Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witsel krapuul!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Witsel krapuul!

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Ik had graag dat iemand me eens kon uitleggen hoe twee, snel bewegende mensen met opzet, elkaar te lijf gaan en waarbij één van beide de superhersens heeft om extra het been van zijn tegenstrever te willen raken. Daarbij moet hij nog een extra snelle reflex hebben om de reactie van zijn opponent te analyseren en expliciet zijn brein bijsturen zodat die dubbele fractuur zou kunnen gebeuren.
    Mensen overdrijven snel. Als ik de videobeelden bekijk dan zie ik twee spelers die in de actie van het moment de bal willen raken. Een samenloop van omstandigheden maakt dat het ts beide tot een treffen komt. Hoe snel werken onze hersencellen en hoe in 's hemelsnaam kan daarbij nog extra kwaad opzet ingerekend worden?
    Als ik iemands been wil breken dan ga ik dat zeker niet doen in de aanwezigheid van een allesziende camera en voor de ogen van duizenden getuigen.
    Denken jullie nu echt serieus dat het doel was om iemand gebrekkelijk te maken?
    Da's idd moeilijk uit te leggen als je geen voetballer bent of bent geweest. Je moet er heus geen superhersens voor hebben hoor. Gewoon de intentie hebben iemand pijn te hebben en denken de mogelijkheid te hebben. "Beentje laten hangen", achteraan op iemand zijn achillespees lopen, knietje van de keeper, ... Er zijn genoeg "truken van de foor". Wat Witsel doet is gewoon misdadig. Als voetballer wéét je dat je de speler die je zo te lijf gaat pijn gaat doen, dat wéét je gewoon. Dat hij niet inschatte dat de schade zo enorm zou zijn wil ik nog geloven maar met zijn actie is hij erop uit om de tegenstander pijn te doen, zijn visitekaartje af te geven, revanche te nemen. En dan hopen op "niks gezien" en eventueel, maximaal geel te krijgen. 't Is anders gelopen
    Enne ivm die superhersenen, snelheid etc ... Topsporters zijn niets voor niets "top" he. Stom voorbeeld : hoe komt het dat een Nadal een balletje van amper 6,5 cm diameter dat vanop een afstand van 25 m ankomt suizen tegen 200 km/uur mèt effect kan terugslagen in een vak van amper 90 m² en daarbij een hindernis van 80 cm hoog dient te ontwijken ? Daartegen is het raken van een been van de tegenstander klein bier. Geloof me, als je iemand wil raken op een voetbalveld dan hèb je hem mee.

Slu !

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

PS: Als Club supporter vind ik het positief dat club niet reageert, ze voetballen goed, halen resultaten en komen door het geruzie door Anderlecht en Standard, weer wat sympathieker over.
      En als Anderlecht supporter vind ik u nen toffe peer ... maar dat je nu al kan zeggen dat Club goed voetbalt ... nog niet , maar het kan nog komen
      Van mij mag het dit jaar tussen " onze" clubs gaan , Standard is over de witte lijn gegaan en staat buiten het veld.
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
        Standard is over de witte lijn gegaan
        Of juist eraan!?

Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

En als Anderlecht supporter vind ik u nen toffe peer ... maar dat je nu al kan zeggen dat Club goed voetbalt ... nog niet , maar het kan nog komen
          Van mij mag het dit jaar tussen " onze" clubs gaan , Standard is over de witte lijn gegaan en staat buiten het veld.
          Na de laatste 3 seizoenen zijn wij met heel weinig al tevreden he. Plus het feit dat JM, die Club echt onsympathiek gemaakt heeft door zijn belachelijke uitspraken, vervangen werd door een nuchtere Hollander, doet me gematigd positief stemmen.

We hebben eindelijk opnieuw een ploeg met een systeem op het veld.

Tussen Club en Anderlecht was er altijd een dosis "gezonde" aggressiviteit... wat Standard ook beweert, er zijn maar 2 topploegen in België
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Dank voor de reacties en uitleg op mijn vraag als leek in de profvoetbalwereld.
            Ik hou het liefst nog altijd bij het kijken naar de voetbal in mijn straat door jeugdige jongens (en meisjes) wiens ouders hun kind nog kind laten zijn en geen utopische opleidingen betalen in de hoop en pronkzucht hun kroost te zien uitgroeien tot een nieuwe Pele.

btw mijn opmerking
            Mss kan men in de toekomst voetbal blootvoets laten spelen, maar dan zullen we op de voetbalvelden wellicht nog enkel negroïde spelers aan het wek zien.
            schijnt hier geen aanhang te vinden.

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Na de laatste 3 seizoenen zijn wij met heel weinig al tevreden he. Plus het feit dat JM, die Club echt onsympathiek gemaakt heeft door zijn belachelijke uitspraken, vervangen werd door een nuchtere Hollander, doet me gematigd positief stemmen.

We hebben eindelijk opnieuw een ploeg met een systeem op het veld.

Tussen Club en Anderlecht was er altijd een dosis "gezonde" aggressiviteit... wat Standard ook beweert, er zijn maar 2 topploegen in België
              Het eerste jaar van Zulte heb ik nog een keer kunnen genieten van sport...

