Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 7

De hoofd reden dat microsoft hun XP langer in leven hield was het onverwacht succes van de netbooks, kleine pc's in afmetingen en performantie. Vista was hier véél te zwaar voor en Linux was goed onderweg om dit markt segment volledig in te palmen. Door XP langer te supporteren (en de nodige centen er tegen te gooien) hebben ze in Redmond deze doorbraak van Linux kunnen temporiseren. Wat microsoft dus nodig had was een "klein" performant OS dat de concurentie aan kon met Linux in het netbook segment. De oplossing: een gedown stripte Vista met name Windows 7 . Of het sneller is daar lees je de meest uiteenlopende meningen over, in een labo omgeving meet men geen verschil in snelheid tussen Vista en W7, alleen reageert W7 iets sneller waardoor hij sneller aanvoelt. Het heeft een kleinere footprint, de helft van Vista vreet minder geheugen en draait nog lekker op zwakkere hardware.
    Wil je wat meer details, de CT'magazine van oktober besteedt er enkele pagina's aan.
    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Win. 7 is sneller en zuiniger.
      Dat merk ik al bij het opstarten dus vanaf de pc aanzetten tot Win.7 klaar is voor gebruik.
      (Met die SSD is dat 5 à 6 seconden.)
      En vergeleken op dezelfde HD?
      Probleem was die UAC wat in feite geen probleem is maar het stoorde blijkbaar iedereen.
      Die viel gewoon uit te zetten maar dat hebben de meesten nooit gelezen!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        En ook dat heeft mij nooit gestoord omdat ik er mee overweg kon, en datzelfde UAC zit in W7 ook, dus is er tot nu toe weinig hoop op beterschap.
        Datzelfde UAC zou ik het niet noemen.
        Er zit inderdaad terug UAC in, maar je kan het veel beter finetunen dan in Vista...
        Je hebt een pak meer instellingen, en het is minder opdringerig.

En zoals al gezegd : als je het beu bent, kan je het ook gewoon uitschakelen.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          En zoals al gezegd : als je het beu bent, kan je het ook gewoon uitschakelen.
          Tenzij je er zoals ik nooit een probleem mee gehad hebt.

Comment

Vandaag naar Technet Event geweest van MS over Win 7, Server 2008R2 en Hyper-V2

Ik moet zeggen, ze zijn echt op de goede weg! Ben laaiend enthousiast.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Vandaag naar Technet Event geweest van MS over Win 7, Server 2008R2 en Hyper-V2

Ik moet zeggen, ze zijn echt op de goede weg! Ben laaiend enthousiast.
              Dat ze dan toch maar beginnen met

1) een mail programma in Win 7 te stoppen, en er voor te zorgen dat je dbx bestanden kunt importeren (zonder dat OE geïnstallered staat, want dat kan niet in Win7)

2) niet iedereen dat Live gedoe door de strot te willen rammen.

Voor de rest prima OS.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

1) een mail programma in Win 7 te stoppen, en er voor te zorgen dat je dbx bestanden kunt importeren (zonder dat OE geïnstallered staat, want dat kan niet in Win7)

Voor de rest prima OS.
                Daar krijg ik ook groen haar van.

En dan is er nog die SilverLight of hoe heet dat.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Heb vandaag reclame in de bus gekregen van Microsoft (ja, ik dan nog ) met een aanbieding voor Win 7 OEM aan 77,77 € ipv 99€. Wel sneu voor degene die de eerste dag in de rij zijn gaan staan
                  Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                    Heb vandaag reclame in de bus gekregen van Microsoft (ja, ik dan nog ) met een aanbieding voor Win 7 OEM aan 77,77 € ipv 99€. Wel sneu voor degene die de eerste dag in de rij zijn gaan staan
                    Ge zijt nu beledigd?
                    De enige rijen die ik gezien heb was bij de uitgave van Windows 95 en nog op tv.
                    Voor de rest geen rijen meer gezien.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Voor de rest prima OS.
                      Lol, daar lig ik niet echt van wakker. We waren daar als professionals om te zien hoe Win 7 Enterprise/Pro zich gedroeg in een pro omgeving, niet bij de thuisgebruiker maar wel de Enterprise thuisgebruiker (directaccess, branchecaching,app-v, med-v).

Die 2 puntjes kwamen hoegenaamd niet tersprake aangezien:

1) Office 2010 icm Exchange 2010
                      2) Zodoende nog minder met pro te maken heeft dan mail en dbx files.

Dat er geen mail programma inzit is gewoonweg te danken aan Neelie Kroes trouwens.
                      Voor je 't weet heb je een Antitrustrechtzaak aan je been.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Dat er geen mail programma inzit is gewoonweg te danken aan Neelie Kroes trouwens.
                        Je haalt me de woorden uit de vingers

Er is ooit een versie van Office geweest waarbij de Word-bestanden niet konden
                        gelezen worden door de daarop volgende versie.

