Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witsel krapuul!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Witsel krapuul!

Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
    Tuurlijk, in verhouding véééél te zwaar. Wasil is maar amper een jaar out, en komt misschien nooit meer aan de bak op het hoogste niveau. Hij verliest zijn broodwinning, en heel zijn leven is totaal op z'n kop gezet.

Das toch allemaal peanuts in vergelijking met die VOLLE 10 SPEELDAGEN die Witsel geschorst is!!!!! 10 speeldagen, man, das schandalig veel! en 2500€ boete, ma diene arme jongen gaat een week niet kunnen eten!

Van respect gesproken...
    Op zich kan ik me wel vinden in de straf. Al hoop ik nu wel dat hij een zwaardere straf krijgt nu ze in beroep gaan, want dat vind ik degoutant.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
      Wow nu gaan we wel ver vind ik.

Als alle spelers die een ander kwetsen voor onopzettelijke slagen en verwondingen dienen veroordeeld te worden dan gaat het wat worden. Dit was een serieus zware verwonding, maar praat hier iemand bijvoorbeeld nog over de gebroken neus van Nico Van Kerckhoven verleden vrijdag? Niet erg genoeg? Het is maar een neus? Per ongeluk?
      Nfor hoeft geen straf te vrezen, want de arbiter heeft het gezien en geen kaart gegeven en dan kan het parket niets meer doen.

Begrijp mij niet verkeerd; Witsel moest gestraft worden en is dat ook. Zwaar of niet? Tja, wanneer is het wel zwaar genoeg? Hij zal het sowieso lang met zich meedragen en heeft ongetwijfeld zijn eigen toekomst gehypotheceerd.

Ik ben Anderlecht- noch Standardsupporter dus verdedig geen van beiden. En ik herhaal dat Witsel zwaar moest gestraft worden om een voorbeeld te stellen. Maar hem publiekelijk aan de schandpaal nagelen zoals die marginalen daarstraks deden toen hij werd voorgeleid vind ik erover, sorry. En de plastronnekes van beide ploegen mogen ook stoppen met elkaar uitdagen want hieruit komt het allemaal voort.

Mvg
      Gert
      Volledig mee eens!
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Voor wie het interesseert:

Een greep uit de motieven van het sportcomité:
        - Overwegende dat de speler met gestrekt rechterbeen naar de speler van Anderlecht springt en aldus met zijn volle gewicht voluit terecht komt op het rechteronderbeen van zijn tegenspeler, welke daardoor een dubbele open beenbreuk opliep.

- Dat uit de door het Bondsparket bijgebrachte televisiebeelden overduidelijk blijkt dat de speler met beide benen van de grond is en zo vooruitspringt over de bal, niet met de bedoeling de bal te spelen.

- Dat de speler zijn blik trouwens niet naar de bal richtte op het moment in kwestie.

- Dat dit handelen van de betrokkene zeer agressief en roekeloos is en voetbaltechnisch onlogisch voorkomt.

- Dat in dit handelen alle kenmerken van voetbal ontbreken: voorzichtigheid, respect voor de tegenstander, het spelen van de bal, fairplay...

- Dat uit de beelden van de wedstrijd blijkt dat betrokkene zich niet bekommerde over de toestand van het slachtoffer en nadien nog tegen het uitreiken van een rode kaart protesteerde, aantoont dat de betrokkene, althans in eerste orde, blijkbaar niet besefte of wenste te beseffen dat hetgeen hij "presteerde" de negatie van voetbal is, wat vragen kan doen rijzen omtrent de ingesteldheid van betrokkene.

- Dat, wanneer men op een dergelijke manier aan een voetbalwedstrijd deelneemt, het risico op slachtoffers tot zelfs ernstige slachtoffers, zoals in casu, zeer reëel wordt.

- Dat men op die manier het publiek, maar ook zeer jonge voetbalspelers en kinderen welke naar eersteklassevoetballers opkijken, een totaal verkeerd beeld geeft en/of ontgoochelt.

- Dat noch de agressiviteit, waarmee mogelijk ook door andere spelers werd gevoetbald, noch de inzet van de wedstrijd, de feiten ook maar op enige wijze kunnen goedpraten.

