend installeren via windows update : de talen staan normaal bij de optionele updates.
    Het zijn behoorlijk grote installatiefiles : +/- 200 MB per taal...
    Is juist, zelfs beter
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Die talen zitten niet ingebakken. Je kan ze met een ultimate wel bijkomend installeren via windows update : de talen staan normaal bij de optionele updates.
      Het zijn behoorlijk grote installatiefiles : +/- 200 MB per taal...
      komt dus eigenlijk neer op een MUI .. juist gelijk het altijd al was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        komt dus eigenlijk neer op een MUI .. juist gelijk het altijd al was?
        Windows 7 gebruikt hetzelfde principe als Vista voor die taal.
        Voor de RC1 die ik hier nog altijd draai is de vertaling niet 100% volledig. Links en rechts zie je nog wat engels "doorschemeren", en over de vertaalde help-functie gaan we zwijgen ...
        Groeten,

Polleke

Comment

En waar kan men nu eigenlijk een volledige versie van Windows 7 Ultimate NL vinden?
          Een full kost +- 20€ meer dan een upgrade maar een full kan je nergens vinden.
          Ben al gaan zien in veel computerwinkels en ook online maar de full is nooit leverbaar.
          Altijd op bestelling met ongekende levertijd.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Windows 7 gebruikt hetzelfde principe als Vista voor die taal.
            Voor de RC1 die ik hier nog altijd draai is de vertaling niet 100% volledig. Links en rechts zie je nog wat engels "doorschemeren", en over de vertaalde help-functie gaan we zwijgen ...
            Zoals dus al eerder aangehaald .. de RC1 versie laat toe taalopties te dl'en en te installeren .. de display taal wordt netjes aangepast maar daar houdt het schijnbaar op net zoals in de ander windows versies trouwens.
            Na een image gemaakt te hebben van de RC1 versie de NL dvd in de computer gestopt en hoera !!
            "U kunt geen standaard upgrade uitvoeren van een andere taal dan die taal die op uw computer geinstalleerd is" ..
            Een clean install in een andere taal als optie? Over my dead body ! I think NOT! Een clean werkend systeem de nek omdraaien en dan fiedelen met het gepriegel van een andere display taal en al mijn toepassingen in 't engels, plus een eeuwigdurend wachten op systeem updates wegens niet beschikbaar in de juiste taal? kom nou .. waar heb ik het meer meegemaakt?
            Het klassieke lood voor oud ijzer dus .. ha er zijn nog zekerheden in deze wereld zelfs al zijn ze utterly FUBAR!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En waar kan men nu eigenlijk een volledige versie van Windows 7 Ultimate NL vinden?
              Een full kost +- 20€ meer dan een upgrade maar een full kan je nergens vinden.
              Ben al gaan zien in veel computerwinkels en ook online maar de full is nooit leverbaar.
              Altijd op bestelling met ongekende levertijd.
              Met een studentennummer direct te downloaden van Academic download.
              Tenminste als hun 'servers' niet overbelast zijn.
              Kost € 65 voor de Ultimate NL of FR bij hen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Met een studentennummer direct te downloaden van Academic download.
                Tenminste als hun 'servers' niet overbelast zijn.
                Kost € 65 voor de Ultimate NL of FR bij hen.
                En hoe komt ge aan een studentennummer? Moet je daar geen student voor zijn?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ja en neen, ik volg avondschool voor volwassenen Cvo Kempen (cusus Dreamweaver).

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Een lerarenkaart werkt ook.

Comment

Voor wie er zich in herkent:

Je weet toch zelf ook dat, als je zo'n Academic pakket niet volgens de vastgestelde regels "bemachtigt" of "gebruikt", je juridisch even illegaal bezig bent als met de eerste de beste piraatversie met een crack ?

Ik herhaal het voor de zoveelste keer: je kan niet "een beetje" legaal bezig zijn met software.

Maar de licentiebepalingen van Microsoft inzake bv. OEM versies vind ik zelf er ook ver over.
                      Daarom waarschijnlijk dat vrijwel elke Belg zijn eigen licentiebepalingskes uitvaardigt...
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Voor wie er zich in herkent:
                        Daar herken ik mij alvast totaal niet in, als leerkracht. En ik hoop dan ook dat je niets wil suggereren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          Daar herken ik mij alvast totaal niet in, als leerkracht. En ik hoop dan ook dat je niets wil suggereren.
                          Absoluut niet Zappa.
                          Mijn post is heel algemeen bedoeld. Zo van: als een student de Academic versie koopt en gebruikt, en zijne pa die bv. loodgieter is zet die ook op zijn PC....

Ik vind het soms grappig hoe sommigen zich in de meest onmogelijke bochten wringen om te zeggen: mijne Windows is geactiveerd en gevalideerd, dus zonder discussie legaal.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik herhaal het voor de zoveelste keer: je kan niet "een beetje" legaal bezig zijn met software.
                            Mijn vraag was dan ook "Waar kan ik een full versie Windows 7 NL kopen?".
                            Ik heb geen studentenkaart, heb geen kinderen en ben geen leraar ... nogal moeilijk dan zonder veel foeffelen.

Maar de licentiebepalingen van Microsoft inzake bv. OEM versies vind ik zelf er ook ver over.
                            Dat vinden de meeste computerwinkels omdat ze de mensen niet meer kunnen verplichten er een computer bij te kopen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Hoe zit het eigelijk ivm de OEM software richtlijnen, wat mag wel en wat niet?
                              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ik veronderstel dat Academic Download een overeenkomst heeft gesloten met Microsoft, ja!
                                Na het betalen voor de download duurt het ongeveer een week voor je de gegevens krijgt om te kunnen downloaden want ze gaan wel degelijk alles na.
                                En als ik daar gebruik kan van maken zou ik toch stom moeten zijn het niet te doen.
                                Ik ben gepensioneerd NMBS bediende en verleden jaar kon ieder die bij de NMBS werkte een Office 2007 Enterprise kopen voor € 27, ook ik dus.
                                Heb ik dus ook mee genomen.
                                Ben ik nu illegaal bezig?
                                Alles is geactiveerd EN geregistreerd en tot nu nog niks gehoord van MS.

Comment

Working...
                                X