Als je nu in Google zoekt op "dbx bestanden converteren", dan vind je veel maar dat
                        kost weer veel tijd om te lezen enz.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                          OEM, da's toch wat je bij een systeem krijgt ?
                          Appart zou je deze 'in principe' niet kunnen kopen, deze OEM versies.
                          Als het dan, zoals je zegt, van microsoft zelf komt, verbaast me dat wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                            OEM, da's toch wat je bij een systeem krijgt ?
                            Appart zou je deze 'in principe' niet kunnen kopen, deze OEM versies.
                            Als het dan, zoals je zegt, van microsoft zelf komt, verbaast me dat wel.
                            Moet je niet in verbazen, er zullen wel professionelen zijn die er één gratis krijgen.
                            Ik een Win 7 Ultimate aangekocht bij AcademicDownload à € 65.
                            Verleden week online besteld en onmiddellijk betaald.
                            Gisteren twee telefoontjes mogen plegen om te vragen wanneer ik nu EINDELIJK die mail ging krijgen om te downloaden.
                            Had ik niet gebeld dan had ik die gisteren rond 19h00 waarschijnlijk nog niet gehad.
                            Dolblij zijnde ik direct ingelogd en .........tarara.
                            Vannacht ben ik er dan toch in geslaagd twee van de vijf bestanden te downen.
                            Ben dan gaan slapen omdat mijn 'plafeturen' dicht vielen en ik bijna van mijn stoel.
                            Zojuist geprobeerd de drie andere bestanden te downen en.........tarara.
                            Zitten ze daar met een serverke uit de jaren stillekens?
                            Downen ging vannacht aan max. 550kb/s.
                            De rest zal weer voor vannacht zijn zeker
                            Zal straks aan madam vragen of ze koffiekoeken wil meebrengen voor vanacht.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Vind het nog altijd vreemd dat linux en OS X mogen bevatten wat ze willen, maar als Microsoft nog maar durft iets erin proppen, worden ze onmiddellijk op de vingers geklopt.
                              Gaat een gebruiker van linux op zoek gaan naar een andere office suite als open-office erbij zit ?
                              Persoonlijk vind ik dat we als gebruiker ook de keuze moeten krijgen voor de GUI. Ik wil onder windows toch nu en dan eens kunnen overstappen naar OS X, KDE en gnome en zelfs de interface van W7. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Dat ze gewoon de windowskernel nog leveren, en ons bij installatie die keuze laten. Tomme toch...

Microsoft is blijkbaar van plan om een soort light-versie van Office 2010 mee te verdelen als OEM, in vervanging van het Works pakket dat je vroeger in OEM-versie kon kopen. K'vraag me af wat Croeske hier gaat van vinden.

P.S. Silverlight is de "microsoft-versie" van flash. Kwestie van Adobe toch een beetje concurrentie aan te doen op dat vlak...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Moet je niet in verbazen, er zullen wel professionelen zijn die er één gratis krijgen.
                                Ik een Win 7 Ultimate aangekocht bij AcademicDownload à € 65.
                                Verleden week online besteld en onmiddellijk betaald.
                                Gisteren twee telefoontjes mogen plegen om te vragen wanneer ik nu EINDELIJK die mail ging krijgen om te downloaden.
                                Had ik niet gebeld dan had ik die gisteren rond 19h00 waarschijnlijk nog niet gehad.
                                Dolblij zijnde ik direct ingelogd en .........tarara.
                                Vannacht ben ik er dan toch in geslaagd twee van de vijf bestanden te downen.
                                Ben dan gaan slapen omdat mijn 'plafeturen' dicht vielen en ik bijna van mijn stoel.
                                Zojuist geprobeerd de drie andere bestanden te downen en.........tarara.
                                Zitten ze daar met een serverke uit de jaren stillekens?
                                Downen ging vannacht aan max. 550kb/s.
                                De rest zal weer voor vannacht zijn zeker
                                Zal straks aan madam vragen of ze koffiekoeken wil meebrengen voor vanacht.
                                ja 't is inconsistent he ... ik heb zaterdag betaald en gisteren had ik al bevestiging ..

downloaden is een PITA deze keer .. ganse dag bezig geweest op 2 computers en met 3 browsers .. vrijwel geen doorkomen aan .. max dl snelheid 170Kbps, krijg maar 1 verbinding per PC vreemd genoeg ..

ik heb de engelse versie nodig maar ik kan enkel kiezen tussen NL en FR .. ik wacht dus op email antwoord .. (toch NL gedl'd .. beter 1 vogel etc ...)

Comment

Working...