- Dat de modus operandi, welke betrokkene bij zijn totaal foutieve tackle gebruikte, getuigt van een totale desinteresse in de fysieke integriteit van de tegenspeler.

- Dat een profvoetballer perfect dient te weten welke de mogelijke gevolgen van een dergelijke manier van brutaal spelen zijn.

- Dat het argument dat men niet doelbewust een dubbele open beenbreuk wilde veroorzaken irrelevant is.

- Dat immers niet kan ontkend worden dat men wel doelbewust de betrokken handeling stelde en derhalve doelbewust het risico aanvaardde om de schade te veroorzaken aan zijn tegenstrever.

- Dat men niet kan uitsluiten dat men door het toedienen van een dergelijke verwonding aan een tegenspeler de professionele voetbalspeler onmiddellijk beëindigt.

- Dat het duidelijk is dat er in het hoofd van de betrokkene een mentaliteitsverandering nodig is.

- Dat bij de bestraffing rekening dient gehouden te worden met de voorbeeldfunctie die Axel Witsel bekleedt, zowel als meervoudig international bij de Rode Duivels als huidig titularis van de Gouden Schoen.

- Dat tegenover deze bekroningen de plicht staat om het voetbal in binnen- en buitenland in een positief daglicht te stellen.

- Dat bezwaarlijk kan ontkend worden dat door dergelijke handelingen het Belgisch voetbal andermaal op een negatieve wijze gepromoot wordt.

(belga/adv)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Maar voetbal is een leuke sport! En helemaal niet geweldadig, die tijden zijn reeds lang gepasseerd in België (behalve wat uitzonderingen). Politie dient in 90% van de gevallen niet meer te doen dan het verkeer wat te leiden.

Maar je vergelijking met zatlappen etc gaat niet op me dunkt. Die heb je overal en hebben an sich niks met het spelletje voetbal te maken.
          Ja, SInterklaas bestaat echt en Napoleon leeft nog. Duidelijk een voetballfanaat aan de andere kant van de discussie en hier duidelijk een niet-voetbalfanaat.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            Ja, SInterklaas bestaat echt en Napoleon leeft nog. Duidelijk een voetballfanaat aan de andere kant van de discussie en hier duidelijk een niet-voetbalfanaat.
            Blijkbaar...

Denk dat we best stoppen met de discussie zeker, want we gaan toch niet overeenkomen.

Comment

Ik heb hier niet alle reacties gelezen (teveel werk...).

Ik ben helemaal geen voetbalfanaat, maar ik vraag mij af wat er zal gebeuren als Witsel de eerste keer na die 10 weken terug op het veld staat. Volgens mij moeten ze dan naast elke supporter een politieagent zetten om te voorkomen dat de boel uit de hand loopt.

Als ik die beelden voor de zoveelste keer op het nieuws zie, dan vind ik die straf toch zeker niet te zwaar (eerder te licht).
              Als ik morgen één van mijn collega's op het werk een klap geef, dan kan ik waarschijnlijk meteen vertrekken, en dan hoef ik ook niet meer terug te komen...
              En als die collega dan ook nog een tijdje werkonbekwaam is, dan zal ik zeker ook nog voor de rechter mogen komen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik heb hier niet alle reacties gelezen (teveel werk...).

Als ik die beelden voor de zoveelste keer op het nieuws zie, dan vind ik die straf toch zeker niet te zwaar (eerder te licht).
                Als ik morgen één van mijn collega's op het werk een klap geef, dan kan ik waarschijnlijk meteen vertrekken, en dan hoef ik ook niet meer terug te komen...
                En als die collega dan ook nog een tijdje werkonbekwaam is, dan zal ik zeker ook nog voor de rechter mogen komen.

Strafrechtelijk en binnen het kader van aquiliaanse aansprakelijk, maakt men een uitzondering voor sportwedstrijden omdat men nu eenmaal zichzelf blootstelt aan de normale risico's van het spel. Uw vergelijking slaat daarom de plank mis. Wanneer u uw collega een klap verkoopt dan is dat een misdrijf (gekwalificeerd als een overtreding) maar wanneer een voetbalspeler op zijn tegenstander een fout begaat dan wordt dat niet gekwalificeerd als misdaad. Daarom dat voetbalspelers noch strafrechtelijk noch burgerrechtelijk zich moeten verantwoorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                  maar wanneer een voetbalspeler op zijn tegenstander een fout begaat dan wordt dat niet gekwalificeerd als misdaad. Daarom dat voetbalspelers noch strafrechtelijk noch burgerrechtelijk zich moeten verantwoorden.
                  kan wel degelijk strafrechtelijk vervolgd worden als het slachtoffer een klacht indient en er duidelijk sprake zou zijn van opzet (hetgeen hier volgens mij wel degelijk het geval is)
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Blijkbaar...