(Trond Sollied, ex-Brugge, is ontslagen intussen bij Heerenveen)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Wat dat blootvoets voetballen betreft denk ik nog niet zo lang geleden ergens gelezen te hebben dat men daar ergens wou mee beginnen bij de jongste gastjes
                Het had dan wel als bedoeling om die gastjes meer balgevoel te laten krijgen, dan om te voorkomen dat ze mekaars benen zouden over stampen
                Ik kan me vergissen maar ik dacht zelfs dat het hier in België ergens was
                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Wat dat blootvoets voetballen betreft denk ik nog niet zo lang geleden ergens gelezen te hebben dat men daar ergens wou mee beginnen bij de jongste gastjes
                  Het had dan wel als bedoeling om die gastjes meer balgevoel te laten krijgen, dan om te voorkomen dat ze mekaars benen zouden over stampen
                  Ik kan me vergissen maar ik dacht zelfs dat het hier in België ergens was
                  Zou me nog niet zo gek klinken. In gans Afrika speelt de jeugd zo (en zelfs de ouderen).
                  Men draagt toch ook geen handschoenen in basketball?

Henri
                  lidnummer: BD0435BE

Comment

btw mijn opmerking

schijnt hier geen aanhang te vinden.

Henri
                    't Is dan ook te gek voor woorden he
                    Zonder voetbalschoenen zullen de blessures erger worden. Je kan je op een gemiddeld veld niet rechthouden zonder profiel waardoor je ofwel jezelf verwent met een blessure ofwel je je tegenstrever vloert omdat je niet meer kan stoppen. En ontsnap je daaraan dan kan je wel naar de spoed om links en of rechts een teen te laten amputeren omwille van vrieswonden.

Tjerri

Comment

... Mss kan men in de toekomst voetbal blootvoets laten spelen, maar dan zullen we op de voetbalvelden wellicht nog enkel negroïde spelers aan het wek zien.
                      Zover zijn we bijna.

Er is nog hoop voor het voetbal (en voor BD).
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Jaaaa.... strafvermindering ach ja de wereld op zijn kop
                        Groeten Sensor

Comment

ROFL, wat een klucht... natuurlijk weer net speelgerechtigd voor match club - standard
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Amai, ik heb steeds meer goesting om het voetbal te laten voor wat het is en er niet meer naar te kijken. Steeds vaker zien we ernstige overtredingen die niet of nauwelijks bestraft worden. Als je dan ziet wat een lichte straf hier uiteindelijk gegeven wordt (de geldboete van 250€ is nog de meest belachelijke van al, geef dan niets he i.p.v. zo'n onnozel klein bedrag). Begrijp me niet verkeerd he, ik spreek hier niet enkel over de lichte straf die Witsel hier krijgt, ook anderen begaan soms zware en opzettelijke overtredingen die veel te licht bestraft worden (o.a. ook Wasilewski zelf, Defour etc.), en waar de aard van de overtreding even goed tot een ernstige blessure had kunnen leiden. Als dit zo doorgaat en er niet strenger wordt opgetreden zullen straks vooral voetballers met serieuse vechttechniek naar België komen en zakt onze competitie nog verder af naar..., tja naar waar? een absoluut dieptepunt dat is zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
                              Amai, ik heb steeds meer goesting om het voetbal te laten voor wat het is en er niet meer naar te kijken. Steeds vaker zien we ernstige overtredingen die niet of nauwelijks bestraft worden. Als je dan ziet wat een lichte straf hier uiteindelijk gegeven wordt (de geldboete van 250€ is nog de meest belachelijke van al, geef dan niets he i.p.v. zo'n onnozel klein bedrag). Begrijp me niet verkeerd he, ik spreek hier niet enkel over de lichte straf die Witsel hier krijgt, ook anderen begaan soms zware en opzettelijke overtredingen die veel te licht bestraft worden (o.a. ook Wasilewski zelf, Defour etc.), en waar de aard van de overtreding even goed tot een ernstige blessure had kunnen leiden. Als dit zo doorgaat en er niet strenger wordt opgetreden zullen straks vooral voetballers met serieuse vechttechniek naar België komen en zakt onze competitie nog verder af naar..., tja naar waar? een absoluut dieptepunt dat is zeker.
                              Troost je, morgen gaan we echt talent aan het werk zien tegen Spanje
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
                                Als dit zo doorgaat en er niet strenger wordt opgetreden zullen straks vooral voetballers met serieuse vechttechniek naar België komen en zakt onze competitie nog verder af naar..., tja naar waar? een absoluut dieptepunt dat is zeker.
                                Helemaal niet ... als die voetballers een beetje een vechtsportopleiding krijgen besef je een beetje tot wat je in staat bent, bovendien leer je discipline.
                                Boxen, kickboxen, MMA en andere full contact varianten ... daar zie je zelden tot nooit smerige fouten. Enerzijds worden ze onmiddelijk afgestraft door de scheids anderzijds hebben ze daar respect voor de tegenstander ondanks dat ze elkaar de pleuris in slaan of schoppen.
                                Als in de ring 1x een fout als die van witsel zou worden getollereerd dan vallen er doden.

Comment

Working...
                                X