Denk dat we best stoppen met de discussie zeker, want we gaan toch niet overeenkomen.
                    Dit is toch net het leuke van een forum
                    Iedereen mag zijn mening geven !
                    I love it !
                    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                      Dit is toch net het leuke van een forum
                      Iedereen mag zijn mening geven !
                      I love it !
                      Ja, maar soms heeft het geen zin en is het gewoon beter om gewoon te stoppen met discussiëren. (Tenzij je op café zit en nog niet naar huis wil )

Comment

zulke fouten voorkomen ... uitermate eenvoudig, de voetbalschoen afschaffen. laat de heren zoals in het beachvoetbal op blote voeten spelen. Dan ga je 2x nadenken voor je driest inkomt. Of ze moeten eveneens kick-box training gaan volgen zodat je leert scheen-tegen-scheen contact te incasseren. Bovendien is de kans groot dat je dan je tenen breekt als ge een witselleke probeert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                          zulke fouten voorkomen ... uitermate eenvoudig, de voetbalschoen afschaffen. laat de heren zoals in het beachvoetbal op blote voeten spelen. Dan ga je 2x nadenken voor je driest inkomt. Of ze moeten eveneens kick-box training gaan volgen zodat je leert scheen-tegen-scheen contact te incasseren. Bovendien is de kans groot dat je dan je tenen breekt als ge een witselleke probeert.
                          Belachelijk..in die fase ging het been van Wasyl zeker ook gebroken zijn, alleen ging Witsel het dan misschien ook gevoeld hebben.

Eigenlijk begin ik meer en meer een soort medelijden te krijgen met Witsel. Durf best geloven dat hij meende dat hij spijt had en dat hij z'n straf ging aanvaarden.
                          Als je dan leest dat Standard (niet Witsel) in beroep gaat, dan vind ik dat men die ploeg eens ferm moet aanpakken.

Hiermee wil ik absoluut zijn actie verzachten ofzo.. hij heeft enkel de pech dan Wasilewski zijn been breekt en het zo uitvergroot wordt in de media, zie ook de belachelijke reacties aan het bondsgebouw en blijkbaar is er ook al een Facebook groep (zit zelf niet op FB) opgericht om Witsel aan te pakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                            Gisteren zag ik een documentaire.
                            En tot vervelens toe misschien voor sommigen hier, was het weer een Duitse
                            Die ging over de uitvinder van de "stuts" of die stoppen die je onder de voetbalschoen
                            kan draaien. De uitvinder was een Duitse schoenmaker en zijn zoon is momenteel
                            een boek over hem aan 't schrijven.
                            Omdat stuts oorzaak zijn van veel kwetsuren dacht ik aan een experiment waarbij die
                            stuts niet gebruikt worden en waarbij de schoenzool een profiel krijgt met groeven.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Voor wie het interesseert:

Een greep uit de motieven van het sportcomité:
                              - Overwegende dat de speler met gestrekt rechterbeen naar de speler van Anderlecht springt en aldus met zijn volle gewicht voluit terecht komt op het rechteronderbeen van zijn tegenspeler, welke daardoor een dubbele open beenbreuk opliep.

- Dat uit de door het Bondsparket bijgebrachte televisiebeelden overduidelijk blijkt dat de speler met beide benen van de grond is en zo vooruitspringt over de bal, niet met de bedoeling de bal te spelen.

- Dat de speler zijn blik trouwens niet naar de bal richtte op het moment in kwestie.

- Dat dit handelen van de betrokkene zeer agressief en roekeloos is en voetbaltechnisch onlogisch voorkomt.

- Dat in dit handelen alle kenmerken van voetbal ontbreken: voorzichtigheid, respect voor de tegenstander, het spelen van de bal, fairplay...

- Dat uit de beelden van de wedstrijd blijkt dat betrokkene zich niet bekommerde over de toestand van het slachtoffer en nadien nog tegen het uitreiken van een rode kaart protesteerde, aantoont dat de betrokkene, althans in eerste orde, blijkbaar niet besefte of wenste te beseffen dat hetgeen hij "presteerde" de negatie van voetbal is, wat vragen kan doen rijzen omtrent de ingesteldheid van betrokkene.

- Dat, wanneer men op een dergelijke manier aan een voetbalwedstrijd deelneemt, het risico op slachtoffers tot zelfs ernstige slachtoffers, zoals in casu, zeer reëel wordt.

- Dat men op die manier het publiek, maar ook zeer jonge voetbalspelers en kinderen welke naar eersteklassevoetballers opkijken, een totaal verkeerd beeld geeft en/of ontgoochelt.

- Dat noch de agressiviteit, waarmee mogelijk ook door andere spelers werd gevoetbald, noch de inzet van de wedstrijd, de feiten ook maar op enige wijze kunnen goedpraten.

- Dat de modus operandi, welke betrokkene bij zijn totaal foutieve tackle gebruikte, getuigt van een totale desinteresse in de fysieke integriteit van de tegenspeler.

- Dat een profvoetballer perfect dient te weten welke de mogelijke gevolgen van een dergelijke manier van brutaal spelen zijn.

- Dat het argument dat men niet doelbewust een dubbele open beenbreuk wilde veroorzaken irrelevant is.

- Dat immers niet kan ontkend worden dat men wel doelbewust de betrokken handeling stelde en derhalve doelbewust het risico aanvaardde om de schade te veroorzaken aan zijn tegenstrever.

- Dat men niet kan uitsluiten dat men door het toedienen van een dergelijke verwonding aan een tegenspeler de professionele voetbalspeler onmiddellijk beëindigt.

- Dat het duidelijk is dat er in het hoofd van de betrokkene een mentaliteitsverandering nodig is.

- Dat bij de bestraffing rekening dient gehouden te worden met de voorbeeldfunctie die Axel Witsel bekleedt, zowel als meervoudig international bij de Rode Duivels als huidig titularis van de Gouden Schoen.

- Dat tegenover deze bekroningen de plicht staat om het voetbal in binnen- en buitenland in een positief daglicht te stellen.

- Dat bezwaarlijk kan ontkend worden dat door dergelijke handelingen het Belgisch voetbal andermaal op een negatieve wijze gepromoot wordt.

(belga/adv)
                              Ze zijn in Brussel precies wel slim genoeg om 18 motieven te vinden, blijkbaar is elk motief maar een halve wedstrijd schorsing waard Respect moet je verdienen heren uit de H Destrooperlaan, op deze manier gaat dat niet lukken.

Dat Standard nu nog in beroep gaat tegen de uitspraak is helemaal degoutant, ware het niet beter geweest heren maffioso dat jullie zelf zouden voorgesteld hebben om Witsel niet meer op te stellen tot na de winterstop. Ondertussen kan er wel een plaatsje gezocht worden voor Witsel in Marseille bij jullie vriend Bernard T.

Ondertussen doe ik vanhieruit de groeten aan Jovanovic , één van de enige Standard spelers waarvan ik zeg RESPECT

Brrrrr ....
                              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                                Ze zijn in Brussel precies wel slim genoeg om 18 motieven te vinden, blijkbaar is elk motief maar een halve wedstrijd schorsing waard Respect moet je verdienen heren uit de H Destrooperlaan, op deze manier gaat dat niet lukken.

Dat Standard nu nog in beroep gaat tegen de uitspraak is helemaal degoutant, ware het niet beter geweest heren maffioso dat jullie zelf zouden voorgesteld hebben om Witsel niet meer op te stellen tot na de winterstop. Ondertussen kan er wel een plaatsje gezocht worden voor Witsel in Marseille bij jullie vriend Bernard T.

Ondertussen doe ik vanhieruit de groeten aan Jovanovic , één van de enige Standard spelers waarvan ik zeg RESPECT

Brrrrr ....

Vind de reactie van BASE anders ook wel duidelijk! Maar Standard kennende zullen ze er wel hun laars aan lappen.

Comment

Working...
                                X